/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Installere grafikdriver uden skærm?
Fra : Brassovitski
Vist : 763 gange
200 point
Dato : 18-08-10 12:52

Halløjsa!
Jeg har et problem med en HP bærbar DV6000. Der er intet billede på skærmen, men jeg ved at maskinen starter op i Windows da jeg kan høre opstartsmelodien. Jeg har også haft en ekstern skærm koblet på. Jeg har en mistanke om at grafikchippen er stået af, men er i tvivl, der kommer nogel bip-koder i opstarten som betyder at der er problemer med grafikkortet. Jeg har haft maskinen skilt af, og grafikchippen ser ikke ud til at have været overhedet.
Ejeren af PC'n mener at sidst der var problemer med visning på skærmen, blev grafikdriverne geninstalleret, men det var i USA, og hun har ikke længere kontakt til dem der udførte 'Operationen', så dem kan vi ikke spørge.
Da min basisviden omkring notebooks/bærbare computere ikke er ret stor, har jeg et par spørgsmål.
Hvis nu ikke grafikshippen er stået af, kan man så installere diverse basisdrivere, via en boot cd (Hvordan tvinger man maskinen til at starte fra CD uden at man kan se noget på skærmen?)
Er der nogen der har været udsat for noget lignende og har fundet en løsning?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 12:59
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-08-10 13:11

Chippen behøver ikke at være overophedet for at den står af, måske er maskinen blevet tændt og slukket så mange gange at der er kommet en løs forbindelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-10 14:10

Du kan evt. køre den harddisk i en anden bærbar og så der installere.
Styresystemet vil rette sig lidt ind efter den "nye" comp. men ikke ret meget , og den retter sig tilbage når den kommer i den "gamle" bærbare igen. Altså helst ikke for stor forskel på de maskiner.
Tag backup af hele harddisken for en sikkerhedsskyld.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-08-10 15:31

Hej Spam-free
Citat
http://www.raymond.cc/blog/archives/2007/01/03/latest-hirens-bootcd-v87-the-king-of-all-bootcds-updated/

http://www.techmynd.com/system-rescue-super-grub-disk-download-pc-boot-specialized-disk/

Jeg har tjekket dine links, men jeg kan ikke lige se at de boot-CD'r der kan laves, kan gøre noget automatisk. Jeg forestiller mig at det skal være en boot cd specielt til at installere grafik/bundkort driver direkte uovervåget, da jeg jo ingen ting kan se på skærmen.

Til

Jeg tror faktisk jeg vil prøve det du foreslår, jeg har en compaq evo, som jeg kan sætte HD'n i. Jeg har for længst hentet data ud fra HD'n. Jeg brugte et Sandberg USB All-In-1 Hard Disk Link, som er en rigtig smart lille ting. http://sandberg.dk/product.aspx?id=133-43
Måske kan jeg installere grafikdriveren via dette stik, kommer jeg lige i tanker om.
Hvis jeg nu lægger installationsfilen over på disken og kører den derfra. Kan det give problemer at det måske ikke er samme grafikkort i de 2 maskiner? Jeg kunne forestille mig at driveren 'kigger' efter om der findes et grafikkort der understøttes af driveren. Nå pyt det må jo komme an på en prøve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-10 17:01

Jeg har lagt flere drivere ind på forhånd på mine børnebørns computere fordi skærmene ikke har været tilstede her, når jeg ordner deres comp.
Men det har været til eksterne skærme, og ikke til bundkortet...............så måske.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-08-10 17:36

Hej igen
Citat
Måske kan jeg installere grafikdriveren via dette stik, kommer jeg lige i tanker om.
Hvis jeg nu lægger installationsfilen over på disken og kører den derfra. Kan det give problemer at det måske ikke er samme grafikkort i de 2 maskiner? Jeg kunne forestille mig at driveren 'kigger' efter om der findes et grafikkort der understøttes af driveren. Nå pyt det må jo komme an på en prøve.

Den gik desværre ikke, selv om keg starter controlpanel fra den eksterne disk, fanger den oplysninger fra den maskine den er koblet til. ØV.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-10 18:36

Og du har naturligvis prøvet at sætte en ekstern skærm til.
Kan dom regel styres fra tasten FN + en af F tasterne

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-08-10 18:42

Jo som tidligere skrevet har jeg haft en ekstern skærm sat til. Men når der kommer bipkoder, der signalerer at der er problemer med grafikkortdriveren, er der vist ikke meget håb. Jeg prøver lige HP's supportside.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-10 19:09

ok

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-08-10 19:43

Tak for svaret Eyvind.
Jeg har nu lavet en total nulstilling efter en vejledning på HP's hjemmeside, og tro det eller ej, maskinen startede op, og alt ser ud til at virke, bortset fra at den starter når man åbner den. Det må jeg så lige forske lidt i hvorfor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-10 19:48

Hvis den starter naar du aabner den saa er den ikke lukket helt ned, men bare sat i dvale.
det er sikker fordi du lukker med ikonet som ligner en lukknap.

Ellers maa du ind i stromstyring og rette den til.