/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
defekt usb pen
Fra : anuarak
Vist : 1514 gange
300 point
Dato : 26-03-10 09:58

jeg har en 16gb usb pen - den har virket upåklagelig, men nu er der problemer.
Når jeg sætter pennen i en usb port kan computeren ikke finde mine data.
Jeg bruger windows 7 (har også prøvet med xp) og når jeg ser i kontrolpanelet -- enheder og printer har computeren fundet usp pennen og tildelt den et drevbogstav -- ved vis egenskaber -- virker den korekt dog uden data.
Spørgsmål: Fndes der et program der kan komme i kontakt med enheden og eventuel formatere den igen, eller hente de data der findes på den? (enheden kan findes i diskegenskaber, men kan ikke formateres (eller komme i kntakt med den))

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 10:01

Måske noget for dig

http://www.giveawayoftheday.com/siw/

"Pinden" har sikkert været fjernet under arbejde og er blevet RAW-formateret....

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 10:05

Refi -Hvordan kan siv hjælpe -- har i øvrigt hentet den og giver stjerner
Ja det er muligt den er fjernet under arbejde -- men hvordan kan den formateres uden en aksept fra bruger?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 10:10

Det har fjernet filallokeringstabellen så filerne ikke kan læses....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 10:11

Filerne ligger stadig på pinden - du kan bare ikke se dem....

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 10:15

ja jeg regnede også med at de stadig lå på pennen, men hvordan kommer jeg i kontakt med dem igen -- eller hvoran for jeg reformateret den igen da jeg ikke giver mig mulighed for det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-10 10:17

Der kan SIW da ikke bruges, det er nærmere Recuva du skal have fat i
http://www.filehippo.com/download_recuva/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 10:18

Hvad sker hvis du i stifinder blot højreklikker på den og vælger FORMATER ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 10:19

Citat
Der kan SIW da ikke bruges

Nej - det var blot for MÅSKE at konstatere HVAD der egentlig var sket

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 10:22

Refi -- det er det mærkelige den findes ikke i stifinder så den mulighed harjeg ikke -- er alvorlig bange for at enheden er defekt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 10:24

Citat
enheden kan findes i diskegenskaber

Hvor har du så det fra ?????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-10 10:24

Prøv om du kan formatere med dette værktøj her

HP USB Disk Storage Format Tool
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 10:27

Har måske ikke den helt store kendskab, men kan se enheden (på xp) som en disk på usb storage, men kun som usbstorage på w7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-10 10:33

Kan du se den i Diskhåndtering?

Start –> Kontrolpanel –> Administration –> Computeradministration,
vælg Diskhåndtering ude i venstre side

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 10:33

Så formater den på XPen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-10 10:38

Hvis du er heldig - så kan en linux Live CD måske se indholdet.
Eks. denne ubuntu
http://releases.ubuntu.com/jaunty/
klik på denne og gem på skrivebordet
Den skal brændes som image / iso / billedefil i et brænderprogram evt. NERO

Comp. kan så starte op i Live tilstand og måske læse din pendrive som sættes i efter start af ubuntu.

Ps. HP værktøjet til at formatere kører nemmest under XP (Vista og win7 kan godt drille lidt)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-10 10:38

Inden du formaterer kan du prøve om du kan redde data
med Recuva

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 10:42

Ja jeg ser den i "lager" "diskhåndtering" som flytbar disk 1 flytbar enhed, men der står intet medie.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 10:52

Klaudi -- har installeret rrcuva og forsøgt at rede data med dette program -- på specefik placering finder den ikke enheden

Refi -- jeg konstanterede-- efter installation og aktivering af SIW - og efter at have prøvet programmet -- lukket det ned - kørte der stadig "noget i baggrunden" jeg kunne ikke afinstallere programmet før jeg have rebootet (kunne måske have stoppet det ver joblist) i øvrigt melder min avast at programmet ikke er helt i orden (har fået en sikkerhedsplakat hæftet på ikonet på skrivebord) -- en lille konstantering -- har ikke noget med denne tråd at gøre

Klaudi -- kan heller ikke komme i kontakt med - enheden for at formatere - ved XP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-10 10:57

Citat
Prøv om du kan formatere med dette værktøj her

HP USB Disk Storage Format Tool
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Dette værktøj kan køre i XP

Når du så har formateret (samme type som den var)
Så er det muligt at recuva kan hente data.

Ps. jeg går ud fra at din XP kører NTFS.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 11:00

Klaude
Er ikke meget for at bruge / hente dette stykke software, da man er nød til at stoppe sin firewall og avast for download.. det virker useriøst og farligt (man skal leve livet farligt men ikke dumt )

HP USB Disk Storage Format Tool
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 11:05

Eyvind
Har den mulighed at prøve ved hjølp af linus, men har først en maskine med dette software på mandag (på min arbejdsplads køre nogle af maskinerne med Linus) så jeg ser det som den sidste løsning -- tak for iden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-10 11:06

Det lyder mærkeligt, der er da ingen problemer her, har Avast og Zonealarm

Har lagt det på peecee, prøv at hente her:
http://peecee.dk/upload/view/233979

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 11:18

Off topic...

Citat
i øvrigt melder min avast at programmet ikke er helt i orden

Du kan være ganske roligt - det er iorden.....

Husk på det er et rimeligt kraftigt program der kan få adgang til bl.a. din registrering - derfor advarslen....

ETHVERT program der kan ændre i vitale dele på komputeren bliver betragtet som "farlige"

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-10 11:39

Klaudi
Har installeret programmet og den kan se enheden som en usbenhed, men når jeg forsøger at reformatere kommer den op med "no media in the specified devise"
Må nok konstantere at usbenheden er defekt ..

Har prøvet på maskine med xp samme relsultat -- kan se flytbar medie men ikke komme i kantakt med det.
Den sidst emulighed (tror jeg nok) er Linus men kan først konstantere det på mandag

Køber mig 2 enheder på 8Gb så har jeg en backup (bruger enhederne arbejdsrelateret -- forskning)

Tak til alle for den store og hurtige hjælp -- lader spørgsmålet stå åbent ti mandag aften

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-10 11:43

Her er en pænere vej til HP værktøjet.
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,64963-order,4-page,1/download.html

Jeg har kun een gang været ud for at det værktøj fra HewletPachard ikke kunne ordne en pendrive.

Værktøjet finder selv din pen når du åbner for HP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-10 11:47

Og så lige til brug af Linux...................jeg har oplevet at Linux er stærkere til at finde data når den køres i Live udgave - altså fra en Linux boot CD

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 26-03-10 12:03

Der er jo noget der tyder på at den er i udu'

Prøv det som Eyvind skrev her http://www.kandu.dk/spg146180.aspx#1681959

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 29-03-10 17:01

Tak for svaret Klaudi.
Nu har jeg chekket alt linus- usb storage og andre gode råd -- og indet hjalp
Må bide i det sure æble og smide den ud ---
Det er svært at fordele point i denne sag da alle har givet et godt råd
fordeling foretaget ved lodtrækning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-10 17:22

Velbekommen