/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Markæren frosset.
Fra : jøjø
Vist : 1043 gange
200 point
Dato : 17-01-10 17:31

Jeg kan kun få min markør til at bevøge sig, når jeg benytter musen, ikke når jeg benytter touch-pad'en.

Hvad skal jeg gøre for at få begge til at fungere?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 17:35

Vær du glad for at den museplade ikke virker mere
nå over til det seriøse du vil jo gerne bruge den, ind i indstillinger for mus og se om alt er som det skal være, geninstaller eventuel driveren til musepladen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 17:37

Måske har du en computer som slår musepladen fra, når du sætter en ekstern mus til, kan du bruge musepladen når du tager stikket til musen ud?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 17-01-10 17:40

Nej, jeg kan heller ikke bruge musepladen, når jeg tager stikket til musen ud!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 18:21

Geninstaller driveren, fjern først driver fra Enhedshåndtering og genstart computeren, Windows finder så "ny hardware" din museplade og henter en driver som næsten helt sikker virker

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 17-01-10 20:17

Jeg har fjernet driveren og genstartet computeren, men Windows henter ikke en ny driver.

Har prøvet på alle mulige måder at få mig den nye driver, men har ikke kunnet finde ud af det.

Hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-01-10 20:24

Din pc skal repareres, da elektronikken under "musepladen" er kaput .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 17-01-10 20:34

Jamen, min pc er splinterny, så den er vel ikke allerede "kaput"?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-01-10 21:16

En ny pc kan gå i udu anden gang, du tænder for den, hvis uheldet er ude. Sådan er det med al maskemasikneri, desværre .
Citat
er kaput
Skal være: kan være kaput.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-01-10 21:17

Citat
maskemasikneri
Sorry. maskineri

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-01-10 21:38

Men er der installeret en driver til touchpadden, det fremgår ikke at det foregående. Den er vel på din driver cd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-10 21:58

Når hardware drivere fjernes fra systemet er det altid en go' idé, at lave en oprensning af registreringsdatabasen med f.eks. http://www.ccleaner.com/

..og genstarte computeren.

Kan hardware'n derefter ikke identificeres/findes?
Så indikerer det ofte, at omtalte hardware er redet til de evige komponentmarker

NB. Omkring 'NY' hardware:

Jeg har igår købt en elektrisk sparepære som gik i sort ...blot 1 time efter jeg havde købt den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-01-10 22:14

Citat
en elektrisk sparepære som gik i sort ...
Lyseslukker .

Men altså, touch-pad'en kan allerede være i udu. Godt så, at din pc er helt ny, med garanti. Få den tjækket, hvor du har købt den.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-02-10 04:00

der er en anden mulighed, nogle bærbare kan deaktivere via tastetryk (FN + etlellerandet eller en særlig knap, typisk placeret ved touchpaden)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-02-10 14:57

Mon dog ikke jøjø har fået den "plade-mus" til at virke, men har blot glemt at melde tilbage .

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 07-02-10 19:08

Næh, jeg har såmænd ikke fået min museplade til at virke endnu.
Jeg havde bøvlet så meget med den, at jeg trængte til en pause.

Jeg har fjernet museplade-driveren, som anbefalet.
Men Windows henter ikke en ny driver.

Jeg bliver vel nødt til at henvende mig til forhandleren.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-02-10 19:37

Hej jøjø.

Nok det eneste at gøre og god aften

Mvh Chris

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-02-10 21:50

På visse PC'er kan brug af TouchPad slås fra.
På en del af de ældre Dell PC'er foregik det i Bios.

Men da du ikke har fortalt hvilken bærbar PC det drejer sig om, kan det være vanskeligt at hjælpe!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-02-10 21:53

@ IBM760: 07-02-10 04:00

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 08-02-10 18:14

Det drejer sig om en Acer e-machines.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-10 15:02

Virker garantien? Så: Ad sti, af sted ..ned til PC-smeden med dyret
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-03-10 22:31

Markøren frosset.

Håber dæleme, at den er tøet op her i forårsvarmen, så den er kommet i gang igen .