/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Jeg vil gerne have brugerpoint
Fra : ingelein
Vist : 739 gange
34 point
Dato : 13-10-09 10:17

Hej
Hvornår kan jeg få bruger point???? Jeg er mere interesseret i at få brugerpoints end superbrugerpoints - hvad skal jeg bruge dem til?

Er der andre fordele ved at være superbruger - eller hvad?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-10-09 10:25

Du får jo 20 points hver dag ved at åbne kandu...

Er det ikke nok?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-09 10:34

Du får også 'brugbare' point, hvis andre brugere køber dine besvarede spørgsmål.

Læs: http://www.kandu.dk/pointrules.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-09 10:43

Hallo MOLOKYLE
Tak for det - men det hjælper bare så lidt, når jeg selv kun "betaler" med få points for mine spørgsmål.
Det er desværre ikke hver dag jeg husker at logge mig ind på "kandu".

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 10:48

Der er desværre ikke andre måder at få brugerpoint på-- logge ind og andre der køber dine lukkede spørgsmål

Der er ikke andre fordele ved at være superbruger, end den månedlige udtrækning, og at man også kan oprette tip

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-10-09 12:04

Sæt Kandu til din startside, så husker du at logge, på hver gang du åbner din browser.
Gambrinus

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-10-09 12:17

Jeg forstår ikke problemet, prøver forgæves at holde mine bruger points under 10.000...

Hvis der er et eller andet du gerne vil spørge om, og ikke har råd, spørger jeg gerne for dig?
Det har jeg tidligere gjort for at hjælpe nye brugere i gang...

You are welcome, bitte??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-10-09 12:25

Ak, de point.....

Vi er altså nogen der er ligeglade og ikke ser på hvor mange point et svar kan give inden vi skriver det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-09 13:02

Enig med LuffeA hvis det noget som jeg tror jeg ved noget om, så skriver jeg mit indlæg og ser ikke på om der 10 eller 500 point sat på højkant.
Ingelein du kan hurtig få 25 point, der kommer nemlig 5 point på kontoen hver gang du afslutter et spørgsmål, enten accepterer eller annulerer det, og du har 5 åbne spørgsmål lige nu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-09 13:33

ingelein

Som tidligere nævnt kan du kun optjene "brugerpoint" ved at logge dig på kandu. Det giver 20 ledige point 1 gang om dagen. Du opnår også ledige point, hvis brugere køber dit spørgsmål, mens det er "lukket"

Som o.v.n. også nævner, så får du tilskrevet 5 ledige point for hvert spørgsmål, som du selv afslutter, enten ved at acceptere et svar eller annullere det.

På nuværende tidspunkt er der 6 åbne spørgsmål med dette.

Så hvis du afslutter dine spørgsmål ... ja så vil der komme 30 ledige point på kontoen.

Hvis det bliver kandu, som efter 3 mdr. kan annullere dine spørgsmål, så får du strafpoint, som bliver fratrukket de ledige point.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-09 16:54

Ja nu nærmer den kolde tid sig med hastige skridt. Det kan nemt medføre forkølelse, sygedomme og ikke mindst point-feber!

Vær blot glad for de mange hjælpesvar du modtager. Point er noget en vis herre med horn i panden har skabt i sin vrede.

Men ærede ingelein, hvis der er lavvandet i kassen, så fortæl os hvilken spørgsmål du har stillet, så køber vi os ind, så du får lidt mana i posen!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 17:25

Nu har jeg købt de låste spørgsmål...........så kan du spørge lidt igen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-09 17:36

SÅ, Nu har jeg fulgt Nordsted1's eksempel. Sådan et par point betyder ikke noget, man er jo vant til at der samles ind til både det ene og det andet, så hvad betyder lidt point til en værdig trængende?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-10-09 17:57

klovn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 18:12

brorteil, jeg mindes ikke den rendesten hvor vi har drukket "dus" eller fornavn... kald mig venligst Nordsted

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-09 18:20

ingelein

Når du nu har fået flere "brugerpoint", hvad vil du så spørge om ???

Du kunne jo stille spørgsmålet her !

Desuden er der ingen, der kan se hvor mange "brugerpoint" du selv har. Du kan heller ikke se, hvor mange jeg har. Det er en af de ting, som kun brugeren selv kan se.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-09 19:17

Hej ans
Tak for svaret - men det er da ingen god ide at stille et spørgsmål om et helt andet emne under titlen på denne tråd. Selvfølgelig kunne jeg gøre det bare for at have "råd" til at spørge, men sådan er jeg ikke skruet sammen at jeg vil synes det var fair. Hvem skal så have points? Og hvilken kompetent person vil svare med den nuværende overskrift.

Iøvrigt er det da i forvejen svært at give de sølle points til nogen - især når der er flere gode bud på en løsning.

Kan man afmelde sig som superbruger?? Jeg blev det kun for at kunne indsætte tips.

Mange hilsner
Ingeleín som p.t. har modtaget ialt 123 points fra venlige donorer
Mange tak for det. Det er vældig sødt af Jer, som har betænkt mig med returpoints.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-10-09 19:53

Ja, du skal selvfølgelig spørge under den pågældende kategori,
hvor dit spørgsmål hører hjemme og besvares af eksperter der.

På den anden side virker det lidt søgt, hvis vi andre skulle åbne de af dine spørgsmål,
der ikke har vor interesse, bare for at donere points til dig...

Points begrænsningen er vel lavet, for at snakke basser ikke skal overøse kandu med spørgsmål?

Som sagt har jeg over 10.000 points at spørge for, som jeg aldrig får brugt,
og jeg spørger gerne på dine vegne...

Send et privat kandu mail til mig med dit spørgsmål og kategori,
eller brug min normale email adresse: sv.giversen@stofanet.dk
og jeg spørger for dig med 100, 200 eller 500 points...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-09 20:11

Hej ans

Citat
Når du nu har fået flere "brugerpoint", hvad vil du så spørge om ???

Jeg er vant til at skulle gemme mine "penge" til jeg har noget fornuftigt at bruge dem til.
Derfor spørger jeg da heller ikke bare for at bruge points".

hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-09 20:17

Hej Severino, Svendgiversen og Nordsted1

Mange tak for venligheden. Jeg værdsætter Jeres gavmildhed og skal nok lade være med at rutte med "pengene" (Points).

Der kommer jo desværre ikke ret mange returpoints, når jeg ikke kan udlove mange points, så det bider sig lidt i halen.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 20:22

Indtil du har point til at spørge for --- google er din ven ---

Men når du har et spørgsmål, så har du nok brugt kandu så meget, at du ved hvem der er gode til at svarer på hvad?? måske du så kan spørge i PM?? Godt nok ikke vidensdeling, men altså det går vel nok alligevel

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-09 20:39

Jamen kæreste Ingelein, som du sikkert har læst flere gange, så er point ikke det der får mig til at give svar på et spørgsmål, jeg ville være lige så glad for, at du sagde: Du får en kold fra kassen, hvis vi mødes en dag!
Så hvis valget står mellem mig og en anden der skal have dine point, så lad den mest hungrende få dem. Det vigtigste for mig, er at jeg kan hjælpe der hvor min viden rækker.
Så spørg blot med et enkelt point i flidspræmie, du skal nok få svar fra mig, hvis jeg kan hjælpe.
Vi kan jo også spare på pointene, ved at læse de andres problemer, når de bliver løst.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-09 21:33

Hej Severino
Desværre er mindste indsatsen vist 10 points. Sjovt nok er der mange hurtige bid, jo større madding der er på krogen.

Men der er da nogle af Jer seriøse, som kun svarer på noget i ved noget om uanset madding.
Tak for det
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 22:08

Severino-- lige mine ord

For hvem der har lyst, så har spørgsmålet vedr. point været oppe flere gange, bl.a en gang af mig

http://www.kandu.dk/Spg97043.aspx

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-09 22:14

Citat
Men der er da nogle af Jer seriøse, som kun svarer på noget i ved noget om uanset madding.

Endnu er det ikke gået helt i FISK for os!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-10-09 22:25

Skide vær' med point.

Hellere Whisky !
(Husk at Whisky altid skal leveres i hele gallons ! )
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 22:33

Ej altså Gambrinus, du har helt misforstået det

DET SKAL VÆRE GIN

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-10-09 22:43

Jamen. . . .
Whisky er noget, der gi'r kaffen en dårlig smag.
Hvis man glemmer at komme det i.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 34 point
Dato : 13-10-09 22:46

Jamen så tager vi lige en "REN" medens kaffen bliver brygget!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-10-09 23:04

God ide, jeg tager lige en kontrolsmag af min 16 års singlemalt.

Og nej, jeg holder ikke åbent hus.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 23:11

LuffeA behold den bare, det er jo ikke gin du taler om...........men jeg ville nu godt komme til åbent hus (er det ikke lidt koldt på denne årstid)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-09 23:15

Jeg fandt lige en henslængt flaske Ballantie's oven på mit tastatur ..er det Whisky?

Blander skidtet med kaffe, brun farin og fløde. Drikker det hele ...og ser så hvad der sker

Øj... manner; UUUHHHMMMMMmmmmm...

Hare Krishna...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-09 23:17

Hmmm... det virker Ok.

..men jeg synø's ikke man får noget fjappe ???

</ØV>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 23:17

Molo, har din mor ikke lært dig, at man ikke må blande

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 23:18

Fjappe??-------det lyder nu for mig som om det virker - på en eller anden måde

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-09 23:18

Hej
Altså når I nu skal snakke om Malt Whisky: Så fik min mand en 12 år gl. Maltwhisky forærende i 1972. Vi har den endnu - og der er ikke fordampet noget endnu, for den må være godt proppet til. Har sådan noget værdi på auktionsmarkedet???
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-10-09 23:19

Hej Nordsted.
Citat
måske du så kan spørge i PM??
Hvordan spørges der i PM? For PM betyder da Post Mortem .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 23:20

Du kan da spørge på www.lauritz.com

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 23:21

Heller22, er du også på whiskey? dit andet nick er sgu så besværligt at stave til

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 23:24

Ej undskyld heller22, hvis altså dit spørgsmål var seriøst, så betyder pm noget i retning af privat besked

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-09 23:26

Tak for svaret severino.

Nu må jeg hellere lukke siden I ikke kan styre Jer
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-10-09 23:30

>Ingelein

Hvad FCK er det for en Du er gift med ?

Skriv "fifty years xxxx malt" på google.....xxxx er navnet, hvis det ikke lykkkes første gang så træk et par år fra alderen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-10-09 23:38

Nordsted1

Selv . Det betyder vist også Prime Minister.

Og ha en god nat din drillepind .

Mvh C + H

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-10-09 23:42

Hovsa Ingelein.
Citat
Har sådan noget værdi på auktionsmarkedet???
Det var et nyt spørgsmål til en værdi svarende til en 12 år gl. Maltwhisky

Vh CH

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-10-09 23:45

Og Nordsted.

Kan www.lauritz.com svare på, om man kan spørge PM ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-09 13:45

Jeg kender tilfældigt ham fra Lauritz.com. Han er fætter til en af mine svigerinder. Hvis den ryger på auktionen, så er jeg sikker på, at han drikker den selv. Så hvorfor ikke selv nyde den!!!???

Kommentar
Fra : Cathcart