/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Batteri - bærbar slukker
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 924 gange
100 point
Dato : 06-01-11 20:13

Min Acer Aspire 7535 er begyndt pludselig at slukke, selv om der skulle være strøm tilbage på batteriet. Jeg har sat batteriindstillingen til at give besked når niveauet er på 15%, men omkring 30% slukker den helt. For at kunne starte computeren igen må jeg sætte den til stikkontakten og batteriet er da helt fladt. Batteriindikatoren viser 1% og lader op. Hvorfor går den pludselig fra 30 til 0%? Jeg foretager mig ikke noget særlig strømkrævende.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 06-01-11 20:49

Batterikapaciteten er ved at være opbrugt.
Derfor står den af ved 30 %

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-01-11 21:04

Godt tegn på et udbrændt batteri, den er vel også lynhhurtigt genopladet?

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 06-01-11 22:21

Hvor gammel er den? Var det dig der har købt bærbaren for 1 gang?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 06-01-11 22:27

Jeg købte den som ny for et par år siden. Jeg ved ikke om den er lynopladet. Jeg har blot benyttet det medfølgende kabel/oplader. Kan man genoplive batteriet?

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 06-01-11 22:55

Jeg tror at du ikke har ladt batteriet at oplade rigtigt nok for 1 x

Jeg har prøvet det før(at genoplive batteriet) ved at fryse den i ca 6 til 8 timer,så lade den at affryse i køkkenet i ca 10 timer( i plst. pose) [DU MÅ IKKE BRUGE DEN INDEN for ,MINDST 10 TIMER .HUSK AT TØRRE DEN OGSÅ FØR DU PRØVE DEN.
Den her gælde også for mobiletelefoner batteri.

Held Og lykke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-01-11 22:58

På nogle bærbare kan man "genoplive" batteriet - for en periode.

Men 2 år er også en god tid, afhængig af, hvor meget du har brugt den.

Det er noget med, at trykke på - måske F8 - under oipstarten, og så er der et menupunkt omkring batteriet.

Men køb et nyt batteri. Det er hurtigere og lettere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-11 11:56

Det er dumt at bruge batteri, hvor man har mulighed for netdrift.
Det er flot hvis det bare kan holde to år til jævnlig batteridrift.

Min er 6 år og kører sjældent på batteri alene. Til gengæld har batteriet det fint.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-02-11 17:58

Tak for svaret Teil.