/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
"Er ikke et gyldigt win32proga
Fra : Sars
Vist : 742 gange
40 point
Dato : 06-11-09 14:02

Hjælp jeg vil virkelig gerne spille et spil, jeg spillede da jeg var mindre, men min f**** computer vil ikke køre det. Den vil godt installere det, men når jeg skal til at åbne selve spillet kommer denne meddelse frem "C:POKUS\hpp.exe er ikke et gyldigt win32-program" og så sker der intet.

Hvad skal jeg gøre? Har windows vista (desværre)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-09 15:03

Du er jo selv inde på problemet. VISTA er noget fanden har skabt i vrede.
Har du ikke en anden PC med en ældre version af windows?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-11-09 15:05

Hvis det er et spil, som du spillede på en pc med styresystemet Windows 98, som kunne "Genstartes i Dos", bliver du nok nødt til at anskaffe dig en god gammel pc med dette styresystem igen . For XP og Vista er desværre ikke bagudkompatible .

Hvad er det for et spil? Er det et jeg kan bruge, har jeg maskinen til det .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-11-09 15:06

Endnu engang kom Severino 2 minutter før mig .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-09 15:46

Jamen jeg stod også tidligt op til morgen!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-11-09 18:28

Fis i en hornlygte! vista er fint nok bagudkompatibelt, jeg spiller aoe2 på min vista 64bit, men ok der er da ting der ikke gider at køre på det. Har du prøvet diverse kompabilitets tilstande?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 20:26

Og jeg spiller Win 98 spil på min PC med XP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-09 21:28

Nu er folk hos Microsoft, nok lidt klogere end os på KANDU. - Så der er jo en grund til at MS er kommet med Windows 7 før tid. De har da også erkendt, at VISTA ikke var så god som det var planlagt.
Grunden til at operativsystemerne ikke helt er så bagud kompatible som vi går og tror, er med en fæl bagtanke om at sælge nye produkter, og sikkert sammenspist med visse software firmaer om at de skal have en større omsætning; fordi vi skal købe software der kan køre i de nye PC'er, som vi logges til at købe hend ad vejen.

Tro nu ikke på, at andre gør nogetfor dig, for dine blå øjnes skyld!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 22:16

Næh det er ikke for vores skyld at der kommer nye systemer, det er dem der vil tjene penge.

Hvis vi stadig kørte Win98, så ville så mange ikke behøve at skifte printer/scanner og andet hardware. Så kunne de vente til tingene gik i stykker.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 00:52

Citat
jeg spillede da jeg var mindre
Hvor længe er det så siden?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 00:54

Kære Granner.
Citat
Og jeg spiller Win 98 spil på min PC med XP
Hvad så med dos-spil?

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 07-11-09 07:27

spil de gode gamle dos spil i win xp-vista-win7
løsning = DOSBOX
http://www.dosbox.com/download.php?main=1

En DosBox guide for begyndere
http://artikler.downloadcentral.dk/?EnDosBoxGuideForBegyndere/7

http://www.dosgames.com/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 19:05

Har forsøgt Dosbox . Foretrækker min gamle 486-er med Win 98 .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 19:07

God aften Sars.

Du skriver, at du spillede det spil, da du var mindre. Hvornår var det så ??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-11-09 21:51

Citat
men min f**** computer vil ikke køre det.
Har du fået spillet op at køre, eller hvad sker der ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-09 22:05

Hej heller, det var nok den gang at computeren hed "DASK"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-09 22:08
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-11-09 22:45

, Og svensken må ha fået en BESK smag i munden, da han fik DASK af dansken .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-12-09 01:25

Det er altså underligt, at nogle stiller et spg., får nogle forskellige svar, og så "ser" man ik en disse til, om nogle af svarene kunne bruges .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-01-10 01:24

Sars

Citat
Har du fået spillet op at køre, eller hvad sker der????
og

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-01-10 19:29

Prøv "Virtuel Box" som kan findes på nettet.