/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pc går i sort
Fra : Nordsted1
Vist : 797 gange
160 point
Dato : 29-09-10 08:14

Pc går i sort hver gang den bliver tændt. Nogle gange starter den normalt op, men dør lidt efter, andre gange vil den slet ikke starte

Men det er helt sikkert, at hver gang smadrer den Windows

Kan det være andet end et nyt bundkort?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-09-10 08:16

Det kan det, men det kan også være dine ram der fejler. Prøv og tag dine ramblokke ud og se hvad der sker når du starter computeren.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-09-10 08:40

- kan du starte i F8?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-09-10 08:42

Det kan også være en virus, der f.eks. optager plads i RAM. Eller endnu værre en virus, der har ødelagt noget i systemt. Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand? Naturligvis skal pcen virusskannes.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-09-10 08:45

Ja start pcen og tryk hele tiden på P8 løbende, så vil den starte op i fejlsikret tilstand og du kan vælge hvilken opstart du ønsker. Fejlsikret tilstand udelukker besværende programmer, der ikke umiddelbart er nødvendige, så der er mere plads i pcen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-10 09:05

pc'en blev formatteret igår

Vender lige tilbage når manden er kommet hjem, han kan svare på det der F8

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-10 09:16

Sidste nyt.... når den laver de numre kan den ikke starte op med F8

Manden har kørt med en ram-blok af gangen, og der sker det samme

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-09-10 09:24

Når I ahr gjort det du beskriver skulle man mene det må være noget fysisk. Der findes vist nogle analyseprogrammer på nettet, der kan afdække det, men det nytter jo ikke hvis pcen ikke vil starte. Har I også formateret styresystemet væk? Man kan formatere uden at styresystemt slettes.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-09-10 09:52

- ny indstallation...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-10 10:03

Citat
Har I også formateret styresystemet væk?

Ja

Citat
ny indstallation...

Alt er indstalleret igen

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-09-10 10:06

Ja start maskinen med cdrommen til styresystemt og installationen starter så fra cdrommen og formatere derfra, lad installationssystemet formatere. Så bliver alt slettet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-09-10 10:14

- det er ikke altid at en installation falder på plads i første hug Nordsted, så prøv igen...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-09-10 10:30

prøv og tag alle ramblokkene ud, hvis den ikke skriver "Amount of system memory has change" så er det bundkortet der er defekt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-10 10:30

Det kan være noget på bundkortet, som fejler; men det er mere sandsynligt at fejlen er i strømforsyningen, som ikke giver de rigtige spændinger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-10 11:47

Indtil videre tak allesammen, nu vil manden gå den efter i sømmene for at prøve jeres forslag af.

Vender tilbage når der er liv i "dyret"

Håber ikke det er bundkortet, for så skal alt skiftes ud, så kan vi lige så godt købe en ny pc

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-10 15:14

Og nu hvor manden skulle til at gå ombord i maskinen starter den upåklageligt, så nu må vi se hvor længe den gider i denne omgang

Når jeg ser på de seneste 25 indlæg er der da flere end normalt med pc'ere der har deres helt eget liv?-- underligt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-09-10 17:39

Jeg har ikke, jeg har helt styr på min computere og servere.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 160 point
Dato : 29-09-10 18:57

Jeg er lidt overtroisk - så hvor godt min kører vil jeg ikke fortælle.

Hent en ny ubuntu CD og kør med den Live - kan den det så er bundkortet ok.

http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-10 22:30

Eyvind er der ikke en nemmere metode til at tjekke bundkortet, end at downloade/indstallerer et helt nyt styresystem?

Pc'en har været fint kørende lige siden jeg tændte den, meeen nu må vi se i morgen om den så vil starte op igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-10 07:34

Citat
Hent en ny ubuntu CD og kør med den Live - kan den det så er bundkortet ok.

At køre "LIVE" er netop ikke at installere, men at den "kører" i computerens ram.
Det har ikke indflydelse på det styresystem eks. windows som ligger på harddisken.

Men ubuntu har så mange drivere med på den CD, at comp kan testes nemt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-10 07:37

Den ubuntu kan du også få tilsendt herfra:
http://www.linuxpusher.com/da/distributions/Ubuntu-Linux

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-10 09:46

Hej Eyvind.... nu er den downloadet, og manden vil kikke på det senere

Håber at det virker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-10 10:52

Nero brænderprogram:
CD > backup > brænd billede på disk /brænd iso fil > find den hentede ubuntu > marker og åbn >
brænd (evt. nøjes med ca. 16 X hastighed)

Start computeren med ubuntu lagt i skuffen.
Lad den rulle ind
.........................vælg så prøv uden at installere

Kører ubuntu fint ind - så fejler dit bundkort ingenting.

Visse trådløse tastaturer kan drille og overtage styringen....................men så slukker du bare.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-10 06:32

Citat
Kører ubuntu fint ind - så fejler dit bundkort ingenting.

Så er det afprøvet-------------den døde lige på stedet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-10 08:27

Surt Nordsted, surt. Min PC er også død og jeg har lige købt en ny. Med Win7 og ingen mailprogram.

Men hvis dine ram er i stykker, så vil maskinen sige 3 tydelige bip når den starter.

Hvis i har mere end en maskine på nettet så er Eyvinds løsning den aller bedste. Jeg skal selv bruge den når jeg skal redde min gamle maskine. For man kan da altid bruge den som server.

Men held og lykke med det projekt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-10 08:37

Maskinen siger ikke en lyd, den begår bare selvmord... men kan startes op efter flere forsøg,og kan så finde på at dø igen, andre gange kører den som den skal

Ehm...Eyvinds løsning var den ikke beregnet til at tjekke om bundkortet var ok?? og det er det vel
ikke, når vi ikke kan køre det program?

Vi har en forholdsvis ny bærbar, også med win 7 og et gammelt mailprogram, men vi bliver vist
nød til at købe en ny stationær???... en ulykke kommer sjældent alene, i sidste uge købte vi tv, og i tirsdags en microovn..øvøvøv

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 01-10-10 09:23

Det er ligesom, da jeg for 14 dage siden fik en virus ind. Maskinens opstart stoppede, da selve vista skulle lukkes ind, og skærmen stod kun i sort og ville ikke gå videre. Da jeg slettede hele harddisken var der ingen problemer mere.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-10-10 09:37

- der er som regel ikke problemer med slettede harddiske...

God weekend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-10 10:08

Ehm... bare jog i det, jeg har fattet at vi må købe ny

Eller har i andre løsninger??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-10 13:01

Har du mod på at bygge en? Den kan bygges på nettet og kommer så med vognmand. Det er en billigere løsning end at købe en. Og manden kan vel godt finde ud af at bestille på nettet.

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_daDK399&q=byg+en+PC

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-10-10 16:22

- eller lege Emil og snitte en? Granner, det var da noget af en jungle du kom med der...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-10 18:32

Ikke helt sikkert................det kan være ydre eller indre tilbehør.

Opstart til bios kan også være en test.

Ubuntu kan køre uden harddisk - så fejl på den udelukkes.
Unødvendigt USB udstyr skal tages fra. (kabeltastatur er bedst når der testes)

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-10 18:46

Tak for svaret Eyvind, vi opgav ... synes alt var afprøvet, men dit trick med at prøve med ubuntu kendte vi ikke til, og da det så heller ikke lykkedes at kører med det, så blev den droppet.

Vi har lige været på langfart og købt en ny

(troede lige du var taget til Madeira, siden du ikke lige kom på her idag)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-10 18:51

Jeg har arbejdet (gisp) med vores fælles vandværk hele dagen.