/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Flytning af program.
Fra : vedikkealt
Vist : 1468 gange
100 point
Dato : 27-06-10 21:24

Hej med jer.

Jeg har et program på en CD, som jeg via en USB nøgle gerne vil have over på en mini PC uden CD drew i.

Hvordan gør jeg det ?

Husk, at jeg er Teknobot, så et enkelt svar uden brug af Engelske ord vil være bedst for mig.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-10 21:48

Du kan ikke flytte/kopiere installerede programmer.

Du kan flytte/kopiere installationsprogrammer og derefter installere disse.

Kopier installationsprogrammet på ganske normal vis mellem de to drev ved drag'n'drop (træk og slip) eller ved højreklik og vælg: Kopier ..og indsæt så med højreklik: Sæt ind.

Det er præcis som med alle andre filer f.eks. tekst, billedere, video osv.

Hvis ikke det er en enkelt installationsfil (*.exe), men der findes flere 'hjælpefiler', så skal du naturligvis også kopiere disse med over på USB'en.

Du kan derefter vælge at kopiere hele 'skidtet' over på mini'en og så installere derfra eller installere programmet direkte fra USB'en.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-06-10 21:52

Kopierer programmet fra din CD over på din USB nøgle......... og indstaller programmet fra USB nøglen. Jeg formoder at du har prøvet at kopiere før

Her var ingen udenlandske ord

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-10 21:58

Ps. Når du dobbeltklikker på en installationsfil (.. den *.exe fil du har kopieret til USB-nøglen) får du næsten altid mulighed for, at vælge hvor programmet skal installeres (..som regel en knap/link som hedder: Gennemse...) og evt. oprette en mappe til dette på måldrevet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-10 22:04

Pps. Mange installations CD'ere er kopibeskyttet. F.eks. computerspil. Disse kan KUN installeres fra CD'en. I et sådant tilfælde kan du desværre ikke installere programmet/spillet ved at flytte det over på en USB-nøgle. Da vil du blive nødt til at installere fra et externt CD-drev tilkoblet mini'en via USB-/seriel- eller parallel-porten, alt efter hvorledes dit externe CD-drev nu kan forbindes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-06-10 23:09

Den måde med at kopiere til usb pinden kræver natyurligvis adgang til en computer med cd drev og usb.

Men det er ikke alle programmer det går godt med.

Løsningen er såat låne, leje ,eller købe et løst cd drev som tilsluttes via usb.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-07-10 06:05

Tak for svaret molokyle.

Alle tiders tak, det virkede ...

Bedste hilsner fra vedikkealt ...