/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lyd !
Fra : CasperGrooss
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 05-11-09 18:41

Hej

Jeg har en ASUS-bærbar computer.
Nu har jeg haft den i efterhånden 2½ år og den er rigtig træls ): .
Det ene går galt efter det andet...

Computerens højtalere sidder mellem skærmen og tastaturet, og der plejer lyden at komme ud.
Nu kommer det pludselig ud fra undersiden ....?! :o

Og så snart jeg stikker enten højtalerstik i eller et headset i så forsvinder lyden bare helt, det vil kun spilles ud af computerens (nye, mærkelige) højtalere - under computeren !

er der nogen som kender til det problem?

Casper Grooss

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 06-11-09 01:12

Det lyder godt nok mærkeligt.
Måske den har altid haft en højttaler under computeren, evt. en subwoofer, som du først hører nu hvor de andre er blevet tavse.
Kunne måske tyde på at de er gået, eller at lydkortet er stået af.
Jeg ville prøve at gå ind i enhedshåndteringen og slette lydkortet.
Derefter genstarte og lade windows genfinde den. Skulle ske automatisk.
Du kan også se om du kan finde nyeste software for lydkortet på nettet og installere det.

Kommentar
Fra : CasperGrooss

Dato : 06-11-09 15:34

Lyder rimeligt (:

- men ved du hvor "enhedshåndteringen" er på Vista?

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 06-11-09 21:50

enhåndshåndtering i vista finder du i kontrolpanel,

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 07-11-09 00:34

Du skal finde det der hedder 'enheder til lyd, video og spil' åbne det underled den har og fjerne den. Så kan du genstarte.

Kommentar
Fra : CasperGrooss

Dato : 08-11-09 11:07

Okay jeg har fundet den. Men den har 3 underled:

Enheden High Defintion Audio
TV tuner device
Unimodem - halv dupleks-lydenhed

Ved I hvilken jeg skal fjerne?

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-09 17:36

Du skal i hvert fald fjerne
Enheden High Defintion Audio

Måske også den nederste.

Godkendelse af svar
Fra : CasperGrooss

Dato : 09-11-09 09:22

Tak for svaret PrivateDK.

Det virkede ;)