/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ingen strøm til bærbar - Red harddisk
Fra : Depp01
Vist : 2060 gange
60 point
Dato : 03-01-11 17:40

Hey Eksperter.

Jeg har et stort problem! Min bærbare computer (acer aspire 9101 fra 2006) vil pludselig ikke modtage strøm og batteriet er dødt. Jeg har prøvet med en ny lader men det er som om computeren ikke registrerer at der er strøm til. Computeren skal egentlig skftes, men kan jeg redde de dokumenter som jeg har gemt på harddisken??? Evt. tage harddsiken ud og tilslutte en anden computer??? Hvordan...

Håber meget på hjælp!!!

Mvh Johnni

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-11 17:45

Citat
Evt. tage harddsiken ud og tilslutte en anden computer

Jep det gør du.

Kommentar
Fra : Depp01

Dato : 03-01-11 17:50

Fungerer det ligesom en ekstern harddisk? Hvilket stik skal man bruge?

Er helt grøn på området...

Men takker for hjælpen...

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 70 point
Dato : 03-01-11 18:12

Hejsan
Køb et sæt "USB All-In-1 Hard Disk Link"
hos Sandberg, så er det supernemt at koble harddisken til en anden maskine via USB.

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link

Dette kabelsæt har reddet ritig mange data fra defekte diske/maskiner for mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-11 18:31

Som sagt skal harddisken ud - hvad er det for en computer du har. Navn og type.
Så kan vi måske fortælle dig hvordan den kommer ud.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-01-11 18:44

Genialt - har lige bestilt et sæt!

Kommentar
Fra : Depp01

Dato : 03-01-11 19:43

Til Brassovitski: Jamen så må jeg jo have fat i sådan et kabel

Til Eyvind: Det er en acer aspire 9101 fra 2006

Åbner jeg bare computeren bagfra?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-11 20:21

Hvis du aldrig før har haft åbnet en bærbar computer, så se her der er lidt om hvordan man kommer ind til indmaden:
http://www.youtube.com/watch?v=k2mv3O2c990&feature=related
ovre i siden af billedet er der flere lignende film som du måske kan få mere ud af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-11 21:34

Jeg kan ikke finde manual til din model, men almindeligvis sidder harddisken på undersiden bag et dæksel på ca. 10 x 8 cm. evt større.
Når du har taget dækslet af kan det sikkert ses hvad der skal skilles ad. Tit skal harddisken skydes ca. en ½ cm for at kunne tages op.

Men ellers bare tag dækslet af og fortæl hvad du ser og fortæl det.

Godkendelse af svar
Fra : Depp01

Dato : 05-01-11 16:40

Tak for svaret Brassovitski.