/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke kommer på internettet???
Fra : showgirl
Vist : 717 gange
50 point
Dato : 10-06-10 23:14

Har en pc som ikke vil gå på nettet??? Den vil hverken på trådløst eller LAN. og forstår det bare ikke... når jeg laver en diagnose-test skriver den bare tilbage at "der blev ikke fundet nogen fejl i computerens netværksforbindelse!!!

NÅ, jamen hvorfor vil den så ikke gå online??
Den kan åbenbare godt updatere fra microsoft, men ikke gå online eks. google..

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-10 23:18

Har du prøvet og opdatere driveren til dine netværkskort?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-10 23:21

Har du kontrolleret på du får en IP-adresse , som IKKE ligner denne 169.135.32.168?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-10 23:22

Hvis den vil opdatere windows, så vil den også gå på nettet. Så måske skulle du reparere windows.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 23:34

Se lige efter om dine netværks indstillinger er som de skal være, gå til Kontrol panel og til Netværks forbindelser, højre klik på dit netværks kort og klik på Egenskaber, rul ned og marker linjen og klik på Egenskaber, der skal være prik ud for Find automatisk en IP adresse og der skal også være prik ud for Find automatisk en DNS server, hvis der ikke er det så flyt prikken og klik på OK
Du kan også når du højre klikker, klikke på Status og på fanebladet Understøttelse, der skal være en IP adresse og en Undernet maske og en Standardgateway.

Er disse indstillinger i orden?
Går du direkte på nettet med kabel eller gennem en router?
Hvis du bruger en router, kan andre computere gå på nettet gennem den uden problemer?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 11-06-10 04:45

jeg formoder du bruger explore. du har vel ikke fået sat den til at køre i offline tilstand.
det kan du chekke i explores værktøjs linie, under filer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-06-10 11:39

Når du kan opdatere over nettet, har du interneforbindelse. Du kan sikkert også bruge skype og post via outlook eller tilsvarende.

Det må derfor være din webbrovser (exsplorer eller en anden) ,som der er en fejl ved.

Hvis du bruge explorer kan du prøve at genoprette den .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-10 11:53

Måske kobler den sig op til et andet netværk, end dit eget; og bliver der afvist på grund af fx. krypteringen eller mac-adressen.

Men prøv lige at beskrive hvordan dit netværk er strikket sammen, og af hvilken enhedder/mærke!