/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows XP slipstream CD
Fra : o.v.n.
Vist : 1600 gange
200 point
Dato : 18-10-09 20:10

Hej nu forleden kunne min XP ikke starte, heldigvis blev problemet løst uden geninstallation, jeg så allerede de mange timer med installation og diverse opdateringer true forude, men som sagt så kom den heldigvis i gang igen
Nu ønsker jeg at forebygge ved at lave en slipstream CD, jeg har Service pack 2 og 3 på CD men alle opdateringer som er udgivet dags dato skal gerne med over, også gerne de aktuelle drivere
1 Hvor er det nu jeg finder de opdateringer ?
2 Kan jeg bruge de drivere som er installeret på systemet nu, eller skal jeg hente nye fra nettet ?
Jeg har fundet en nem guide, har i kommentarer til den ?
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm jeg skal ikke have sata drivere men mener godt at kunne bruge vejledningen, kommentarer og forslag til en bedre guide ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-10-09 20:20

Citat
kommentarer og forslag til en bedre guide?
NEJ, men hvis du interesserede dig noget mere for det ellers kanon gode Windows XP, i sted for næsten altid kun for Ubuntu, kunne du sgu da svare på spørgsmålet selv og derved spare på dine få spørgepoint .

God aften og held med det .

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-09 20:48
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-10-09 22:51

DriverBackup
Autopatcher
DriverPack
Xlite

Disse bør løse dine problemer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-09 23:11

Det slap du nemt om ved JegErHer jeg har aldrig oprettet en slipstream CD før

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-10-09 01:44

nu ved jeg godt at du elsker linux og dermed lange indviklede komandoer i et command vindue

der er en grund til at microsofts styresystem hedder WINDOWS, glem den guide du har fundet.

istedet for gør du sådan her:
hent nlite http://www.nliteos.com/
de har også guides, men det er så nemt så du sagtens kan finde ud af det

find ud af om den cd indeholder sp1, hvis den gør kan du springe direkte til sp3, ingen grund til spilde tid med filer der alligevel bliver udskiftet

Du kan også indstille alle ting i din installation lige fra partitioner til foretrukne i IE
jeg vil anbefale dig IKKE at indstille partitionerne, det er rart at kunne indstille partitionen manuelt hver gang man installerer, derimod er det rart at alt andet kører automatisk så man kan forlade maskinen og komme tilbage når skrivebordet er fremme.

ang drivere så er det en dårlig ide at integrere dem i installationen, det sker jo at man udskifter et eller andet stykke hardware.
så er det smartere at lade dem ligge i en mappe på skiven så du kan køre dem derfra (eller lade installationen oprette en mappe på skrivebordet med filerne i)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-09 18:51
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-09 00:39

Se nu er vi på vej til noget jeg kan bruge men det vil vare nogen dage før jeg accepterer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-09 11:24

Lige en uddybning af spørgsmålet, cirka midt i står der
Citat
1 Hvor er det nu jeg finder de opdateringer ?
det er de opdateringer som er kommet efter seneste Service pack jeg søger, jeg mener at have set link til en samlet pakke et eller andet sted på Kandu, men kan altså ikke finde dem lige nu men det kan i eksperter sikkert NLite tror jeg er så nem at selv jeg kan finde ud af den, vi får se

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-09 11:28

Jeg har lige opdateret noget driver halløj, famler lidt rundt i blinde og forstår ikke hvad det egentlig er jeg har installeret, vil i hjælpe med oversættelse og måske lidt forklaring, driveren hedder: VIA_HyperionPro_V509A og der står blandt andet i Read Me filen
Citat
VT6410 IDE/RAID Adapter

u It is a RAID controller that supports RAID 0, 1, 0+1 and JBOD.

u It also supports up to four IDE hard disk drives.

n VT6421 SATA RAID Adapter

u It supports two SATA HDDs + Two IDE HDDs.

u It supports RAID 0, 1, 0+1 and JBOD functions.

n VT8237(x) South Bridge SATA IDE/RAID Controller

u It is a south bridge which includes VT6420 SATA controller so this software package also supports VT8237 SATA controller.

u It supports RAID 0, 1, and JBOD functions.

n VT8251 South Bridge SATA IDE/AHCI/RAID Controller

u It supports four SATA connections to be configured as one of IDE, AHCI or RAID mode controller.

u It supports RAID 0, 1, 0+1, 5 and JBOD functions. The RAID 5 is a software RAID technology applied CPU resource to archive RAID 5.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-09 16:22

Til opdateringer
Hent WUD Windows Updates Downloader Version 2.50 Build 998
http://www.windowsupdatesdownloader.com/ProgramFiles.aspx
Installer WUD, gå til siden Update Lists
http://www.windowsupdatesdownloader.com/UpdateLists.aspx
under language vælger du dansk, så opdaterer siden,
vælg så hvilken liste du vil hente, XP sp2 eller Xp sp3,
når den er downloadet, så finder du filen og dobbeltklikker på den,
så skulle den gerne integreres med WUD, åbn så WUD,
i vinduet kan du se hvilken liste der er aktuel og du kan vælge hvor du vil gemme opdateringerne.

Det dersens VIA_HyperionPro_V509A er da vist driver til harddiske, tror jeg

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 200 point
Dato : 21-10-09 19:26

Beklager

DriverBackup :
http://sourceforge.net/projects/drvback/
Fast and user-friendly free tool for drivers's backup, restoration and removal with command line options, automatic restoration from CD\DVD and path formatting. DriverBackup! includes also an interactive command line builder.
Et godt gratis værktøj til at gemme de driver du bruger pt., så du ikke mangler en driver efter en ominstallation

Autopatcher:
http://www.autopatcher.com/downloads/
Q: What are the advantages of AutoPatcher over Windows Update?
A: The main advantage is that you just have to do one download in order to have all the patches and add-ons, such as Sun Java, MSN Messenger 7.x and Windows Media Player 10. If you have many computers or if you format your computer frequently, it saves both time and bandwidth. With AutoPatcher, you can install critical patches offline, eliminating the risk of getting infected while using Windows Update. You can also come in handy when updating a friends PC, if he/she can't access the Internet (or uses a narrowband connection).

Altså alle updatering du har brug for, plus de mest brugte tilføjelser som: Java, Flash, QuickTime,....

DriverPack:
http://driverpacks.net/downloads
Each DriverPack is a package of drivers for a particular category of hardware. There are for example DriverPacks for Sound devices and for Graphics devices. For each of these DriverPacks we include every device driver of that category. On top of that, we solve tricky problems — such as driver conflicts — for you.
Altså alle grund driver du kan tænke dig:
Hardisk Controller
Netkort (også trådløs)
Bundkort/chipset
Processor
Lydkort
OG ja VIA driverne er der også -> http://driverpacks.net/driverpacks/windows/xp/x86/mass-storage/9.01/drivers

Xlite -> UPS var nLite:
http://www.nliteos.com/download.html
Med DriverPack -> http://users.telenet.be/jtdoom/basetute/Eng_tut6b.htm
Deployment Tool for the Bootable Unattended Windows ISO
(Remove components, integrate hotfixes, drivers and themes. Tweaks, patches...)
Altså et værktøj som kan integrere det du ønsker og tilpasse i et hug.
Der findes mange af disse værktøjer bl.a RyanVM Integrator bruges også af mange og de har tit hver sin styrke ( http://www.ryanvm.net/msfn/ )

Eller endnu dybere -> http://www.docstoc.com/docs/4825563/DOWNLOAD--How-to-Easily-Customize-Windows-Install-and-Troubleshooting-CD-%60-s

Med disse har jeg lavet en DVD som jeg endnu ikke har haft en maskine hvor installation ikke gik lige igennem, kun ekstra tilbehør kunne mangle på nye maskine hvor jeg ikke havde en DriverBackup fra.

Tror også jeg har set vejledning på dansk, men da du er en gavet Linux bruger regner jeg godt med du kan læse engelsk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-10-09 01:07

Tak jeg kaster mig frygtløs ud i projektet engang i løbet af weekenden, nu føler jeg mig klædt på til opgaven

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-09 11:14

Tak for svaret JegErHer. Så kom der udførlig forklaring - TAK
Også STOR tak til jer andre desværre har jeg ikke nok point til at i kan få lidt i posen også

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-11-09 19:51

Velkommen som altid, håber det går let :)