/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Slettede billeder
Fra : vvdriver
Vist : 1263 gange
500 point
Dato : 05-03-10 09:46

Kører XP
Har lige slettet 3000 billeder fra mappen billeder (fejl) årets brøler.
Har prøvet med systemgandelse fra igår, hjalp ikke.
Da jeg slettede dem,skrev den skraldespanden var fuld,skal den slette dem permenent.
Kan de reddes.
Hjælpen skal helst være på Dansk.
gheisldhekldhey, den sidste linie skyldes tårer i tasteraturet.
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-10 09:54

Jamen din stakkel

Prøv at redde dem med pcinspector og dansk vejledning her

http://tips.bsjh.dk/recovery/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-10 09:54

Der er også denne mulighed

http://www.recovermyfiles.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-10 09:55

Alle gode gange tre... mon så ikke det lykkedes??

http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=14105

pøj pøj

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 05-03-10 09:56

Du har nok forspildt chancen ved at køre en Systemgendannelse,
men du kan jo prøve Recuva
http://www.filehippo.com/download_recuva/

Hent og installer på en anden partition end der hvor billeder lå

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-10 09:59

Når Recuva starter kommer der en guide på DANSK
Vælg Billeder, vælg placering, her Papirkurv, Start

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-10 11:33

Når du sletter sker der i første omgang ikke andet end at pladsen på harddisken frigives så den kan bruges til andre data.

Jo mindre du rumsterer med computeren, des mere af den frigivne plads bliver også brugt.
Selv det at se internetsider kan bruge af pladsen og dermed fjerne billederne for altid.

Følg derfor rådet om at programmet for genskabelse- der er mange- skal placeres på et andet medie- f.eks en anden partition på samme harddisk.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-10 11:35

Der skulle have stået :

Jo mmere du rumsterer med computeren, des mere af den frigivne plads bliver også brugt.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 05-03-10 12:31

Til Nordsted1
Har prøvet den første Link du gav mig,fandt dem ikke,må tilstå hvad lige dette angår er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen?
Har det noget at side at det var en mappe filerne lå i.
Skide træls,det var ikke billeder fra en enkelt episode,men efter en sortering år 1996 til 2010
Jeg har to diske i maskinen
c:programmer
e:lager,det var her de lå.
Efter det er sket,har jeg instaleret 2 programmer,gør det noget når de er instaleret på drev c
vvdriver
Er der nogle der vil med på druk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-10 12:42

Har du set det jeg skrev? hold nallerne væk fra det drev hvor billederne lå,

Hent og installer Recuva, på drev C, da du skriver at billeder lå på drev D

Følg guiden vælg Billeder, næste vindue Filplacering, vælg På en Specifik placering
her peger du på D drevet, klik start

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-10 12:43

det var så drev E og ikke D

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-10 14:05

Der er ligeledes et andet program der er godt at bruge

http://www.pcinspector.de/default.htm?language=1

Hent det og installer det på C drevet. (DU MÅ IKKE INSTALLERE NOGET PÅ E DREVET FOR SÅ OVERSKRIVER DU BILLEDERNE)

Kør programmet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-10 14:15

Fijala, jeg kan kun give dig ret... det er nemlig det samme program der er omtalt i mit første link

Netop det program reddede nogle uvurderlige billeder for min datter, så derfor syntes jeg også det er utroligt at vvdriver skal have så meget mas med at få genskabt bare nogle af sine billeder

vvdriver, det nytter desværre ikke at gå på druk, det skaber højst et par ekstra problemer, men tak for tilbuddet

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 05-03-10 14:34

Citat
vvdriver, det nytter desværre ikke at gå på druk, det skaber højst et par ekstra problemer, men tak for tilbuddet

Bare roligt
Jeg kikkede lige i tegnebogen. Skal der være til en stang smøger,bliver der ikke råd til spiritus.
Jeg tror jeg er på rette spor med di forsvundne filer
vvdriver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-10 15:17

Hør nu her din "drivert".
Når du sletter på din harddisk, så sker der det, at registreringen bliver fjernet på diskens bibliotek. Så er filerne ikke længere synlige på normal vis.
Men de kan redes, hvis du ikke har lang noget andet ind på disken, som kunne overskrive det du havde før.
Selv en harddisk der er formateret, kan fremkaldes med programmet RECUVA
http://www.piriform.com/recuva/download
Den har jeg selv med held fået 1200 filer ud af en disk der var formateret, herunder billeder, musik, dokumenter og andet.
Så bare klik ind på linket og hent det.

Det vil nok være klogest, hvis du kan installere det på et andet drev, for ikke at overskrive noget.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-10 15:21

Undskyld Nordsted1, jeg lagde ikke mærke til at det jo netop var det samme ud allerede havde linket til. Beklager. Men som vi jo er enige i så kan man med stor fordel bruge det gratis program PC Inspector File Recovery

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-10 15:28

Citat
g kikkede lige i tegnebogen. Skal der være til en stang smøger,bliver der ikke råd til spiritus

Altså ikke for at lokke, men har du tjekket om du skal have penge tilbage fra skat?? du kan tjekke fra idag

Citat
Jeg tror jeg er på rette spor med di forsvundne filer

Håber du får ret... måske du ikke kan få dem alle, men størsteparten skulle være til at finde igen

Fijala.... helt i orden, to sjæle en tanke, men de andre programmer er nu også gode, men jeg tror pc inspecktor er mest brugt

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-03-10 11:45

Tak for alle de gode Links,men i har overset følgende
Citat
Hjælpen skal helst være på Dansk.

Den første Links Nordsted1 lagde her er på Dansk,men,men når jeg kommer dertil hvor jeg skal vælge de filer jeg vil gemme,kokser det hele for mig.
Jeg har abodement på K-Computer der fandt jeg en program som hedder DISK DIGGER,den kunne finde slettede filer,jeg kunne vælge filtyper,valgte JPG.......av min arm, nu har jeg ca.50000 tysinde billeder jeg skal til at sorter.
Ps. Nordsted1 det var godt jeg ikke tog på druk i går,tror ikke jeg kunne klare en brandert og samtidligt køre bil med alt den sne vi fik her ,
Kan man gendanne fra en slettet mappe,kan den findes er de sorteret.
vvdriver
Severino
Citat
Hør nu her din "drivert".

Ikke i dag?. Har ryddet fortovet for sne,50 meter,indkørslen 40 meter lang,med håndskovl. Sidste år solgte jeg min IRUS fejemaskine,fik nok aldrig brug for den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 12:08

Citat
Tak for alle de gode Links,men i har overset følgende

Recuva er på DANSK, og det er skrevet op til flere gange hvad du skal gøre,
så det må squ da være dig der har overset noget

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-03-10 12:31

Klaudi
Nu har jeg lige prøvet den Recuva,som severino henviser til. Så kommer der noget frem hvor jeg kan hente Recuva.
I venstre side under Products, oplyser den alt på engelsk,prøver jeg i øverste bjælke under Download kommer jeg til en sted oplys Dankort,jeg vil godt betale, men da ikke hvis jeg så ikkke kan hitte ud af at hente programmet alligevel.
Såfremt siden ikke er på Engelsk,hvad er den så?.
Jeg ved udmærket det er min egen skyld jeg ikke har lært Engelsk,ligeledes har jeg erfaret at når jeg ikke kan Engelsk,løber jeg ind i problemer hvert gang der skal arbejdes med putterens indmad,masser af programmer
vvdriver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 12:43

Prøv at se her, http://www.kandu.dk/spg145526.aspx#1673006
der kan du hente det på det link jeg har givet der...
klik på det grønne felt ude til højre hvor der står Download Latest Version
Siden er engelsk, men når du installerer programmet kan du vælge dansk.

Og det er gratis.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 12:55

Jeg lagde altså også dette link i går----på dansk

http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=14105

Citat
Ps. Nordsted1 det var godt jeg ikke tog på druk i går,tror ikke jeg kunne klare en brandert og samtidligt køre bil med alt den sne vi fik her

Man skal heller ikke blande spiritus og benzin.........det smager af helvede til

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-10 13:59

Ak ja, vvdriver: Det med alt den sne, kan drive en til VANDHVID
Hvis recuva ikke finder ret meget under den normale scanning, så kan den til gengæld finde en masse under den næste kørsel "dybdescanning"

Da jeg havde formateret min harddisk, fandt den heller ikke nogen filer, men da den kørte dybdescanningen, så væltede det frem med filer, også nogle som jeg havde slettet for længe siden.
Den første scanning jeg kørte på et 100 Gb drev, tog ca. 2 timer. Den næste scanning "dybdescanningen" tog lidt mindre tid.
For at det skulle være overskueligt, var den indstillet til at finde dokumenter. Siden stillede jeg den over til billeder, senere til musik. Det dukkede alt sammen op, uden yderligere scanning, da programmet havde lavet en komplet liste over fundne sager.

De andre programmer der er forslået, er også gode. Jeg tror de i princippet bruger den samme fremgangsmåde, så det kun er programmets navn der har en anden lyd, og billedet en anden farve.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-03-10 14:38

Til Klaudi
Du må altså undskylde,det er stadigt Engelsk?.
Nu har jeg prøver Linkset fra dig 5-3-10 kl.9,56.
Klikker jeg i øverste højre hjørne på
Download Later Version
kommer jeg til en side der står bla.
Audio Editing
Sound file Converter
Multitrack Recorder
Intet med ordet Recuva
vvdriver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 15:01

I toppen af vinduet står der "Internet Explore har forhindret... osv" klik på den linje og vælg "Hent fil"

Der står også dette på siden:
Thank you. Your download will start automatically.
If not then please click this link

der kan du klikke på
If not then please click this link

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 15:12

Her står der noget på dansk, om Klaudi's forslag - Recuva

http://www.pcworld.dk/download/66/1566

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-03-10 15:20

Klaudi
Nu har jeg hentet den på dansk,hip,hurra
Altså på en anden maskine
Nu skal den også hentes på den rigtige maskine
Sååååååå jeg kommer nok ikke tilbage på kandu den første par timer
vvdrivert (har jeg fra severino)
Vi skrives ved

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 15:24

ok, fint, har lige lavet et lille "skærmskud" til dig, behøver du jo ikke nu, men du får det alligevel
http://peecee.dk/upload/view/230275

God billede jagt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-10 15:26

Den recuva jeg har på min PC er med dansk sprogfil, så det burde kunne lade sig gøre at komme igennem installationen og hente denne sprogfil.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 15:36

man skal ikke hente sprogfil, du får valget når det installeres

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-10 15:47

Ja det er rigtig KLAUDI, man glemmer hurtigt i min alder!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 16:02

ja, jeg syn's os at ka' mærke det, med at glemme altså

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-03-10 16:21

Citat
man skal ikke hente sprogfil, du får valget når det installeres

Rigtigt Klaudi
Den kommer ganske af sig selv,altså om den skal være på dansk (kunne ikke vælge JYSK)
Kom ikke og sig jeg ikke er lærenem,30 indlæg og jeg fik den kørt ned
Hvilken spørgsmål skal jeg stille for at i kan lære mig Engelsk.
Nej,dette trækker jeg tilbage inden der kommer en Links til samtlige aftensskoler?
vvdriver

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-03-10 16:26

Var lige nede og se hvordan det gik med at den anden maskine som finder filer.
Resterende forventet tid tilbage11 timer, HD en er 300 GB
vvdriver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 16:34

Hope you hit all the pictures, The Julekalender englisk

Frit oversat:
håber du hitter alle billederne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-10 16:34

Det var sgu da en ordentlig mundfuld. Så gå du bare ud og skovle sne i medens. I har sikkert nok af den der ovre!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 16:42

Hvor er det godt at det lykkedes (jeg var nu aldrig i tvivl)

Der er næsten ikke noget værrer at miste end ens billeder, næsten alt andet kan erstattes, men ikke minderne fra fleres års foto

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 08-03-10 08:43

Det var en uhyggeligt oplevelse at se hvad Recuva fandt på maskinen.
For godt en år siden købte jeg en brugt bærbar. Inden købet formaterede han disken,instalerede xp igen (fik xp med) jeg prøvede at køre Recuva,sikken en masse af den tidligere ejer billeder jeg fik?.
Efter denne oplevelse sælger jeg aldrig en maskine med HD monteret.
Nu har jeg 8 dvd skiver med ca.3,5 gb på hvert,fyldt med billeder,så nu ved jeg hvad jeg skal bruge foråret til.
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-10 10:06

Så i stedet for at tørrer tårer... kan du tørre sved af panden, men det er vel heller ikke så slemt, bare du fik reddet billederne

Go' arbejdslyst... håber du har dato på billederne, så det bliver lidt nemmere

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-10 10:39

Man kan sige, at du "driver" det (h)vidt. - Ja der kan komme mange ting frem i dagens lys.
Dog findes der programmer, som effektivt kan slette harddisken totalt.
Jeg har købt et sådant program på en CD.
Det er noget med den måde den sletter disken på, med at overskrive og slette op til mange gange.
Jeg har dog ikke testet, om det er muligt at genoprette nogle filer efter en sådan behandling.

Vi må jo indrømme, at det er dejligt med sådanne gratis programmer, som man før i tiden holdte tæt ind til kroppen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 11:01

Godt det lykkedes, er det så de billeder som du "kom til at slette" du har fundet igen, udover en masse fra tidligere ejer?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-10 13:43

Endnu en god grund til, ikke at have samlet på uartige billeder, af nogen art!

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 09-03-10 12:14

Mange tak til alle for hjælpen.
Jeg brugte programmet Recuva.
Denne var Klaudi først med
Ligeledes da jeg ikke kunne instaler programmet.
Nordsted1 og Severino var også til god hjælp.
Takker mange gange for den gode humo (Severino jeg skriver humo,ikke homo) der har været brugt her på tråden
Jeg vil gerne give de to sidste noget også.
Guld:Klaudi 500
Sølv:Nordsted1 400
Bronce:Severino 300
Nu stiller jeg nyt spørgsmål under PC, så kan Nordsted og Severino svare, og de får lidt nødder
Ps. Jeg har fået fast arbejde som billedsorter
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 09-03-10 12:15

Tak for svaret Klaudi.
Dejligt med Kandu
vvdriver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 12:25

Velbekommen

Godt det lykkedes, og så samtidig med har du fået nyt job

PS ang job
Har lige fået brev om at jeg kan starte på job 6 april, dejligt