/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan geninstaller man sin P
Fra : Nba-player
Vist : 308 gange
10 point
Dato : 20-11-09 14:43

Er der nogen som ved hvor man kan downloade en program til sin pc så at man geninstaller sin pc om .Men undtagen internet explorer

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 20-11-09 14:56

smid en windows cd i drevet ??? og genstart pcen og evt boot fra D:

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-11-09 15:06

Ja hvis du bruger windows så skal du bruge windoes CDen/DVDen.
Sæt den i drevet og genstart computeren og håb på computeren starter på discen automatisk.

Du kan ikke geninstallere windows uden at geninstallere internet explorer.
internet explorer er en del af explorer som windows bruger til at vise filer på din computer osv.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-11-09 16:18

Kan du ikke gå ind i tilføj/fjern programmer og fjerne explorer, hos mig står den som et selvstaændigt program, godt nok udgave 8. Det er muligt at den ikke fjerner grundkomponenterne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-09 17:08

Hvis du har home edition, så kan du ikke bare fjerne explorer, det kan du hvis du har XP pro.

Ved home edition vil du bruge en gendannemses CD og den vil indlæse hele Windows incl explorer. Hvis du har XP pro, så kan du selv vælge hvad der skal installeres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-09 17:13

Du tager et "billede" af hele drevet og gemmer et andet sted, det kaldes at clone et drev, først går du ind og fjerner adgang til Internet Explorer fra Tilføj og fjern programmer der kan du klikke på Tilføj eller fjern Windows komponenter og der kan du fjerne markering ved Internet Explorer, så har du ikke adgang til programmet men det er ikke helt afinstalleret.
Acronis er at af flere muligheder for at gemme drevet som det er lige nu:
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/features.html