/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
trojanere ?eller hvad
Fra : kolibri2o3
Vist : 626 gange
500 point
Dato : 01-12-09 22:25

hejsa. har lige oplevet noget meget mærkeligt, var inde på my space, ikke lokket ind, havde fundet en gammel bekendts profil, klikkede på musik, stadig uden, at være lokket ind, pludselig kom en side frem som lignede det jeg ser når jeg vil se mine drev, det kørte lige som når jeg downloader noget, samtidig stod der trojaner 441, tallet voksede samtidig med at det der download haløj kørte. det hele skete ret hurtigt, da jeg hurtigt lukkede siden og satte pcen til at skanne. spørgsmål, har jeg fået trojanere, eller er det et forskrækkelsprogram. bagefter læste jeg om trojanere, der stod, at man ikke opdager, når de indtager maskinen, men ,at det er ret alvorligt hvis man har fået skidtet. hvis nogen kan fortælle mig hvad det mon var,og hvad jeg skal gøre hvis det var noget skidt, norton har forøvrigt ikke reageret på noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 22:29

Jeg ville ikke turde andet, end at få tjekket pc'en hos

http://malwarecheck.dk/

Du skal oprette dig som bruger - det er gratis - og du vil så få hjælp hele vejen igennem, hvis skaden nu skulle være sket

pøj pøj

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-12-09 22:46

Du kan også hurtigt hente gratis-programmet Malwarebytes her:
http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=malwarebyte&searchArea=programs

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-12-09 22:49

Det hedder så Malwarebytes Anti-Malware 1.38, som du så også kan have installeret på din pc og "køre" 3 - 4 gange om ugen, for at rydde op på pc-en.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 01-12-09 23:09

er det programmer som kan køre sammen med norton

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-12-09 23:34

Det kan kun besvares ved, at du prøver. Men det er jeg da 99,9 % sikker på, at de kan. Så hent du roligt Malwarebytes A.M. og installer og rens din pc.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 02-12-09 02:29

hejsa. laver nu den helt store skanning med norton, er lidt , jeg tror nemlig, at det jeg så var norton, det er hændt før, at norton pludselig popper op, når der er problemer, men det er længe siden, at jeg har oplevet det. Da jeg så ordet trojaner, gik der panik i mig, så jeg lukkede hele molevitten ned. Jeg tror jeg nøjes med den grundige skanning med norton. Jeg har læst, at hvis.. det virkelig er trojanere jeg har fået, skal jeg pille harddisken ud, og sætte den i en anden pc, og derefter rense, og det kan jeg virkelig ikke finde ud af. så i stedet tror jeg nok, at jeg tager al bankvirksomhed over på min anden pc, det er alså fordi jeg ikke er helt tryg på den her pc, alså hvis jeg benytter en anden pc til feks. bank,er det vel ok, eller hvad, virusser og trojanere spreder sig vel ikke via modem og router. alså i må undskylde, hvis i syntes, at jeg spørger lidt dumt,men den eneste måde jeg bliver klogere, er at spørge, om det jeg ikke ved.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-09 02:40

Citat
Da jeg så ordet trojaner, gik der panik i mig
det er der ikke noget at sige til jeg husker endnu dengang jeg brugte Avast og den påstod at have fundet skidt, det lød som en sirene og jeg hoppede op fra stolen du kan være ret rolig for at en trojaner ikke kommer ind med brask og bram, nogle mindre hæderlige internet sider har noget som godt kunne ligne det du har oplevet, det er så for at sælge et ubrugeligt program som ovenikøbet henter skidt ned på computeren vil du være helt sikker på at der ikke er sket noget, så er der ingen vej uden om et sikkerheds forum, ingen antivirus kan garanteret fange alt skidt, der vil altid være noget som gemmer sig og det skal eksperterne i et sikkerheds forum nok finde, de bruger flere forskelleige scannere, alt efter behov og hvad der er i vejen med computeren, Malwarecheck er nævnt og du kan rolig oprette dig hos dem, det er gratis

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 02-12-09 02:50

Husk altid at tømme midlertidige internet filer og andre midlertidige mapper når du har besøgt en uhæderlig side, disse midlertidige mapper bør også tømmes mapper før du scanner med dit antivirus, en god og nem oprydder som ikke engang skal installeres er ATF Cleaner, bare sæt markering ud for alle felter (undtagen den som gemmer dine koder) den tømmer midlertidige filer både i Internet Explorer og Firefox + Windows midlertidige mapper, og så er den ikke nær så voldsom som CCleaner
Citat
This program is for XP and Windows 2000 only
den er ikke for Vista eller Windows 7 computere der er du nødt til at bruge CCleaner :
http://www.atribune.org/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=25

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-09 02:54

Malwarebytes Antimalware (pyha for et langt navn) kører uden problemer sammen med de fleste antivirus programmer, men gør som heller22 skriver: Prøv den det sker der ingenting ved, du bliver advaret hvis der er noget galt.
Husk at opdatere programmet før scanning og brug bare den hurtige scanning, den er næsten lige så grundig som den langtrukne scanner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-09 07:28

Hent Malwarebytes Anti-Malware 1.41 her i stedet for v1.38
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 02-12-09 18:49

hejsa igen. Jeg har downloadet ATF Cleaner. Jeg kan se, at der er 10 punkter som jeg kan sætte flueben i, 1 Windows temp. 2 Curent User temp. 3 All Users temp. 4 cookies. 5 Temporary internet files. 6 Historie. 7 Prefetch. 8 Java Cache. 9 Recycle Bin. 10 select All. hvilken gemmer mine koder, så der ikke skal sættes hak. Ellers ser ATF Cleaner ud til, at være noget for mig, nem at gå til, hvis bare lige jeg finder ud af hvor der ikke må sættes flueben.

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 02-12-09 19:32

Tak for svaret o.v.n.. jeg har alle koder skrevet ned, så jeg tror jeg vælger Selekt All, det burde der da ikke kunne ske noget ved. har dog flyttet netbank på en anden pc, bare for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-09 00:35

Selv tak - sikkert klogt at flytte netbanken, måske ikke nødvendig men som du selv skriver: For en sikkerheds skyld.
Jeg bruger Firefox og der en linje for Firefox med login koder i ATF , jeg ved faktisk ikke om du sletter brugernavne og koder i Internet Explorer, det har jeg ikke prøvet