/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vista eller XP
Fra : gwh
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 24-03-10 20:53

Hej
Jeg har købt en stationær pc. "Delux full zize" privat , der er "Software: Microsoft Windows 7 Ultimate 6.1.7600 (Win7 RTM)
og Microsoft Office 2007" er det ok ? skal der være andre ting i ?
Er der Vista eller XP i ved i det ?
mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 21:01

Der er da sikkert ikke XP eller Vista på når der er Win7?

Hvis Office 2007 er aktiveret er det fint, ellers kan du bruge Open Office som er gratis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 21:05

XP ..Vista ...? Du skriver jo det er med Windows 7.

Det er alle navne på forskellige operativ-/(styre-)systemer til pc.

Din er så leveret med Windows 7 Ultimate version 6.1.7600

Hvad mener du iøvrigt med:
Citat
..skal der være andre ting i ?

Prøv at være en smule mere specifik. Mener du hardware (Web-kamera, RAM, Blueray-drev osv.) eller mener du programmer. I så fald hvilke vil du have brug for?

1.) Sikkerhed (antivirus, firewall osv.)
2.) Kontorprogrammer (Regneark, database, skriveprogram, grafikprogram, film-/lydeditering)
3.) Plug-ins (JVM (JAVA virtual machine), flashplayer, mm.)
4.) Vedligeholdeldelse (Back-up, Reg.cleaner, defragmenteringsprogram, systemdiagnose osv. )

Hvad har du brug for?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 24-03-10 21:07

Citat
Der er da sikkert ikke XP eller Vista på når der er Win7?
Vil det sige at jeg skal købe et eller andet ved siden af ? eller virker den til Internettet og mail, netbank ?
mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 21:10

Nej du skal ikke købe noget ved siden af, der er Windows 7 på skriver du

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 21:10

Jeg gætter på du skal opdatere såvel Flash som JAVA og så får du sikkert brug for et *.pdf plug-in for din browser til ADOBE Acrobat Reader.

Måske du har lyst til at benytte en anden browser end den medfølgende Internet Explorer 7 ???

Jeg ville i hvert fald STRAKS opgradere denne til version 8 !!!

..og så evt. installere AVAST som antivirusprogram.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-10 21:11

Windows 7 er det sudste nye styresystem fra MS, meget bedre end Vista

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 21:11

sudste=sidste

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 24-03-10 21:14

Tak skal i have for hurtig hjælp jeg kender kun Vista og Xp, så jeg blev lige pludselig lidt bleg, om det nu også ville virke eller jeg skulle købe Xp eller Vista ved siden af.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 21:15

Citat
Vil det sige at jeg skal købe et eller andet ved siden af ? eller virker den til Internettet og mail, netbank ?

For det første:

Har du overhovedet installeret, købt og betalt for en internetforbindelse?

For det andet:

Ja, normalt er en sådan pc klar til at tilsluttes din interforbindelse hvor din udbyder som regel stiller en mailkonto til rådighed.

For det tredie:

Netbank kræver som regel at du har opdateret JAVA.

Jeg forstår STADIG ikke præcist, hvad det er du spørger om?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 24-03-10 21:26

Citat
Jeg forstår STADIG ikke præcist, hvad det er du spørger om?
Jeg viste ikke at Windows 7 "sådan set" var det samme som XP og Vista jeg jeg var bange for at der SKULLE være enten Vista eller XP i en pc. Så jeg er glad for jeres svar.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 21:34

Du skriver du har køt den privat, så har den vel kørt, så der er installeret sikkerheds programmer på den, og det kan være du kommer til at installere et mail program, der kan du bruge Windows Live Mail eller Thunderbird, begge er gratis

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 24-03-10 21:39

Tak for svaret Klaudi.
Tak for dit svar, skrevet så jeg kunne fatte det
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 21:44

Velbekommen og held og lykke med "dyret"

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-03-10 21:45

Windows7 er den nyeste version af Windows styreprogrammer.
Det er et godt program, når man har vænnet sig til det.
Der er ikke "Outlook Express" men "Window Live Mail", som ligner Outlook Express.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 21:49

Ja det er et godt system, win7, meen man skal lige vænne sig til det,
er nu mest glad for min gamle XP som jeg bruger mest

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-03-10 00:44

Klaudi, du siger:
Citat
nu mest glad for min gamle XP som jeg bruger mest

Har du begge styreprogrammer på samme Pc?? eller har du 2 maskiner?

Jeg føler mig godt nok også bedst tilpas med XP, men min nye Acer var jo "født" med Win7.
Jeg kan stadig bruge programmerne i XP på min gamle Pc, men har ikke netforbindelse på den.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-10 08:06

Jeg har 2 pc'er, det er ikke så tit at Win7 er tændt

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-03-10 09:13

Tak for dit svar Klaudi.

Jeg arbejder mest med Windows 7 og har efterhånden fået lavet mit eget system i det program - det finder vel se fleste ud af at lave.
Men nu vi taler om det, kan du så sige mig om man kan have den samme netforbindelse til 2 Pc'er?

god weekend
Mvh
Joan
P.S.
Undskyld gwh, at jeg nasser på din tråd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-10 09:28

Ja jeg har 2 stationære og en bærbar på samme forbindelse, jeg har TDC og en trådløs router,
så'n en fyr her:
http://www.netgear.dk/Products/RoutersandGateways/WirelessGRouters/WGR614.aspx

God weekend til dig og i andre

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 25-03-10 12:00

Citat
Undskyld gwh, at jeg nasser på din tråd.

Det er helt ok, det er jo seriøs snak, og det er jo rart at vi lige kan spørge hinanden, når vi nu lige har fat i nogen ,der ved mere end os selv.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-03-10 12:06

Tak for svar Klaudi, og for din venlighed gwh!

God weekend til hele kandu-panelet