/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Når tastaturet er langsomt
Fra : ingelein
Vist : 5059 gange
50 point
Dato : 31-01-10 13:30

Hej
Min bekendt spørger mig om et tastatur, som er meget langsomt. Det går lang tid fra indtastning til det indtastede viser sig på skærmen.

Hun har tastaturet tilsluttet med kabel. Det er ikke batterierne det er galt med.
Når jeg selv er ude for at tastaturet ikke virker ordentligt er det fordi AVAST er ved at opdatere eller scanne. Derfor har jeg ikke noget svar til hende.

Jeg har læst om at man kan aktivere træge taster ved at trykke på shift knappen 5 x. Hvis hun har gjort det - hvordan ophæver hun så dette igen. ?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-10 13:39

Du får lige hele listen med tastatur genveje, som du ser et stykke nede på siden så skal du trykke på Skift 5 gange i træk for at slå træge taster fra eller til:
http://support.microsoft.com/kb/301583/da
det er nu slet ikke sikkert at i kan løse problemet på den måde, det er langt mere sandsynlig at computeren arbejder på et eller andet og derfor generelt er langsom (virus?) hvad siger Joblisten når det går langsom med ind tastningen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-10 13:40

Citat
Hun har tastaturet tilsluttet med kabel. Det er ikke batterierne det er galt med.
noget selvmodsigende kabeltilslutning og batterier

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 31-01-10 13:43

Er det generelt langsomt?

Min gør det samme når firefox begynder at sluge alt mit ram, men i andre programmer, fx notepad, er det fint. Når det sker er det på tide at genstarte programmet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-10 13:55

Hej o.v.n.
Ja, nu læste du præcist det, som jeg ville undgå - nemlig at få at vide at hun skulle skifte batterierne.

Jeg prøver lige dit link og ser om der er noget damen i Hamborg kan bruge.

God søndag
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-10 13:59

Hej bruuno117

Du har måske fat i noget af det rigtige - for det sker når hun skriver mails. Jeg skal lige have spurgt hende om det også sker når hun skriver i et tekstbehandlingsprogram.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-01-10 18:02

Prøv at spørge "Hamburgeren" om hvor mange programmer der starter op, når hun tænder for "putte"?
Hvis processoren skal dele resourcer med alt for mange programmer, så tære det noget på kræfterne!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-10 18:18

Hej Severino
Hamburgeren har en forholdsvis ny PC - og nej hun har ikke ret meget andet at bruge den til end at hun er moderator i et strikkeforum med 2.500 medlemmer. Jeg tror at hun har en del billeder, men de er vel anbragt et andet sted. Jeg ved at hun lige har købt en ekstern HD til sine billeder. Men jeg ved også at hun tit sender en masse Power Point halløj. Kan det tænkes at hun skal til at slette nogle mails osv.?
Jeg skal lige spørge hende om hvor mange gamle mails hun har til at svære rundt i postsystemet.
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-10 22:47

Læste mails kan jo gemmes et andet sted, for eksempel på den eksterne disk så sikker de ikke post programmet, husk at foreslå spørgeren at se Joblisten, computeren kører sikkert med højt cpu forbrug når tastaturet er langsom, det kan syldes opdateringer et eller andet sted eller et program søger efter opdateringer, eller skriveprogrammet som tager sine regelmæssige backup,
der er mange muligheder og svært at pege på en enkelt ting før vi ved hvilke processer som tager kræfterne og sinker skriveriet,
jeg tror ikke det er træge taster

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 01-02-10 14:24

Nu er det sådan at virus og spyware ikke kender forskel på en gammel og en ny PC, og er sikkert også bedøvende ligeglad.
Med respekt for egen PC's sikkerhed, og et godt beskyttelsesprogram, så kan det værste undgås. Men hvis det er den slags som har ramt hamburgeren, så siger det jo noget om hendes netadfærd.
Så det kræver at hun har en vis skepsis over for alt hvad hun vælger at klikke og hente fra nettet.
Så hun må lave noget selvransagelse, som måske kan bringe nogle ting frem i dagens lys!

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-10 20:54

Tak for svaret severino.

Altså Severino !!!! DEt er en pæn og nobel dame - selvom hun er fra Hamborg.
Hilsen
Ingelein