/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad sker der???
Fra : showgirl
Vist : 455 gange
195 point
Dato : 23-02-10 14:45

Hejsa derude..

Har lige købt mig en Hp Touchsmart IQ820sc pc, super fed computer, meeen har dog et lille problem.
Når jeg er på nettet på den, kommer der sådan en skide reklame frem i tide og utide, hvor man skal enten i den ene side trykke "Advertise here" eller i den anden side trykke "Skip add"..
Og jeg fatter dog for dælen ikk hvorfor det skrammel bliver ved med at dukke op på min skærm.. jeg har ikke installeret noget crap, eller toolbar shit fra nettet, så jeg er virkelig på bar bund.
Kan ikke spille af med det???

Håber virkelig der er en klog sjæl derude som kender svaret....

På forhånd tak

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-02-10 15:15

Hvis den først kommer frem, når du er på nettet, så kan den være angivet i en cookies, som henter den ind. Så start med at slette alle cookies og alle temp filer.

Du skal dog inden, prøve at se om du kan finde nogle brugbare oplysninger om denne pop-up. Dem notere du ned til senere brug.

Så går du ind i redigering af din registreringsdatabase. Start med at lave et backup af den.
Nu skal du søge i basen, efter de oplysninger som du har skrevet ned.
Hvis du finder noget mistænkeligt, så kan du slette dem. Men søg hele databasen igennem, da den kan ligge flere steder.

Hvis noget går galt, og du ikke kan starte op på normal vis, så er et du skal bruge den back-up af registreringsdatabasen.

Husk på, at din registreringsdatabase er en lang række af forskellige informationer, som dit operativsystem indlæser, når du tænder for din PC, og som så kan lave disse numre.

DU KAN PRØVE at starte op i fejlsikret tilstand, og her fra tage en tur på nettet. Hvis den så ikke dukker op, så tyder det på, at det er en henvisning i registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-10 16:01

Hvad står der i reklamen? Måske du alligevel har klikket på noget du ikke skulle klikke på, eller det kan være noget så uskyldig som et program der beder om opdatering, uden vi ved hvad der står er det ikke nem at hjælpe