/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedste Mærke?
Fra : Hansen4life
Vist : 804 gange
92 point
Dato : 27-10-09 20:56

Hej alle:D

min ven skal ud og købe en ny bærbar, og han har spurgt mig
hvilket mærke der er bedst. hans siger han skal bruge den mest
til spil og se film.

Tak på forhånd
- Hansen4life

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-10-09 21:03

Vil sige der ikke findes noget mærke der er bedst.

Har en gammel fujitsu siemens bærbar ( 3½ år) med xp, som kører perfekt.
Så har jeg en nyere HP bærbar, næsten 2 år gammel. Kører også perfekt.

Har haft andre også.

Men hvad jeg vil ende ud med, er ikke hvilket mærke, der er bedst, for de er i sidste ende lige gode.
Mere vigtigt er hvad der er i computeren. Især når den skal bruges til spil - men hvilke spil!!

Hvor stor skal skærmen være og sådan.

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 27-10-09 21:08

Den skal være mindst 15"

og han skal spille Need For Speed, og flere spil som han ikk ved endnu:D

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 27-10-09 21:09

og han spørger om der er en med 3 lyd stik i computeren til hans anlæg.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-09 21:15

Mange mærker er kvalitet, men hvis det er til spil skal der minimun en Core2Duo processor E8200 samt et kraftifgt grafikkort med DDR3 ram på, minnimum 512 Mb.
17 " skærm vil jeg tro, men det er et temperament spørgsmål med størelsen på skærmen

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 27-10-09 21:19

tror det vil passe ham fint, men hvad kommer sådan et monster ca til at koste? :D

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-10-09 21:21

Alle bærbare har udgående jackstick 3,5 mm så han kan sagtens få lyd ud. Det stik, kan han jo sætte i andre audiokabler så det kan komme i anlæg. Det har jeg ved mig selv også.

Men en dualcore processor, 2 gb ram, grafikkort med ram på. Så kan dete køre godt med spil

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-10-09 21:26

Du kan faktisk få en udemærket bærbar fra omkring 4.000,- og op
Du kan kigge på sider som dell eller i butikker nær dig, som handler med it

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-10-09 21:28

dumt spørgsmål

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 27-10-09 22:10

jeg købte denne i engiganten for en uge siden med taske for 3800kr
den kan køre alt som er lavet og jeg køre med windows 7 64bit..

http://acer.icecat.biz/dk/p/LX.PAZ0X.160/Aspire%25205536G-644G50MN.htm

den er meget billig og det er svært og finde en pc med samme gode ting i til den pris.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-10-09 22:29

Tjekkede lige hurtigt elgigantens side.
Og de har faktisk flere gode computere til en billig pris.

Godt køb steffen.

Lige før man kan ærgre sig over at have givet 14500 for min pc for 2 år siden.
Men okay, det var prisen dengang for den pc jeg købte. Som stadig ligger i høj standart i forhold til dem på markedet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-10-09 22:56

Til "store" spil vil jeg anbefale grafikkort på 1 GB.

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 28-10-09 07:22

kan man overhovedet få en bærbar med 3 lydstik i?

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 28-10-09 08:01

Min ven havde selv kigget på den her;

http://fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=81986

er den ok?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-10-09 08:51

Brug dette link i stedet:
http://fcomputer.dk/index.php?show=articles_show&article_id=269
Fin pc, men stadig for "småt" et grafikkort til kraftige spil .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-10-09 08:56

Men spørg hos Morten, som du lige får et link til her:
http://www.mhd.dk/index.html
Han er expert ud i alt vedr. komputere

Vh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-10-09 09:00

Mortens tlf. nr. er da for "gammelt". Han skal skisme lige ha en ski..balle for manglende opdatering af sin hjemmeside, for den er mangelfuld på flere områder . Men her er hans mobilnr. 40 76 69 85

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 09:12

Citat
hans siger han skal bruge den mest til spil og se film.

Glem alt om bærbar til den slags primære opgaver

Den er brændt sammen i løbet af 14 dage

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 28-10-09 09:56

Aldi har en rimlig stor bærbar i denne uge til 6999 kr med en 18,4 TFT widescreenskærm, 4 GB DDR2 SDRAM1 og 512 MB GDDR2-grafikhukommelse

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_44/OFF01.SHTML

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 28-10-09 13:43

synes ikke den er aldi er bedre end den jeg har skrevet..
og den har en kæmpe skærm. og så er den alt for dyr

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-10-09 15:31

mærket kan vel være lige meget hvis den ikke kan det han vil have den skal kunne.

Hvis han skal bruge den til nye 3d spil som kræver meget af grafikkortet så skal han købe en med sådan et grafik kort der kan spille de spil fordi der er mange bærbare som har nogle grafikkort der ikke kan spille alle de nye spil og desuden er der mange som ikke kan gå så højt op i opløsning og som ikke kan afspille film i HD 1080p uden at hakke.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-10-09 20:51

Nemlig scootergrisen. Som jeg har skrevet 2 gange før i dette spg. Mindst 1 GB grafikkort. (Så endelig er vi 2 skisme enige om noget , og få så lige lukket nogle spørgsmål du har andre steder )

Og forøvrigt har Refi sgu da ret. Rigtige spillemaskiner er stationære . Og der er sikkert mange brugere, der, når de bruger deres bærbare til spil, har tilsluttet externe højtalere mm. Så den bærbare mere eller mindre ( mest mere) er blevet til en stationær . Så hvorfor købe bærbar for at osv.

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 29-10-09 13:17

hey, Steffen15, er du Steffen Larsen ? :D

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 29-10-09 13:21

Mig og min ven skal på efterskole efter sommerferien, altså 10/11, så han skal ud og købe en bærbar, men har lige fået af vide af ham at han først må købe en til Januar-udsalget, så der
er lidt tid til at bestemme sig endnu:D

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 29-10-09 13:27

har lige et lille spørgsmål mere,

jeg skal ha min com formateret så jeg skal ha Windows 7 på den,
men jeg ved ikke om jeg vil ha 32-bit eller 64-bit,
hvad er forskellen på dem?

lidt info om min com;
HP Pavilion dv6
- 15" skærm
- 500 gb harddisk + har en 600 gb ekstern.
- 4 gb ram
- AMD Athlon X2 Dual- Core QL-65
- ATI Mobility Radeon HD 4650 Series
spørg hvis i har brug for at vide mere om den.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 30-10-09 21:42

hvis man ved lidt om computere så ved man osse at det er lige meget om der er 512 eller 1 gb ram på kortet det har intet og sige vi plejer at forklare vores kunder at der er hvilken ram du har i som sætter standarden i dine spil.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-10-09 20:39

Til steffen15.

Hvis det er rigtigt, hvad du skriver, kan spørger altså nøjes med et 128 MB grafikkort selv til store krævende spil, hvilket billiggør køb af ny pc.

Og så vil jeg da liste ud at indlægget, da jeg så ikke engang ved LIDT om computere .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 12:28

Hansen4life.

Hvis du vil installere Windows 7 er det ikke nødvendig at formatere først. Du smider bare skive i drevet, vælger enten Opdater eller Ny installation, hvis du vælger ny installation bliver hele den gamle installation gemt som Windows Old og du kan der gå ind og hente dine dokumenter og hvad ved jeg. Har lige gjort det igår på den måde, lave image at hd og også backup men det var ikke nøgvendigt noget af det for det liger stadig gemt i førnævnte Windows Old

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 01-11-09 15:49

Fijala

Okay, men jeg tror stadig jeg vil formatere den, jeg har på fornemmelsen at jeg har en virus på min com. Men jeg har Vista 32-bit på min com nu. Vil det så sige at jeg skal ha Windows 7 32-bit?

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 02-11-09 17:14

Nu skrev jeg ikke 128 Mb men 512 og 1 gb...

fx min ven har dette kort http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=490249 1gb ram

mit kort er dette. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=490215 512 mb ram

jeg køre de spil vi har testet meget bedre end han gør...

derfor betyder det noget hvilket ram som sidder på kortet..bla DDR5 DDR4 DDR3

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-09 17:31

Du skal nok vælge 32 bit. 64 bit versionen er overkille til priovate, efter min mening

Accepteret svar
Fra : steffen15

Modtaget 92 point
Dato : 02-11-09 17:56

jeg har en bærbar med næsten samme ting i som du skriver...
min pc kørte meget ustabil med windows vista.. nogle folk mente det var fordi man pc kørte for hurtigt, der efter prøvet jeg windows 7 64 bit og det hele køre bare perfekt nu..min pc bruger kun 1,28gb ram og har 4 i alt.. synes du skal tage w7 64bit,,,

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-09 19:23

Men om det er 32 eller 64 bit version steffen15 har intet med det du siger. Det er blot fordi det er win 7, som er bedre og nemmere at køre med.

Godkendelse af svar
Fra : Hansen4life

Dato : 09-11-09 19:55

Tak for svaret steffen15.