/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
computer problem
Fra : olhund
Vist : 434 gange
16 point
Dato : 23-01-10 20:59

fru har købt en game pc vide DBA til mig men den vis kun sort kærm når man prøv og start den og den komme slet ikke frem det bios eller hvad det hedde.Er evt en som måske kan fortælle mig hvad fjel evt er for han der
har haft har pcen formate hardisk og ind han gjord det lave han en cd til mig med de div drive på.

Data over pc af mærker asus
4.2 ghz dual core
4 gb ram
160 gb hardisk
2 skt grafik som kan sætte samme til en og begge grafik kort er 515 mb stk

Bundkort kan ses her vide linken http://hwt.dk/images/literature/3529/3529-1.jpg

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-01-10 21:56

de har snydt dig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-10 22:01

Er der noget der lyse eller begynder og blinke når du prøver og starte computeren?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-01-10 22:46

prøv at gå i bios og sæt den den at boote på hd hvis du kan

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-10 23:33

Det eneste du kan gøre det er at lægge CD'en i drevet og så starte. Er det et styresystem der er på den CD?

Kommentar
Fra : olhund

Dato : 24-01-10 00:24

granner01
jeg er ved at at install xp jeg har lige en makke til at hjælp til mig vide skype så ind tilvide køre den så må vi se hvad der ske.For ham der har fat den formater alt og pille ind i bios

Kommentar
Fra : olhund

Dato : 24-01-10 01:03

vær gang den genstart så vel have så vel have ny install af xp det virker som den ikke gemme det man install

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-01-10 01:37

når den genstarter kommer der en meddelelse om at trykke på en tast for at starte på skiven, det er kun FØRSTE gang du skal trykke på en tast, næste gang skal du ignorere meddelelsen, ellers kommer du aldrig videre

det kan dog også være at du mangler en satadriver

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 31-01-10 13:16

Reset bios,pil først al strøm fra,og ud med batteriet i ½time,der sidder en jumper ved siden af batteriet den kan sidde på to måder,sæt den til reset,isæt batteriet igen,vent et minut sæt jumperen tilbage(se i manualen hvordan den jumper skal sidde) og prøv så igen,er de sat en lille højtaler til bundkortet,ellers sæt den til,den kan give dig forskellige beep der indikerer hvad der er galt