/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
varme
Fra : kivi
Vist : 1253 gange
100 point
Dato : 17-07-10 16:15

er der nogen som kender til en hp pavilion entertainment pc jeg synes at den bliver meget varm så man frygter at den får hedeslag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-10 17:00

Den trænger sikkert til en rengørimg:

ser det for voldsom ud så se her i stedet, historien melder ikke noget hvordan den blev samlet igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-10 17:10

Det er vigtigt at din HP (og andre bærbare) står så den frit kan få luftcirkulation.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-07-10 17:11

den har været til reparation to gange inden for det sidste år jeg synes bare at den virker så varm

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-07-10 17:23

ja den har fået nogen ekstra fødder så bliver hævet 2 cm bagtil men jeg synes stadigvæk at den bliver meget varm men det kan være at den skal være så varm, hvad ved jeg min egen bærbar synes jeg ikke bliver så varm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-10 17:31

Det er unormal at en bærbar bliver så varm som du skriver, særlig når den er løftet op så den får luft til køling, måske du skulle overveje at købe en køleplade i stedet for fødderne, en sådan plade er meget effektiv: http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=96940

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-07-10 21:36

Min PC, HP Pavilion dv2005, har også problemer med varmen i disse dage. Jeg har også hævet den, men ikke bagenden, da blæseren der blæser ud. Luften bliver trukket ind i ribberne i bunden ved harddisken.
Her er et alternativt link: http://kbdata.dk/group.asp?group=375

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-10 22:05

Et underlag med en blæser, vil være en brugbar løsning. De findes til mange priser, så se dig godt for, før du bruger penge på en sådan.
Nu er det jo sådan, at vi befinder os i en extrem varm periode, hvor luften ligger langt over den temperatur som vi har på det øvrige tid på året. Varm luft køler jo langt mindre end kold luft; det er jo logik for burhøns.
Så ofre en sådan køleunderlag, til brug især i de varme perioder.

De bærebare PC'er har altid været dårligere kølet end de gode towerkabinetter. Men den har jo også mere luft omkring komponenterne end en bærebar.
Den bærebare skulle jo gerne kunne det samme som de gamle stationære, men fylde mindre. Det sker så på bekostning af komprimering af tingene i en flad kasse, som så bliver presset helt flad, for at være top smart i udseendet!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-07-10 23:19

hvis det er 6000 serien du har, ja så er det et kendt problem....
det er grafik chippen der er problemet, der er simpelthen ikke køling nok.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 18-07-10 19:24

Tak for svaret severino.