/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Afspilning af Widgets i Windows7?
Fra : Gin
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 22-07-10 16:00

Jeg har en Windows7 baseret computer, hvor jeg har haft DR's widgets inde på skærmen og også har kunne afspille DR's radiokanaler. Det stoppede desværre på et tidspunkt, og det er ikke lykkedes mig igen at kunne aflytte radiokanalerne.

Selve radiowidget ikonet er der og hvis jeg trykker på afspil knappen, indlæses kanalen, men efter få sekunder stopper den uden at kunne afspille noget som helst???

Jeg kan heller ikke afspille DR's radiokanaler på deres netradio afspiller??

Hint efterlyses....

Med venlig hilsen

Gin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-10 16:54

Prøv at højreklikke på den og vælg "kør som administrator"

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 22-07-10 17:20

Hej Eyvind,

Når jeg højreklikker på ikonet for DR's radiowidget eller den store widget i midten af skærmen, kommer der ikke noget valg om "kør som administrator" - har du andre forslag?

Venlig hilsen

Gin

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 22-07-10 19:30

*Højreklik på gadgetten og vælg ihdstillinger,der vælger du et andet program,virker det så er det stationen der ikke udsendes

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-07-10 06:03

I stedet for at bruge en widget, så sæt denne side ind som en af dine startsider - http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=k&name=p4_koebenhavn - Du kan ændre kanalen inde på siden, og så lade den være en af dine starstider!

Bruger ikke så mange resourcer som en widget!

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 23-07-10 08:47

Noltus55: Der er ingen af stationerne der virker, så det må være noget med konfigureringen af Windows 7 - men hvad.

dogvillestar: Jeg har prøvet dette link, og siden kommer også fint frem, men når jeg trykker på afspil, sker der ikke andet, end at den uden lyd stopper igen i løbet af et øjeblik.

Har I et andet hint???

Venlig hilsen

Gin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-10 10:13

Har du set om firewallen blokerer for DR radio? Se efter om portene 9026 og 9027 har lov at være åbne når du afspiller

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 29-08-10 17:46

Hej alle,

Jeg har afprøvet alle Jeres råd uden resultat. Efter at have spurgt hos Danmarks Radio, hvor jeg fik et link til nogle codec-pack's og lagt dem ind samt efterfølgende også lagt andre codec-pack's, som jeg fandt på nettet ind, virker DR's Widgets igen - herligt.

Tak for Jeres forsøg på at hjælpe.

Med venlig hilsen

Gin