/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows stifinder ophører med at køre
Fra : sonjor
Vist : 1983 gange
100 point
Dato : 07-07-10 15:40

Jeg har lige købt en netbook med Windows 7 starter. Når jeg f.eks. vil flytte en fil fra een mappe til en anden, står stifinder af og jeg kommer ikke videre. Hvad er der at gøre ved det, mon?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 16:37

Geninstallere Windows...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-07-10 18:13

Ja geninstaller windows. Det er tit man kan opleve at det image producenterne installere på fabrikken er noget lort og det er derfor altid smart at geninstallere OS når man modtager sin computer.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 07-07-10 18:22

Tak for rådene, men det er lidt svært på en netbook, der intet CD-drev har. Jeg fik et lettere råd på "eksperten", da jeg spurgte der, så jeg ved ikke rigtigt om jeg kan give points her.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-07-10 18:34

Med fare for at få revet hovedet af,s å giv pointene til den der var først på banen. Henvis til spørgsmålet på eksperten, så andre kan få gavn af løsningen. Eller også kopier løsningen herind, samtidig med at du accepterer svaret.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-07-10 19:23

Citat
Når jeg f.eks. vil flytte en fil fra een mappe til en anden, står stifinder af og jeg kommer ikke videre. Hvad er der at gøre ved det, mon?

Har selv prøvet turen, prøv en CHKDSK og ellers prøv bare nøjes med at klikke KOPIèr
og undlad at trække mapperne over/ i en ny mappe__brug FUNKTIONEN UDE til VENSTRE overfør/ flyt denne mappe/ fil...
Det nytter IKKE at geninstallere windows...

Mit stadig uløste problem!!! = var på et tidspunkt fil-navnet var for langt og kunne ikke findes.
Og pludselig kunne den ikke læse mapper_ ganske vist en USB disk, men samme problem.
ELLERS se under mappens egenskaber/ er den til de filer du vil overfør? er den skrive-beskyttet/
har du tilladelser/ er mappen tildelt KVOTA...?
ER FILERNE SKRIVE-BESKYTTET.
Jeg har midlertidig løst DET, gennem flere ting, Bla: ved ikke at have (under mapper) så kører det åbenbart.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-07-10 19:27

Citat
bare nøjes med at klikke KOPIèr

Kan så nævne, at BARE jeg gkorde DET, gik min PC igang med at tænke flere minutter/ ½ time
kunne der gå.
og med DIT resultat Explorer lukker NED... SURT som bare Fa____
Har XP PRO.
Eller prøv at lave en NY mappe og ellers hold den ren.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-07-10 19:30

Anden mulighed, er at pakke filen som en ZIP (7ZIP er gratis) eller rar, DIREKTE over i mappen og så udpakke
filen IGEN, når den er kommet over i mappen..?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 19:31

Citat
Det nytter IKKE at geninstallere windows...

Det var noget af en påstand

Ofte er det google toolbar der laver balladen....

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 07-07-10 20:11

Løsningen fra Eksperten hjalp desværre kun indtil jeg genstartede, så var den virkning væk, så der er ingen idé i at videregive dette. Uha, jeg er i vildrede, nogen her siger geninstall. Windows, andre at det ikke nytter.
Stifinder lukker ned straks jeg bare højreklikker på filen, så jeg kan heller ikke derigennem vælge at kopiere.
Jeg har ikke Google toolbar installeret.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-10 20:21

Så må du GENINSTALLERE

Citat
Stifinder lukker ned straks jeg bare højreklikker på filen

Det lyder MEGET besynderligt...

Citat
men det er lidt svært på en netbook, der intet CD-drev har

På en eller anden måde ER systemet jo kommet på maskinen - så ligger der nok en partition med det på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 20:21

Citat
Jeg har lige købt en netbook med Windows 7 starter

Hvad med bare at få den "byttet"

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-07-10 20:48

Hvis jeg skal være ærlig tror jeg faktisk din maskine har fået en alvorlig Virus. Jeg har surfet lidt rund, og der er flere steder der peges mod Virus, med de problemer du har.
Prøv at starte maskinen i fejlsikret tilstand, og se om problemete også eksiterer der. Jeg er ikke en haj ud i virus, men jeg kunne da godt ha' en ide om at en virus ikke er aktiv i Fejlsikret tilstand.
Det kan selvfølgelig også være en Windows systemfil der er defekt.
Jeg ved ikke om chkdsk kan køres i Win 7.

Klik på Start-->Kør-->skriv, cmd -->i konsolen skriver du chkdsk/r/f -->ENTER -->Bekræft -->ENTER -->Genstart.
Når computeren genstarter må du ikke afbryde chkdsk.
Det kan tage lang tid hvis der er fejl på diskens indhold.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-07-10 20:54

PRØV lige??? at se om du har den sidste nye NetFrame work / 3,5
om der skal Dansk sprog med ?? men jeg har ikke opdateret min_?
Men det virker indtil videre_ ellers prøv en mindre udgave/ 2´ern
MEN tror selv det kunne være den GAMLE 2´r der ikke kan klare programmerne.

Der findes vist nok også en 4?/ beta, men tør ikke selv afprøve den

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-07-10 21:03

Citat
Klik på Start-->Kør-->skriv, cmd -->i konsolen skriver du chkdsk/r/f -->ENTER -->Bekræft -->ENTER -->Genstart.
Når computeren genstarter må du ikke afbryde chkdsk.
Det kan tage lang tid hvis der er fejl på diskens indhold.

HUSK, det tager mindre tid at GEN_INSTALLERE.

DA oven-nævnte først skal slette OPDATERINGER, og
bagefter ved genstart/ HVIS den kan genstarte, mangler DRIVERE du har PRE/ installeret
og program pakker, der ikke kan genoprettes.
Så ikke brug DET, hvis du ikke kan klare det over en SKIVE/ DREV

Citat
Det nytter IKKE at geninstallere windows...

Det var noget af en påstand

Ofte er det google toolbar der laver balladen....

HVAD HAR DEN MED STIFINDER (eksplorer _ ikke IE explorer) AT GØRE / = KOPI & PASTE

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 07-07-10 21:11

Stadig forvirret på en højere plan, men ok, nu prøver jeg at geninstallere, så må vi se, hvad der sker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 21:20

Citat
så må vi se, hvad der sker

Er fejlen der stadig efter en geninstallation er der kun tilbage at bytte den Så er installationsfilerne jo defekte....

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 08-07-10 12:47

Tak for svaret refi. Efter geninstallation kører det igen.

Hilsen Sonja