/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min PC støjer
Fra : Thyregod8
Vist : 696 gange
50 point
Dato : 22-08-10 16:33

Jeg har haft en PC i 5 år nu. imidlertid er den begyndt at støje, nærmest brummen, fra maskineriet, når den luftkøler. Er der nogen, der ved hvad man kan gøre ved den, f.eks. rense, smøre el. lign. Skal jeg mon investere i en ny PC.

Accepteret svar
Fra : zerpico

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-10 16:36

Nok en god ide at rense blæser i kabinet og på cpu samt ribberne på køleren.

Zerpico

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-08-10 16:55

Citat
Nok en god ide at rense blæser i kabinet og på cpu samt ribberne på køleren.

Jeg har også mistanke, at det kunne være det. Men hvordan renser man bedst det indvendige? Kan man bruge en kompressor? Måske vil luften beskadige delene ved dannelse af statisk elektricitet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-10 17:04

Bare giv den en tur med støvsugeren....

Men husk nu at pille ALLE ledninger af

Glem en kompressor - så bliver det hele til "legoklodser" - du kan købe trykluft på dåse.....

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-08-10 22:16

Hvis blæseren larmer, kan det være fordi den er blevet skæv og så vil den altid larme, og så hjælper det selvfølgelig at skifte blæser.
Her i huset bruger vi kompressoren til 3 computere ca. 1 gang om året, - selvfølgelig med forsigtighed. Utrolig det støv, der kan samle sig.
Jeg holder blæseren fast med en finger og trykker svagt, sådan jeg ikke blæser det hele i stykker.
på 1-2 meters afstand kan man godt give den fuld tryk, men når jeg går helt tæt på cpu, grafikkort og psu så forsøger jeg at "skyde" så svagt jeg nu kan.

Kommentar
Fra : zerpico

Dato : 23-08-10 03:54

Jeg afmonterer kabineblæser og cpublæser bruger piberenser med sprit på vingerne samt i mellemrummet i køleribberne.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 07:02

Citat
nærmest brummen

lyder nærmere som om der er noget der er gået løst
prøv at spænde diverse skuer efter

Kommentar
Fra : Mamma4to

Dato : 23-08-10 08:19

Jeg havde nok taget den ned i butikken, for at tjekke præcist hvad der var galt med den, men ellers er det nok bare at du skal rense blæseren eller udskifte blæseren...

Godkendelse af svar
Fra : Thyregod8

Dato : 23-08-10 11:04

Tak for svaret zerpico. Har åbnet kabinettet og sandelig var kølegitteret til propellen fuldstændig tilstoppet . Rensede alt indvendigt med en kompressor ved at blæse ca ½ m fra maskinen. Maskine kører nu, som da jeg købte den.

Kommentar
Fra : zerpico

Dato : 23-08-10 14:38

TopTop.
Zerpico