/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
stopper under opstart
Fra : solgaard
Vist : 854 gange
50 point
Dato : 28-08-10 15:14

Hej alle.

Min kærestes computer er begyndt at stoppe under opstart.

den går helt i stå og skærmen er helt sort.. men den går ikke ud.

nogen forslag til rep.?

har prøvet bootcd og windows cd men det hjælper ikke.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-08-10 15:20

Start i fejlsikker tilstand

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-10 15:21

Er det en bærbar.
Har du (hvis det er en bærbar) prøvet at holde FN tasten nede og så trykke på den Ftast som også har noget skærmsymbol. Der er som regel 4 muligheder - een for hvert tryk.

Viser den intet under opstart.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-08-10 15:21

Der er flere ting der kan være galt ved den fejlmelding du kommer med. Det kan være skærmen der er defekt, men dog lidt usandsynligt. Det kan også være grafik kortet der er defekt, det er nok den ting jeg hælder mest imod. Men for at kunne finde ud af det så skal du lige fortælle os om det er en bærbar eller stationær vi snakker om.

Ved samme lejlighed må du gerne lige fortælle os om der er en lille hvid streg der blinker oppe i venstre hjørne af skærmen, er der det så kan der være tale om defekt ram. Det sidste du skal finde ud af er, hvad kan du se på skærmen lige indtil den går i sort.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-08-10 15:22

den viser intet under opstart

har prøvet at trykke på diverse knapper.

den gik ud en dag jeg brugte den, og ja det er en bærbar

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-08-10 15:24

har du mulighed for at tilslutte en ekstern skærm? Hvad sker der hvis du vrikker skærmen frem og tilbage?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-08-10 17:46

Hej nej det har jeg desværre ikke mulighed for og har prøvet at rykke frem og tilbage i skærmen men intet hjælper

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-08-10 17:49

den viser intet på skærmen.. den stopper bare med at arbejde

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-08-10 18:14

Kommer der overhoved ikke noget frem på skærmen når du starter den? Hvis der ikke gør det, så ville jeg begynde og pille ting ud af computeren og starte den efter hver gang. Med ting mener jeg, CD/DVD-drev, RAM, harddisk og andre dele som ikke har direkte indfyldelse på computerens opstart, som er CPU, strømforsyning og CPU-blæser.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-08-10 09:32

det er vel ikke en HP Pavilion.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 03-09-10 19:11

Det må være noget hardware i din maskine, der skal udskiftes... eftersom den SLET ikke viser noget på skærmen...

For havde det været boot-sectoren, havde den skrevet noget rpm-volapyk...

Jeg ville prøve at tage f.eks. en harddisk fra en vens maskine, og se om det er det...
Ellers ville jeg prøve at låne en vens skærm og se om det er det...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-09-10 14:42

Eftersom der ikke er blevet skrevet noget fra spørger i lang tid så trækker jeg mig ud.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 07-09-10 16:50

¨Tror osse jeg gør...nogen har det vist med at glemme, at de har bedt om hjælp...