/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Geninstaler Vista
Fra : vvdriver
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 04-11-09 12:12

Mit barnebarns pc er gået amok?
Hun kører Vista
Alt på den må gerne slettes
Jeg kan se der er en drev der hedder RECOVERY.
Er den ikke beregnet til at køre putteren tilbage som den var, da hun købte den?
Hvordan instaler jeg fra den drev?
vvdriver

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 04-11-09 12:13

Normalt er der under opstart af PC - en mulighed for at vælge den recovery partition.
Gerne F11 eller F12

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-11-09 12:56

Har du prøvet at dobbeltklikke på dette drev?

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 04-11-09 13:48

http://www.dogvillestar.dk/2009/02/10/recovery-af-en-acer-pc/

dette skal man gøre hvis det er en acer..Under opstart når Acer logoet kommer frem på skærmen skal “ALT” knappen holdes nede, samtidig med at du trykker gentagende gange på “F10?, begynder maskinen at bippe har du trykket for hurtigt eller holdt “F10? nede.

Herefter startes Acer eRecovery, hvor man kan vælge at “gendanne systemet til fabriks indstillinger” eller “restore system to factory defaults” som det hedder på engelsk.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-11-09 20:43

Har du prøvet med "systemgendannelse".

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-11-09 15:48

Jeg troede ikke, at man skulle opleve formuleringen "genindstalere vista"....
Har man haft det installeret, og det er forsvundet, er man glad, og kan se det som et tegn til at installere noget andet. Windows 7 siges at være et godt alternativ... (Eller windows XP, som stadigt fungere)

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 08-11-09 11:18

Fra : peque
Normalt er der under opstart af PC - en mulighed for at vælge den recovery partition.
Gerne F11 eller F12

Nu har eg et problem?.
F11,så åbnede den recovery partionen,blev gejdet igennem instalationen,så den blev som den var da den blev leveret.
peque havde ret.
Da peque har mange annulerede spørgsmål, er jeg ked af at godkende hans svar?.
Peque kom med et godt svarpå, hvorfor du annuler dine spørgsmål,så accepter jeg dit svar.
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 19-01-10 22:34

Tak for svaret peque.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 20-01-10 06:28

Ganske enkelt.
Jeg har ikke fået noget svar på det advancerede Linuxspørgsmål som jeg stiller, og har fundet mine svar selv - derfor.