/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejlmelding
Fra : jbru
Vist : 377 gange
20 point
Dato : 09-12-09 19:28

Kan nogen fortælle mig hvordan man løser følgende problem:Skærmen på computeren lyser blåt og øverst står der at der er fundet en fejl og windows er blevet lukket.Dernæst at jeg skal deaktivere antivurus progr,diskfragmentering funktion for at slutte emd at der står:kør CHKDSK /F for at kontrollere om harddisken er beskadiget.
Problemet er bare at jeg intet kan gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 20:07

Du kan da oprette nye profiler

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-09 20:43

Problemet skyldes en fejl i din PC og du kan vente til der går et eller andet i stykker, eller et program ikke virker mere.

Du kan også køre en virusscan og chekke for alle andre ting.
Andre vil komme med genveje til forskellige programmer du skal køre for at få virus og andet snavs væk. Det hjælper måske på den fejl du har, men jeg tror det ikke.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-12-09 07:44

gå ind i start /kør og skriv sfc-mellemrum-/ scannow og læg win cd i drevet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-12-09 07:53

det kan du leve med jbru

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 10-12-09 08:23

Start op i fejlsikret tilstand: Tryk F8 ..gentagne gange ved opstart ..efter evt. BIOS startskærm, men FØR Windows starter.

Nu går du i menuen:

Start -> Kør... -> skriv; CMD ..og i det åbnede sorte kommandovindue skriver du: CHKDSK /F ..og trykker [RETURN].

Når programmet afsluttes, så genstarter du pc'en normalt.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jbru

Dato : 10-12-09 19:14

Tak for svaret molokyle.
Problemet er bare at lige meget hvad jeg gør så vender den tilbage til teksten med den blå baggrund som først nævnt.
Har prøvet det med F8 og fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-09 22:02

DBAN [B]!!![/N]

http://www.dban.org/

</MOLOKYLE>