/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pdf/Irfan
Fra : Rytterknaegten
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 18-12-09 16:40

Hej derude.
Et problem jeg håber at få hjælp med at løse.
Når jeg på nettet skal åbne en pdf fil, åbner den, (eller prøver) i Irfan, hvordan løser jeg dette?
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-09 16:55

Nu er IrfanView beregnet til at åbne grafik med, du kan ikke åbne en PDF,
der skal du bruge Foxit Reader, Adobe eller et andet PDF læser program

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-12-09 17:05

sæt musen på filen og højre klik nede i bunden trykker du på egenskaber og så kan du ændre filen til noget andet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-09 17:05

Hent Foxit Reader her
http://www.filehippo.com/download_foxit/
og
Adobe Reader her
http://get.adobe.com/dk/reader/

IrfanView kan gemme i ImPDF og læse PDF, hvis du har plugins og Ghostscript installeret,
det finder du her:
http://www.irfanview.com/plugins.htm
http://sourceforge.net/projects/ghostscript/

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 18-12-09 17:10

Endnu en mulighed (læste lige forkert)
Åbn Irfanview, tast P, i vinduet der åbner fjerner du fil tilknytningen til PDF og klikker OK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-12-09 22:30

Irfanview kan ikke håndtere PDF, og indgår da heller ikke i Plug-In pakken.
Du har sikkert selv valgt IV til det program som skal åbnes, når du klikker på en PDF fil.
Lagre denne fil, og åbne den så med Adobe reader, og vælg den som det program der skal læse denne filetype.
Du vil inde i asosiering kunne finde en liste over hvilken programmer der skal åbne bestemtefiler, og her kan du ændre disse indstillinger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-09 12:32

Citat
Irfanview kan ikke håndtere PDF, og indgår da heller ikke i Plug-In pakken.

Det troede jeg heller ikke,men det kan det åbenbart
POSTSCRIPT - (version 4.24): allows IrfanView to read EPS/PS/PDF files (using Ghostscript)
og det skulle være i plugin pakken

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-12-09 15:29

Jeg bruger IrfanView 4,25 og her er der kun EPS/PS men ikke nogen PDF.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-09 15:35

POSTSCRIPT - (version 4.24): allows IrfanView to read EPS/PS/PDF files (using Ghostscript)

det er EPS/PS

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 21-12-09 21:35

Tak for svaret Klaudi.