/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skrivebords Problemer??
Fra : Gigli-Chico
Vist : 1052 gange
85 point
Dato : 17-07-10 14:01

Hej..

Hmm, det er et lidt besværligt spørgsmål at stille men prøver :P

Jeg har en del filer og mapper på skrivebordet. og nogle er i højre side og andre i venstre.
Jeg kan rykke dem rundt som jeg vil. Men- når jeg har haft computeren slukket så er filerne fra venstre side rykket et tak mod højre som om de bare ikke kan ligge helt til venstre?

Det er en widescreen... Jeg tror måske jeg har de forkerte skærm instillinger eller et eller andet? Siden den kun rykker en tak til højre? og ikke helt til højre.. Ellers ved jeg ikke hvad det kan være.
Jeg har været inde og kigge lidt rundt på instillinger men alt ser ud til at være okay? så jeg kan ikke forstå hvorfor den så gør sådan..

Jeg har en Acer Aspire 5810TG Timeline.

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 17-07-10 16:13

Ved det ikke har med problemet at gøre, men prøv at lås proceslinien.
Man ved jo aldrig...

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 17-07-10 20:38

Det er ikke proceslinien der er noget galt med???
Det er tingene på skrivebordet som ligger der..
Desuden er proceslinien låst..

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 17-07-10 22:39

Citat
Det er ikke proceslinien der er noget galt med???
Det er tingene på skrivebordet som ligger der..
Desuden er proceslinien låst..

OGSÅ HVAD JEG SKRIVER

Men man ved sgu da aldrig med Windows _ vel.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 17-07-10 23:51

Citat
Ved det ikke har med problemet at gøre, men prøv at lås proceslinien.
Man ved jo aldrig...

Øhh... Nej. det er ikke det du skriver.
Men det er også ligemeget!

Leder bare efter en løsning.
og det du kom med hjalp ikke, men ellers tak for forsøget..

Kommentar
Fra : edison

Dato : 18-07-10 07:34

prøv at højerklikke med musen på skrivebordet. og under vis: sæ fluebenet på: juster ikoner til gitter. og fjern flueben fra: Arranger ikoner automatisk. så burde den være der.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 18-07-10 07:36

På denne måde kan du lægge dine ikoner hvor du vil. og når der som du vil ha dem, så højerklik på skrivebord og tryk opdater.
prøv så at genstarte maskinen. og så skulle ikonerne være hvor du gerne vil ha dem

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 10:16

Når jeg går ind på vis står mine på: Arranger i forhold til gitter..
Og sådan har det hele tiden stået..

Jeg har så aldrig prøvet at opdatere den men det prøvede jeg lige da jeg havde rykket det der skulle være i venstre side..
Jeg genstartede og jeg troede det virkede men nej.. De var tilbage i højre side igen..
Det hjalp ikke :(

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 10:38

Prøv at kigge her
How to Save settings on Exit Windows
http://forums.techarena.in/tips-tweaks/1092985.htm

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 11:10

Hmm.. det virker ikke - hjemmesiden?
Min com kan ikke finde visse ting der står på hjemmesiden den skal finde.. f.eks gpedit.msc

Men ellers tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 11:22

Hvad er det for et OS, WinXP W7 Vista eller ??

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 12:17

Jeg har Vista..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 12:39

Har du prøvet dette?

Citat
Otherwise, you can do so by modifying the registry.

1.Save the registry database if necessary.
2.Open the Registry Editor
3.Select the key:
4.HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer

5.Change the DWORD value NoSaveSettings (if it does not create this by going to the Edit menu> New DWORD value):
•Put it in 1 to disable recording parameters leaving Windows. If you restart your PC, all your changes will be canceled.

•Put it to 0 to activate the registration parameters leaving Windows.

The changes in the registry will be taken up immediately.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 14:55

Jo det har jeg.. men jeg kan ikke finde tingene den snakker om og det er for besværligt for noget der ellers virker så simpelt.. så man kan vel sige nej det har jeg ikke. for det jeg prøvede virkede ikke.
Jeg kan både læse og snakke flydende engelsk så kan sagtens læse det der står men at forstå det er en helt anden ting..

gem registerings database hvor og hvordan??
Der er for mange spørgsmål i det der står..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 15:17

Download denne lille NoSaveSettings.reg fil og gem den på Skrivebordet
http://peecee.dk/upload/view/258152

når det er gjort finder du NoSaveSettings.reg på skrivebordet,
dobbelt-klikker på den, siger ja til at Flette i Registreringsdatabasen,
klik ok

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 15:19

ps

så er det jo spændende om det virker

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 15:53

Okay lige en lille ting inden jeg prøver!..

Hvad gør det ved min computer?
Nu er det ikke noget der kan ændre på andre ting eller sådan vel.
Det er en hel ny bærbar jeg sidder ved. vil helst ikke ødelægge noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 16:08

Den sætter værdien i denne nøgle til 0(nul)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

Enten så gemmer den indstillinger eller os sker der ik' en sk..

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 19:09

Hmm nå men nu har jeg lige prøvet at downloade den.

Når jeg åbner den siger den: windows kan ikke åbne filen...

Det er en mærkelig fil, men min com har ikke noget der kan åbne den..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 19:15

Det er ikke en mærkelig fil, det er en ganske almindelig .reg fil, som Vista sagtens kan håndterer, det er da vist din PC der er mærkelig

Skærm opløsning er vist på 1366 x 768 pixels, kan det passe?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 20:23

Arj nu må du stoppe.. Når jeg trykker download og åbner filen hedder den altså ikke .reg fil..
Den hedder filen NoSaveSettings.download ..
og hvis jeg går ind i egenskaber står der: filtype: DOWNLOAD-fil (.download)

Hvis det var vi havde hinandens msn kunne jeg sende dig et billede hvis du ikke tror på mig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 20:34

Den skal hedde NoSaveSettings.reg prøv at omdøbe den og prøv så med dobbelt-klik,
du kan evt åbne den med Notepad og se hvad den indeholder, det skulle gerne kun være dette

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 21:46

Hvis jeg omdøber den ændre det jo stadig ikke på at den IKKE er en .reg fil ...
og dobbelt klikker altid for at åbne.

Den siger det samme hvis jeg prøver at åbne med notapad..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 21:57

Glem det og slet den

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 85 point
Dato : 18-07-10 22:55

Jeg har nogenlunde det samme problem, hvis jeg kører et program der ændrer opløsningen og jeg så vender tilbage til windows er skrivebordet et rod, det kan også ske bare ved at sætte windows i dvale eller lign. har prøvet at fixe det med alle mulige løsninger, men jeg endte med at installere det her program http://www.midiox.com/html/desktop.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 23:06

http://www.midiox.com/html/desktop.htm det bruger jeg på min XP

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-07-10 23:17

Ja det skal nok passe fordi min ati viser sig i proceslinen når det er.. den er sat til skjul når inaktiv..

Hmm men der står det er til: Windows 98, Windows ME, Windows 2000 og Windows XP.
Jeg har vista..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-10 10:29

Har du prøvet at tjekke om det er den rigtige skærmopløsning du har, 1366 x 768 ?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 19-07-10 21:29

ja det er 1366 gange 768...

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 21-07-10 00:04

Tak for svaret bruuno117. der var ellers ingen jeg kunne bruge men hvis det var til vista var det nok et fint nok svar :D her er pointene.. :)