/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar går i hak
Fra : toby-a
Vist : 576 gange
74 point
Dato : 09-02-10 19:49

Hej Kandu'er

Jeg har på det seneste været ret så irriteret i min computer.

Den går ofte i hak, uden nogen som helst grund.

Det er både, når jeg har meget åbnet, men også når jeg sidder og chatter på Facebook.

Jeg har ingen anelse om hvordan dette problem er opstået.

Jeg har kørt en fuldstændig virus scanning, uden at den fandt noget som helst.

Point'ene for det rigtige svar (hvis det kommer), vil blive givet, når den en hel uge, fra søndag til søndag IKKE har gjort det.. Uden grund.

På forhånd tak.

Mvh.

Tobias Andersen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-02-10 20:25

Du kan hente og installere disse programmer:

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced system&searchArea=programs

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=ccleaner&searchArea=programs

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=malwarebytes&searchArea=programs

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=revo&searchArea=programs

Disse programmer vil lave en ordentlig oprydning af skidt og ubrugeligt halløj på din pc. Fra et par af dem kan også styre, hvad du vil have, der skal starte op, når du tænder din pc.

Held med det

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-02-10 20:32

. Den første virker ikke, men samme program kan hentes her .

http://programmer.downloadcentral.dk/?AdvancedSystemCareFree/Pakkeloesninger/Tweaks/3158

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 09-02-10 20:55

Citat
Du kan hente og installere disse programmer:

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced system&searchArea=programs

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=ccleaner&searchArea=programs

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=malwarebytes&searchArea=programs

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=revo&searchArea=programs

Disse programmer vil lave en ordentlig oprydning af skidt og ubrugeligt halløj på din pc. Fra et par af dem kan også styre, hvad du vil have, der skal starte op, når du tænder din pc.

Held med det [Glad]

Mvh Chris [Sol]

Det vil jeg prøve. ;)

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 10-02-10 21:30

når pc´en har svært ved at trække de programmer der er på den?! hva gør man så? henter endnu flere programmer! Nu må i stoppe

jeg vil forslå du kigger på batteriet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-02-10 21:59

sp4nker

De programmer er altså for at rydde op på toby-a´s ps .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 10-02-10 22:54

Citat
når pc´en har svært ved at trække de programmer der er på den?! hva gør man så? henter endnu flere programmer! Nu må i stoppe

jeg vil forslå du kigger på batteriet

Som heller22 siger, er det prg. som rydder op på ens computer.

Jeg kan ikke se hvordan det kunne have noget med batteriet at gøre?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-02-10 21:21

God aften Toby.

Den niende skrev du "Det vil jeg prøve. ;)". Nu er jeg så ret nysgerrig efter at vide, om det overhovedet var til nogen hjælp ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-02-10 21:52

Citat
God aften Toby.

Den niende skrev du "Det vil jeg prøve. ;)". Nu er jeg så ret nysgerrig efter at vide, om det overhovedet var til nogen hjælp [Nørd, i tvivl!] ?

Mvh Chris

Den har gjort det så sent som i dag, så desværre. :(

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-02-10 22:17

Toby-a

kan du ikke først lige sige hvor meget plads der er tilbage på drevet.

Er der masser af plads tilbage, behøver du måske ikke fjerne noget, men istedet køre en reg cleaner først.

Her er et lille program, med en fantastisk evne til at rydde op - og sætte tingene på "de rette hylder" GRATIS.
Det kan optimere din pc og mange andre funktioner.

http://www.glaryutilities.com/gu.html

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-02-10 22:32

Citat
Toby-a

kan du ikke først lige sige hvor meget plads der er tilbage på drevet.

Er der masser af plads tilbage, behøver du måske ikke fjerne noget, men istedet køre en reg cleaner først.

Her er et lille program, med en fantastisk evne til at rydde op - og sætte tingene på "de rette hylder" GRATIS.
Det kan optimere din pc og mange andre funktioner.

http://www.glaryutilities.com/gu.html

45,7 GB ledig af 141 GB i alt. :)

Meget af det er musik & film.

Tjekker lige det dér prg. ud. :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-10 22:55

Prøv en diskkontrol bare for en sikkerheds skyld, klik på Computer og højre klik på C drevet, klik på Egenskaber og under fanen Funktioner klikker du på Undersøg nu, sætter markering i begge felter ok Ok, sig ja til advarslerne og genstart computeren, så vil C drevet bliver undersøgt og eventuelle fejl rettet automatisk, det tager lang tid så du bør vælge et tidspunkt hvor du kan undvære computeren en times tid.
Forslaget er bare for at udlukke den mulighed inden du prøver noget mere, og måske kan det løse dit problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-10 23:00

Måske har du nogle programmer som starter automatisk og tager unødig af computerens kræfter, prøv at skrive msconfig i søgelinjen og klik på msconfig som er kommet som forslag, under fanen Start fjerner du markering ved alle de programmer som ikke er nødvendige at have kørende hele tiden, dine sikkerheds programmer skal starte sammen med computeren, men der er måske mange andre som kan undværes

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-02-10 23:05

Citat
Prøv en diskkontrol bare for en sikkerheds skyld, klik på Computer og højre klik på C drevet, klik på Egenskaber og under fanen Funktioner klikker du på Undersøg nu, sætter markering i begge felter ok Ok, sig ja til advarslerne og genstart computeren, så vil C drevet bliver undersøgt og eventuelle fejl rettet automatisk, det tager lang tid så du bør vælge et tidspunkt hvor du kan undvære computeren en times tid.
Forslaget er bare for at udlukke den mulighed inden du prøver noget mere, og måske kan det løse dit problem

Vil jeg prøve, natten over. :)

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 22-02-10 15:32

Siden det er noget der ikke har været hele tiden, så prøv at stil computeren tilbage med systemgendannelse til f.eks en dato, hvor du ved det virkede.
Det sletter jo ikke dine film og mapper.
Du kan jo inde i systemgendannelses "kalenderen" bladre - og se hvad der den sidste tid er blevet installeret af programmer. Måske har du downloadet et program der ikke lige kan køre på win7/vista/xp eller hvad du bruger.

Der skal faktisk ganske lidt til - for at maskinen bliver sløv.