/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opret forbindelse til netværks harddisk
Fra : toby-a
Vist : 3678 gange
68 point
Dato : 25-01-10 20:11

Hej.

Jeg kan ikke huske hvordan jeg logger på den netværks harddisk vi har hjemme hos os. Jeg TROR det er en nas server, men aner det egentlig ikke. :) Et lille tip kan være, at jeg kan huske at det var noget med at man skulle skrive en slags ip adresse. (som jeg har)

På forhånd tak.

Mvh.
Tobias Andersen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-10 20:34

Du kan tilgå den via en browser med ip adresse
Du kan tilgå den via browser med ftp program

Filhåndtering (wintast + e) > funktioner > opret forbindelse til netværksdrev > evt. gennemse og så finde den eller \\servernavn\delemappen eller noget i den stil

Har du ikke noget fpt program så er der et fint og gratis her:
http://filezilla-project.org/download.php

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 25-01-10 20:45

Citat
Du kan tilgå den via en browser med ip adresse
Du kan tilgå den via browser med ftp program

Filhåndtering (wintast + e) > funktioner > opret forbindelse til netværksdrev > evt. gennemse og så finde den eller \\servernavn\delemappen eller noget i den stil

Har du ikke noget fpt program så er der et fint og gratis her:
http://filezilla-project.org/download.php

Når jeg trykker Win+E er det bare stifinder der dukker op. (eller noget lignende)
Så ved ikke hvad du mener med funktioner?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-10 09:34

Nå ja - det kommer an på hvilket styresystem du bruger.
I windows 7 hedder det > tilknyt netværksdrev
I Vista kan jeg ikke lige huske adgangen men prøv i hjælp og søg at skrive netværksdrev

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-10 09:41

I vista
wintast + e > tilknyt netværksdrev

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 26-01-10 10:01

Jeg har XP.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-01-10 13:27

mener at huske hvis det er en nas
skal du bare skrive storage evt. efterfulgt af :5000
(http://storage:5000)

ellers skriv den ip adresse du har +:5000 (192.168.1.5:5000)

eller find din egen "lokale ip adresse"
start >kør >cmd > ipconfig

hvis du f.eks har ipdressen 192.168.1.2 eller 192.168.1.102 eller 10.0.0.2
så prøv at pinge fra den ip range du er i

ping 192.168.1.x (x forhøjer du indtil du får svar)
bliv ved med at forhøje det sidste nr indtil du får svar (4 gange)

(ping 192.168.1.3 svar fra ......timeout betyder den ikke findes)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 68 point
Dato : 26-01-10 13:30

Fint så kan du måske bruge denne.

Filhåndtering (wintast + e) > funktioner > opret forbindelse til netværksdrev > evt. gennemse og så finde den eller \\servernavn\delemappen eller noget i den stil

Først filhåndtering (win+e)
I toppen af filhåndtering klik på > funktioner og så klik på > opret forbindelse til netværksdrev

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-10 13:57

I stifinder på XP tror jeg du skal finde den under Netværksteder, åben den og hvis den ikke vil vise sig af sig selv, så skriv som Eyvind foreslår
Kode
\\(ip adresse)
parentes ip adresse skal selvfølgelig være den ip adresse som netværks disken har

Godkendelse af svar
Fra : toby-a

Dato : 26-01-10 15:25

Tak for svaret Eyvind.