/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mangler driver HP KB-0133!
Fra : Brassovitski
Vist : 1176 gange
100 point
Dato : 12-08-10 18:32

Hej
Er der nogen der kan hjælpe med en driver til Quick Launch Buttons, på et HP KB-0133 tastatur?
Jeg ha forsøgt HP's hjemmeside, men det lykkedes mig ikke at finde noget. Derefter har jeg googlet, men kun fundet sider med driverscannerprogrammer og betalings sites.
Er der nogen der kan henvise til et link, hvor driveren kan downloades, eller ligger I evt. inde med en driver til dette tastatur?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-10 18:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-10 18:41
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-08-10 19:34
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-08-10 19:37

Hej refi
Tak for hurtigt svar.
Desværre er driveren på dit første link til notebooks. Det er et PS2/tastatur til en stationær PC, driveren skal bruges til.

Driveren på link 2 du angiver kommer med en fejlbesked uunder installationen, og installationen afbrydes. Fejlbesked
Citat
Denne Software understøttes ikke af dette system

Jeg skal lige nævne at det ikke er en HP PC, men en Mycom, men det burde vel ikke betyde noget.
Har du andre forslag hører jeg gerne fra dig.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-08-10 19:38

OBS! Styresystemet er Windows XP Home Edition med SP3.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-08-10 22:42

Desværre Klaudi
Heller ikke denne driver bvirkede korrekt. Knapperne i konfigurationsprogrammet er ikke de samme som på keayboardet. Der var 2 af dem der virkede (i) Nummersender og E-mail.
Funktionstasterne sidder øverst på tastaturet 1- (i), 2- Et hus, 3-En lup, 4- En konvolut, 5- tre personer i en gruppe, 6- En flipover med et stor W, 7- Et bord hvor der sidder 3 personer ved, 8- en person der læser avis.
Tastaturet er med aluminium look og tasterne er sorte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-10 08:39

Det er jo ikke blot en driver du mangler - det er hele konfigurationsprogrammet

Det må have fulgt med keyboardet fra nyt og kan sikkert ikke findes "løst" bortset måske fra HP-Support.

Der laves jo hundredevis af den slags programmerbare keyboards og ikke to af dem er ens....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-08-10 15:24

Til refi
Det er sikkert rigtigt at der har været et konfigurationsprogram med, ved købet, men keyboardet er et jeg har fået ved firmaet jeg er ansat i, da de var igang med en større oprydning, og der var ingen CD'r med drivere eller opsætningsprogram i rodekassen.
Driveren Klaudi henviste til var faktisk ikke rigtig et opsætningsprogram og dog der blev tilføjet en ekstra fane i den musekonfiguration der ligger i kontrolpanel, men det var blot ikke alle knapper der kunne konfigureres. Det er ikke lykkedes mig at finde en driver på HP-support. Når jeg indtaster KB-0133 i søgefeltet og søger, kommer der alt mulig andet med RAM, printere osv. Mit håb er at der er en eller anden Kandu'r der ligger inde med en original cd til keyboardet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-10 15:51

Citat
Mit håb er at der er en eller anden Kandu'r der ligger inde med en original cd til keyboardet.

Ja - det er nok eneste mulighed - bortset fra måske at kigge lidt nærmere i rodekassen eller hos den IT sagkyndige der måske ved hvor alle CDerne er henne - der må være en del gennem tiderne....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-08-10 12:45

Halløjsa
Jeg har fundet ud af at tastatur HP KB-0133, faktisk er identisk med Compaq KB-9963, men ind til videre har jeg heller ikke kunnet spore drivers til dette.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-10 12:54

Det er IKKE drivere du mangler...

Det er konfigurationsprogrammet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-10 13:03

Du kan da prøve om det virker

http://www.soft32.com/download_170210.html

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-10 13:29

Company Compaq
Model KB-9963
Operating System Windows XP (Note: might work with other versions of this os.)
Date Submitted Mar 31, 2003
File sp18893.exe

det skulle være denne
ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp18501-19000/sp18893.exe

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-08-10 18:29

Halløjsa Gutter
Har selv fundet driver/setup program. Compaq versionen duede heller ikke, men men er vel stædig.
Jeg fandt HP driveren på dette link: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=12454&prodSeriesId=316727&prodNameId=316729&swEnvOID=1093&swLang=13&mode=2&taskId=135&swItem=vc-45469-1
Bare sådan hvis andre kommer forbi denne tråd.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-08-10 18:33

Tak for svaret Klaudi. Du for pointerne, da du var tættest på med Compaq driveren. Refi jeg håber ikke du bliver sur, fordi Klaudi for pointene. Tak for hjælpen til jer begge.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-08-10 18:57

Velbekommen

Godt det lykkedes at finde den rigtige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-10 19:11

Hovedsagen er problemet blev løst