/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vga
Fra : donnydk
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 18-09-10 14:37

Hej jeg jeg har købt et fladskærms tv i den blå avis som jeg vil bruge som computerskærm. Men når windows starter op kommer, efter den her loading skærm kommer der bare sort billede. det samme sker hvis jeg køre en windows instalation. Jeg kan godt få computeren til at starte op hvis jeg trykker F8 og starter i vga tilstand.

Nogle der ved om man kan få den til bare at starte op i vga tilstand hver gang eller andre løsning forslag??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-10 15:32

Dit grafikkort har sikkert for høj opløsning i forhold til det som fladskærmen kan klare. For at tjekke det kan du starte op i fejlsikret tilstand (F8) under opstrat og prøve at justere opløsningen ind til det den skærmen kan klare.

Eller det bedste ville jo være med to skærme og så udvidde skærmen til også at koble på den nye fladskærm. På den måde kan du bedre prøve dig frem med forskellige opløsninger på fladskærmen da du jo stadig har det samme billede på den anden skærm

Kommentar
Fra : donnydk

Dato : 18-09-10 16:43

Har ikke noget med opløsningen at gøre jeg kan godt køre i vga tilstand i høj opløsning.

hele iden er at jeg gerne vil slippe for en computerskærm når der nu er en vga port i mit fjernsyn.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-10 16:58

Men det var kun midlertidigt indtil det var sat op.
Hvad kabel vil du bruge, vel ikke VGA. Har du tjekket inde i fladskærms menuen om mulighederne for valg af kabel.

Citat
Jeg kan godt få computeren til at starte op hvis jeg trykker F8 og starter i vga tilstand.

Er det så også skærmen der starter op eller er det blot pcen