/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny gamer pc
Fra : speedzter
Vist : 1106 gange
100 point
Dato : 29-09-10 20:15

Hey..

Står lige og er så heldig at min com er brændt af så er jo nødt til at ha' mig en ny.. Men jeg kan sq ikk rigtig følge med i udviklingen længere.. Hehe.. ;)

Det er så her i kommer ind.. Skal bruge en ordentlig computer der kan bruges til alt.. En ordentlig gamer pc..

Har kigget på et par stykker men har ærlig alt ingen idé om hvor gode de er.. Så hvordan ser de her specs ud.?

AMD Phenom2 Quad 965 3.4GHz AM3 S-940
ASUS M4A77TD PRO DDR3 S-AM3
8GB DDR3 1333MHz Kingston (4x2GB)
CrossFireX - 2x 1024MB ATI HD5770 DDR5
1TB Samsung 7200rpm 32MB SATA2
NZXT Lexa Redline u/PSU
1000W Energon EPS-1000 140mm
Standard Køler
22x Samsung DVD/RW DL Sort SATA

Eller:

Intel Core i7-860 2.86GHz 8MB S-1156
ASUS P7P55D Premium S-1156
8GB DDR3 1333MHz Kingston (4x2GB)
CrossFireX - 2x 1024MB ATI HD5770 DDR5
1TB Samsung 7200rpm 32MB SATA2
NZXT Lexa Redline u/PSU
650W Corsair TX CMPSU-650TXEU 120mm
Standard Intel Køler
22x Samsung DVD/RW DL Sort SATA

Eller evt den her..?

Gigabyte X58A motherboard med USB3.0 og SATA3 (Nyhed)
CPU køler:   Temperaturstyret køler
Ram:    Kingston HyperX 12 GB DDR3-1600 TriChannel NYHED
Harddisk:   Western Digital 1TB SATA3 6Gb/s 64MB cache Black Edition
Grafik:   nVidia GTX480 1536MB GDDR5 PCI-E Grafikkort
GFX standarder    DirectX 11, CUDA, PhysX og 120hz 3D understøttelse
Kabinet:    Vision Silent Unicorn med ekstra støjdæmpning og 3 ekstra kølere
Strømforsyning   Seasonic S12D 750W RealWatt supersilent (80+ silver certified)
Lyd:   8 kanals HD audio codec ALC889a Dolby (SoundBlaster komp.)
Drev:    Sony 24x DVD-brænder
Netkort:    Dual 100/1000 Mb/s Realtek 8111 Gigabit LAN
Køling:   Støjsvage kølere og strømforsyning samt ekstra støjdæmpning i kabinet.
(Der er 3 meget støjsvage ekstra kølere som sikrer et godt airflow)

Andre forslag er meget velkomne.. Gerne links..

På forhånd tak.. ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-10 17:06

Det er alle gode gamer pcer, men hvad for en cpu er der i den sidste.

Og prisen for de tre, eller sagt på en anden måde, hvad må den koste.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-10 17:12
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-10 17:18
Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 30-09-10 17:45

De 2 øverste er fra fcomputer og her er et link til den 3. http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99110&type=pcsystem

Omkring 10-12k som loft.. Så går ud fra at der skulle være nogle muligheder.. ;)

Kan ikk lige de hvad det er for en cpu der er i den tredje da jeg kun har min Tlf at gå på nettet med.. Så siden ser lidt underlg ud.. Men ser ud til at det er en     Vision XForce - Core i7-950 4x3.06GHz 4,8GT/s (kopieret tekst, hehe)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-10 18:13

Det er i bivet fald en hurtigere cpu end i de to første. Jeg må indrømme at jeg sværmer for Intel frem for AMD.

Men som sagt de ser alle fine ud.
Så vælg med øjet og hjertet. De kan alle spille de spil der er fremme nu. Jeg har måske en svaghed for den sidste. Der er hurtigere CPU og flere ram så

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 30-09-10 18:25

Jeg har oss altid foretrukket Intel frem for AMD.. men det er mere fordi jeg ikke har haft de bedste erfaringer med dem.. men det kunne jo være de var blevet bedre med tiden.. ;)

Er ved at være længe siden jeg har købt en ny com sidst.. så kender ikke rigtig alle modellerne længere og hvilke tal de skal have for at det er godt.. Det eneste jeg ser er bare wow mange ram og 4 processorer det må sQ være godt.. meen det er vel ikk altid tilfældet.. hehe.. :P

Jeg tror oss jeg er mest forfalden til den sidste.. men lige en sidste ting.. har ikk noget mod at give 12k for en com.. for så forventer jeg sQ oss at den kan det jeg vil have den til.. ;) Men er den pengene værd med de specs her..? eller er der et alternativ til prisen..?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 30-09-10 20:47

Gå efter din 3. løsning - og så når du har brug for mere grafikpower - så køber du endnu et GTX480 i Crossfire og upgrader til en intel 980 CPU.

Læs eventuelt mere på:
http://www.tomshardware.com/reviews/overclock-cpu-gpu,2643-8.html

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 30-09-10 21:09

Er nok blevet enig med mig selv om at ta' 3'eren.. Og må nok indrømme jeg har gået og overvejet at ta' 980'eren med det samme.. Og hvis du så mener at jeg senere hen bare kan smække et grafikkort mere i så har jeg vel også en maskine der er rimelig godt fremtidssikret og kan holde nogle år ud i fremtiden.?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-10 16:52

Netop af samme grund har jeg en svaghed for 3.eren.
Processoren tror jeg ikke du behøver at opgradere mere. Den har i sig selv rigeligt med power, men tænk hellere på grafikkort, det vil være der flaskehalsen kommer på sigt. Men hvorfor opgradere før det bliver nødvendigt. Det er jo bare at starte med den som den erog så senere smide et nyt eller to grafikkort i. Husk lige på at den skal understøtte to grafikkort.

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 01-10-10 17:00

Ja det er jo self det.. Det er jo immervæk også halv mange penge at skulle af med af en omgang hvis nu jeg skulle have det hele på en gang..

Og hvad fanden så længe den er god nok nu er det jo self ikk nødvændigt at tage for meget nu.. For når den engang skal opgraderes er der jo nok bedre ting end det jeg kan få nu.. ;)

Bliver bare lidt som et lille barn når jeg kigger på sådan noget.. Vil bare ha' og ha' og ha'.. Hehe.. Men ku godt være man lige skulle slå koldt vand i blodet og tænke sig lidt om.. ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-10-10 17:17

Du har det som jeg, men jeg har en kone der kan sætte mig på plads og sige/mene at jeg lige skal slå koldt vand i blodet
Selv om jeg ikke er helt ung længere, er jeg jo stadig en lille legesyn knægt indeni.

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 01-10-10 17:45

Ja det er jo et eller andet sted rart nok lige at ha' en til at sørge for at man ikk dummer sig mere end højst nødvændigt.. Hehe.. ;)

Man skal da også have et indvendigt legebarn.. Ellers bliver alting da for kedeligt.. ;)

Godkendelse af svar
Fra : speedzter

Dato : 09-10-10 12:40

Det blev 3'eren næsten std.. ;)

Så må jeg jo opgradere lidt når det engang bliver nødvendigt.. ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-10-10 17:45

Held og lykke med spille djævlen