/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
SAMSUNG PC all share?
Fra : Mastertk
Vist : 3197 gange
100 point
Dato : 06-11-10 17:56

Nogen der har forstand på ovennævnte? Jeg har købt mig en samsung 8 serien, som har dlna.. I den forbindelse vil jeg gerne dele noget mellem min pc og fjernsynet over det.. Men kan ikke rigtigt få det til at virke.. Nogen der har lignende erfaringer? .. Jeg har fået installeret pc all share..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 19:44

Hvorfor en type Windows har du? Hvordan er fjernsynet forbundet med PC'en? Kan du overhovedet se de PC'er der er på nettet?

Jeg har det til at virke, men bruger ikke Samsungs program på PC'en, det virker fint uden, men så kan man kun se de filer der ligger i "user" mappen.

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 19:47

Dejligt med en, der har fået det til at virke :) .. Jeg har Windows XP .. Jeg ved faktisk hvordan PC'en og fjernsynet er forbundet? - hvis de altså overhovedet er forbundet :S .. Jeg troede, at den gjorde det automatisk, da jeg satte den dér LAN adapter i fjernsynet..

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 19:48

* hov, skulle have stået, at jeg faktisk [B]ikke [/B]vidste, hvordan de to ting er forbundet..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 19:54

Du har det på trådløst? Start med at se om du kan komme på nettet, få youtube osv til at virke.

Vores fjernbetjening har en "internet" knap, hvis jeg trykker på den, starter den internet applikationerne op.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 19:55

Og jeg bruger Vista og Win7, jeg er ikke sikker på at det er helt så let med XP.

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 19:55

Jeg har det trådløst ja.. Facebook, youtube og alt det dér på fjerneren virker.. Jeg har endda også fået min iPhone til at virke sammen med den..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 19:59

Hvis du trykker på "source" knappen, burde du kunne se de forskellige computere/brugere på nettet.
Jeg kan ikke huske om vores TV er en version 7 eller 8

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 20:01

Den siger bare ''kontr. sign. kab''? :S

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:03

Og på computeren bør du kunne se fjernsynet. Prøv at åbne Windows Media Player og vælg "Media deling" under "Bibliotek", så burde du kunne se dit TV.

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 20:06

Hvor irriterende .. Der kommer ikke noget frem hellere..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:09

I den boks der hedder "mediadeling", prøv der at trykke på "Netwærk" og se om "media deling" er slået til.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:12

Hvis jeg på fjernbetjeningen vælger "Source" og bladrer lidt ned står der:
DLNA1 PC:Bruger
DLNA2 PC2:Bruger2

Hvis jeg vælger en af dem, kommer jeg ind i en menu hvori jeg kan bladre rundt i billeder, musik, film osv, på den PC/bruger

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 20:12

Jeg går ind under Bibliotek .. også trykker jeg på 'mediadeling' .. Også kommer der sådan en boks frem, hvor der står '' del dine medier med'' .. Det sætter jeg så hak i .. Men kan stadig ikke se mit fjernsyn..

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 20:13

De muligheder får jeg slet ikke frem, når jeg slår den over på Source.. Det er som om, at de mit tv og pc ikke er forbundet med hinanden ..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:14

Kan du se dit fjernsyn i den liste? Det bør du kunne, ellers tror jeg ikke at det er rigtigt på nettet.
Er du sikker på at dit fjernsyn er på dit trådløse net?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:15

Hvordan er dit net sat op? Er der en router i spil?

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 20:21

Jeg kan slet ikke se mit fjernsyn nogle steder på computeren.. Jeg har det dér Trådløs netgear fra YouSee.. Og jeg har forbundet mit tv med mit trådløse net, hvorfor jeg kan gå på facebook, youtube på fjerneren..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:27

Jeg er ikke helt sikker...

Har du overhovedet en router? Prøv at gå ind her og se om du har en af disse:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=7948

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 20:32

Tror det begynder at give lidt mening .. Der står wireless CABLE voice Gateway..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:37

Hvor står der "wireless CABLE voice Gateway.."?

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 20:39

Det står i bunden af den .. Dér hvor der skulle stå ''bla bla bla router '' som vist på den link du gav mig..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:52

Det er vist bare fordi du har en router til "kabel Tv" og ikke til telefon...

Men prøv at gå ind i routeren og se om ikke du kan finde ip-adressen på dit fjernsyn, med den burde du kunne finde dit TV fra din PC.

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 20:53

Jeg har fundet IP på fjernsynet.. Nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvordan går jeg ind på routeren? :) .. Og hvor skal jeg skrive fjernsynets IP ind henne?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 20:58

Du kan finde ud af hvordan du "går ind på routeren" ved at kikke i manualen... Det er noget med at skrive dens ip-adresse i browser adresse feltet.

Kan du bruge ip-adressen til TV'et inde i Samsung programmet?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-10 21:00

Og har du slået "mediedeling" til, inde i "Netværks og delingscenter"?

Kommentar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 21:05

Det forstår jeg ikke en meter af :S .. Tror hellere, at det er lettere, hvis jeg får nogen med forstand på til at kigge på det :)

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-10 22:31

Måske kunne vi løse det via. "remote desktop", send mig en besked, så ser vi på det.

Godkendelse af svar
Fra : Mastertk

Dato : 06-11-10 22:39

Tak for svaret BertelBrander.