/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kabelskjuler til pc kabler
Fra : iceb
Vist : 5780 gange
260 point
Dato : 27-09-10 22:04

Hej

Jeg har en del kabler og jeg vil gerne have fat i en kabelskjuler så jeg kan
fastgøre dem under min bordplade på mit computerbord. Dvs der skal være
god plads til at vaske gulv så det skal ikke være noget til at ligge på gulvet.

Her er mine kabler :

1.usb printer // lang //

2.usb Mus // lang //

3.usb Tatatur

4.usb Extrern harddisk

5.usb extern harddisk 2

6.Højttalerkabel fra pc til højttaler // lang //

7.usb netværk // lang // (Til mit internet via en usb net adapter. )

8.ps3 hdmi til skærm kabel

9.pc til skærm kaabel

Der hvor der står langt betyder at kablet er forlænget .
Jeg tænkte kun at køre det 4 forlængede kabler ned i kabelskjuleren da
de andre er for korte til det.

De forlængede kabler er max 5 meter lange.

Hvilken kabel skjuler løsning kender I til ?
Vær venlig at sende specifikke links.

iceb

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-09-10 22:15

Hej med dig.
Jeg kender flere der bruger ledningsskjulere.
Se linket.
http://www.techhaus.dk/kabelstr%C3%83%C2%B8mper-c-473.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-10 22:48

Kabelskjulere findes i rigtig mange størrelser. Så du skal ud i et byggemarked, eller andet marked som har dette. Find det som passer bedst til dit forbrug.

Disse kabelskjulere findes også som fodpaneler og dørpaneler, hvis du får brug for det!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-10 22:50
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-10 22:51

Vi har i vores lokale byggemarked købt kabelskjuler, - lavet så det ligner et fodpanel - (og ikke hvor man skal stikke hvert enkelt kabel/ledning igennem et hul, -men kan også sættes fast under et bord

Der kan være temmelig mange ledninger i det... jeg kan ikke lige umiddelbart finde et link, men det ligner som sagt et fodpanel, så der er ikke noget der kommer til at dingle

Der er også denne slags, i forskellige størrelser

http://www.elvvs.dk/category.2026.article.16896

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-09-10 00:00

Jeg har skruet nogle kroge op under computerbordet, de lange ledninger snurrer jeg sammen i et bundt på hånden, giver dem et par strips og hænger dem op i krogene.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-09-10 06:54

Hvis "chefen" i huset absolut skal have de kabler spærret inde, så må pågældende også selv stå for at "adskille" kabelspagettien og gen-gemme når der skal skiftes/ommøbleres hardware ! Det kan give anledning til en "GOD" disskussion i det lille hjem.

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 28-09-10 07:48

Det skal ikke være de der kabel skinner sådan en vil jeg nemlig bruge til mine strømkabler og den
sidder allerede på min væg og det er et helt andet projekt.

Nordsted kan du huske hvad den hedder så kan jeg selv søge på den ?
Pia ja kabaltrømpe kan den monteres oppe under et bord eller er den til
at ligge på et gulv ?

Hvad med kabelbakke er det en mulighed?

Man kunne også kombinere kabel bakke og krablstrømpe løsningerne .

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-09-10 09:30

Man kan få kabelbakker i mange forskellige størrelser i Bauhaus. Også til en stor håndfuld ledninger. Kabelbakker kan åbnes efter behov, nårledningerne skal udskiftes eller der skal flere ind.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-09-10 10:17

Citat
Pia ja kabaltrømpe kan den monteres oppe under et bord eller er den til
at ligge på et gulv ?

Du kan godt sætte den fast under bordet med de holdere man kan købe...kan ikke huske hvad de hedder. Men spørg der hvor du køber dem.
Ellers kan de sættes fast på panelerne/gulvene.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 28-09-10 11:24

Jeg har også problemer med ledninger, der ligger på gulvet, og jeg har overvejet at købe en kabelkurv, som skrues fast under skrivebordet. Se dem her, lidt nede af siden:

http://www.witre.dk/kabelholdere_c_MainC01015.html&gclid=CNmarZPnqaQCFQgw3godkSni4g

Fordelen er, at man forholdsvis nemt kan flytte rundt på dem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-09-10 14:03

Her er måske en god og billig løsning:
http://www.biltema.dk/da/Byggeri/El/kabelclips-og-Isolering/Kabelholder1/
De findes også som løse ringe. - De er nemme at åbne og lukke igen, så man kan tage ud eller sætte ind nye kabler. De løse ringe findes i mange størrelser.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 260 point
Dato : 28-09-10 14:30

Alle mine kabler, dobbelt stik, omformere osv., har jeg samlet i en "klodskasse" og hængt den op under bordet bagerst, Alle kabler er ført til denne kasse. ca. 9,95 kr. i udgift.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-09-10 14:53

alka
efter min mening har du fat i det rigtige-skal det være top luxux for fruen så en plettet pilekurv i stedet for plast.

At investere over 400 kr i en kabelkurv -ok hvis man har vundet for meget i lotto-men et stykke gammel tagrenne ( avanseret guldmalet) har samme funktion.

Det med velcrobånd -ikke dårligt bare selv køb et par meter og klip i mindre stumper-skal prøves

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 28-09-10 15:23

Hvad er en klodskasse ? Hvordan laver man sådan en ? Hvilke materialer?

Jeg er mest interesseret i de kabelbakker og kabelkurve men ja må indrømme de er meget dyre.
Nogen der ved hvor man kan få disse billigere eller hvordan man laver en selv ? Kan man evt.
købe sådan et trådnet box som man bruger i et køleskab også bruge det til kabelkasse ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-09-10 15:33

De trådkurve som bruges i køle og fryseskabe, vil du sikkert kunne finde på genbrugspladser, hvor man har en masse af sådanne skabe, som skal genanvendes!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-09-10 15:40

iceb
find ud af hvor i nærheden de skrotter hårde hvidevarer. Et par ikke appesinfri appelsiner i en pose-og så har du "kabelkkurve " til det næste liv. ( har selv arbejdet som nabo til sådan en skrotter -de er glade for at komme af med det )
Se at få dine kreative gener aktiveret-verden er fyldt med affald der kan have mange andre gode funktioner end det oprindeligt var udtænkt til.

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 29-09-10 07:30

Er det rigtigt at jeg kun kan bruge en kabelskjuler / bakke i plast ? At alt metal leder strømmen
og derfor kan være farligt at føre strømførende kabler igennem ?

Hvad mener I ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-09-10 07:38

Brug roligt skjulere af metal medmindre du vil trække støm i 100 amperes klassen

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 29-09-10 19:22

Hej igen

Ok t ak for alle jeres gode svar.
Jeg har ikke prøvet at give points ud før nu så hvordan gør jeg det ?
Kan jeg bare fordele det sådan at alle dem der har svaret får en del af points eller
skal jeg vælge en der får dem alle ?Hvordan gør jeg det i praksis ?

Ja jeg tror jeg lave den kabel løsning selv da det ser ud til at være det billigste
løsning også.

hilsner
iceb

Godkendelse af svar
Fra : iceb

Dato : 01-10-10 07:53

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-10-10 14:35

Selv tak iceb