/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Automatisk opstart af CD-drev
Fra : kaison
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 11-12-10 15:36

Min CD vil ikke mere starte automatisk. Når jeg går ind i Enhedshåndtering får jeg en besked om at Windows ikke har indlæst en enhedsdriver. Jeg kontrollere at enhedsdriveren ligger i System 32 folderen. En opdatering af driveren giver beskeden: den bedste driver er indlæst.
Hvad er galt?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-12-10 15:41

Højreklik på drevet i C:
Egenskaber
Automatisk afspilning

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-10 15:41

er det en musik cd eller er det samtlige cd er der ikke vil starte automatisk

Hvad hvis du går ind på cd drevet og starter den derfra, kan den så

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 11-12-10 23:24

Ja, så kører det helt normal.

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 11-12-10 23:25

Det er alle typer af CD'er der ikke starter

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 12-12-10 10:44

Prøv den her :
Gå ind i kontrolpanel----klik på Automatisk afspilning---
og indsat hak (flueben) foran; Brug automatisk afspilning ved alle medier og enheder eller de enkelte du vil ha`.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-10 11:04

fuldstændig som jabalya beskriver, netop de sidste oplysninger om at det var alle medier der ikke vil bekræfter det

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-12-10 14:35

Dato : 11-12-10 15:41

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 12-12-10 16:01

Automatisk afspilning er slået til for alle medier. Hver gang jeg åbner drevet med Stifinder står der Filer der er klar tit at blive skrevet til disken. Der er vist en fil: desktop.ini
Hvis jeg klikker på Brænd til disk, kommer der en ny besked: Ingen filer er midlertidigt gemt til brænding. Åbner jeg filen er indholdet:
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21815

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-10 16:26

Det er nogle filer der måske ved en fejl er blevt flyttet til dvd drevet og menes at skulle brændeds. Bare slet disse midlertidige filer så er den medelelse væk igen

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 12-12-10 19:38

Det har jeg gjort flere gange. Filen dukker op igen. Når jeg højreklikker på filen kan jeg under Egenskaber se hvor den ligger. Når jeg så går ind i denne folder er folderen tom. Jeg har også prøvet Systemgendannelse, så langt tilbage jeg havde brugbar data. Dog uden at løse problemet.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 12-12-10 23:46

så skal du ind og stopper brænd på disken eller annullere den

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 13-12-10 16:56

Det er jo det jeg mener at gøre, ved at slette filen. Men den dukker op igen.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 13-12-10 17:54

du skal stoppe brændning fra cd brænder,når du slette filen gør du det i filermape ,men den står i kø for at blive brandt,,,,,prøv ned til højre ved uret om du kan finde brænde kø ,klik på den så få du en vindue,der kan du stopper brændning

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-10 18:43

Gå i Diskoprydning - Vælg C drev - Sæt flueben i samtlige kasser og ryd op. Mon ikke de midlertidige filer så forsvinder

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 13-12-10 20:36

Må jeg starte med at sige jer tak for jeres interesse og store forsøg på at hjælpe mig med dette problem. Det er jeg meget taknemmelig for.
Jeg vil lige fortælle jer at jeg i al beskedenhed ikke er nogen novice ang. PC opsætninger, fejlfindinger m/v. Men dette problem vokser alligevel over min formåen.

Til Fijala: Jeg har nu kørt en diskoprydning sat flueben i alle felter, genstartet og sat en cd i drevet. Drevet starter ikke. Jeg åbner så manuelt og finder teksten:
"Filer, der er klar til at blive skrevet til disken (1)
desktop.ini

Desværre fik jeg tømt papirkurven ved diskoprydningen, men denne fil lå der 5 gange.

Til Jabalya: Til højre for uret??? Der vises et tomt skrivebord. Men hvis jeg højreklikker på desktop.ini, vælger Egenskaber kan jeg se hvor bænderkøen ligger. Gengivet her:
C:\Users\Kai Svendsen\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn\Burn
Den sidste Burn hedder dog "Mappen Midlertidig brænding" (Det må være noget med oversættelsen at windows 7 til dansk). Mappen er tom.
Jeg har så prøvet at lave en søgning på filnavnet. Derved kommer der 5 søgninger op på filer med dette navn. Alle med et andet indhold end den formastelige der måske er årsagen til hele misseren.