/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
usb 3.0 pci-kort
Fra : nielsjs
Vist : 2618 gange
400 point
Dato : 04-12-10 12:55

er kommet til at købe en sådan i Aldi:
http://www.kandu.dk/Tip21375.aspx

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_48/OFF08.SHTML

har installeret den....
men men
har ikke fået den til at virke, kører Win 7. jeg tror den er korrekt inst da pc en startede op med at skrive at den havde fundet ny hardware.
Har kørt den medfølgende cd. Men når man skal starte "usb 3.0 controler utility" som ligger på cdén skriver den at
"usb 3.0 værtscontroller ikke fundet"

nogen tips??? Hvad gør jeg forkert (har endnu ikke en 3.0 enhed at tilslutte men den skulle jo være bagud kompatibel med usb 2.0 så det skulle vel ikke være et problem)
Den burde vel stadig kunne finde den ext. harddisk...?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-12-10 13:07

Hvad kigge i endhedshåndtering og se om den skriver der er vejl ved enheden.

Hvis den skriver der er fejl på enhed, kan du lade WIN søge driveren på den medfølgende CD.

(PS. jeg har ikke selv et sådan dyr..

vh Ben

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-10 13:26

Det kræver jo så os at du har en USB 3 enhed tilsluttet, ellers virker den vel ikke rigtigt, eller?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-10 13:31

Prøv evt at køre setup programmet på CD'en som administrator,
højreklik på setup.exe(eller install.exe eller hvad det nu hedder) og vælg kør som Administrator

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 04-12-10 13:31

der er ingen steder der er nogen bemærkninger(gule trekanter)
og selvom jeg lader den søge på driver opdateringer hjælper det ikke (hverken på cd eller online)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-10 14:01

USB 3 porten vil kunne køre op til 5 Gbps til anden enhed der også er USB3 kompatibel. Men det kræver et specielt USB kabel til overførsel af data.
Ud fra det som jeg har læst mig til, skulle der i USB3 stikkene, også være en optisk overføring, så den høje hastighed kan opnås.
Med et standard USB kabel, vil du kun kunne opnå hastighed for USB2,0 på 480 Mbit.

Nu er USB 3,0 af nyere dato, og det kan vel tænkes, at der stadig kan være børnesygdomme ved systemet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-10 14:21

Mit Psi Express kort bruges sådan:
Det er et ICI kort som er købt sammen med en ICI box til en SATA harddisk.

Kør medfølgende CD
Stik kort og harddisk stik ind.
Den finder selv harddisken og kortet.

Eller:
Kør medfølgende CD
Stik kort og memorystick ind
Den finder selv kort og memorystick (USB 2)
USB 2 memorystick læses nu i stifinder.

USB 3 til USB 3 harddisk box bruger et specielt kabel
Jeg har også en lille ledning som kan sættes fra Express kortet og til ekstra strøm via et USB 2 stik.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-10 14:22

Hov - min test er i Vista, og jeg kan ikke huske om den er afprøvet i win 7

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 04-12-10 14:33

har jeg misforstået noget.
med et alm usb. kabel (2,0) vil den stadig kunne finde "noget"
problemet er at computteren slet ikke finder min externe harddisk jeg tilslutter.
Hvorimod den bliver fundet når jeg sætter den i de andre usb stik på comp.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-10 14:37

Har du flere ledige PCI slots, så prøv at skifte til en anden.

Har du prøvet med "kør som"?

Gå evt til Enhedshåndtering og find kortet der og fjern det, genstart så PC og det geninstallerers igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-10 14:38

Usb 2 grej kan køre i en USB 3 port eller et Psi Express kort.

Heldigvis er USB folkene søde, så det er bagudkompatibelt.
Men laveste fællesnævner bestemmer hastigheden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-10 14:57

Citat
nogen tips???

Har du prøvet noget så simpelt som at GENSTARTE komputeren

Værtscontrolleren (opdateringen) burde være installeret fra cden.....

ellers kan der findes diverse på nettet (alt efter hvilket chipset der bruges)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-10 14:58

Citat
har jeg misforstået noget.
med et alm usb. kabel (2,0) vil den stadig kunne finde "noget"

Nej - du har ikke misforstået noget - el alm. USB kabel vil også virke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-10 15:07

PS....

Iøvrigt er Aldis tilbud IKKE noget særligt - den pris kan du finde flere steder

Accepteret svar
Fra : jabalya

Modtaget 400 point
Dato : 05-12-10 00:03

Prøv 1 den her:: højre klik på denne computer ,vælge :
Egenskaber
Enhedshåndtering
Højre klik på :USB Controllere(Universal Serial Bus)
Alm. Klik på Søger Efter Hardwareændring

Hvis den finder den, jeg anbefaler at genstarte pc.

Hvis den ikke lykkes så prøv at gå ind i Kontrolpanel:
Og Tilføj Hardware
Held og lykke

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-12-10 11:19

hej jeg tror jeg vil prøve at ringe til / skrive til firmaet der står på vildledningen i morgen (har mig bekendt ingen hjemmeside hvor man evt kunne downloade en ny driver) og spørge til råds.
Hvis det virkede var det måske det sidste råd fra jabalay der var mest rigtig. Det virkede bare ikke her.
Måske er pci-e kortet eller mit bundkort i udu???!!

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 05-12-10 11:25

Tak for svaret jabalya og alle i andre.
maskinen fandt bare aldrig kortet
og jeg vælger at lukke spørgsmålet her

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 05-12-10 21:28

kunne du ikke løse problemet?