/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fona og provisionsprikken?
Fra : korky
Vist : 422 gange
20 point
Dato : 15-01-10 08:23

Hey, jeg har hørt rygter om at hvis der er en lille sort prik, eller en stjerne, ved siden af et varenavn i Fona, så betyder det at det er en vare som sælgeren tjener optimalt på i provision.

Er der en tidligere (eller nuværende) Fonasælger der kan bekræfte det? Hvad betyder prikken og stjernen?

Jeg har set på en pc dernede, og kan se at den har en stjerne - gider ikke at købe den hvis det er overpris anyways.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-10 08:55

Hvorfor ikke bare søge på f.eks pricerunner eller kelkoo om du kan finde den billigere

Hvis du ikke kan det, er det vel lige gyldigt om de ansatte for provition eller ej

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 15-01-10 12:40

Der kan være forskellige årsager til mærkningen, det kan bl.a. betyde, at det er sidste eksemplar (altså en demo) og det kan også betyde, at der er en ekstra provision for sælgeren at opnå, så det er en god ide, at være opmærksom på, om sælgeren udvælger varer med prikker på og kun viser dem frem.

Når det så er sagt, så er det min erfaring, at de fleste (de dygtige) sælgere ikke går rundt og kigger på prikkerne, men er omhyggelige med at hjælpe til at finde det bedst mulige produkt.

Problemet ligger ofte i, at der er stor forskel på hvor meget leverandørerne gør for at uddanne personalet, og som sælger har man det bedst med at fortælle om de produkter man ved mest om.

Godkendelse af svar
Fra : korky

Dato : 16-01-10 12:39

Tak for svaret Kortoververden.