/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
AFSKAFFELSE AF POINT PÅ KANDU?
Fra : Nordsted1
Vist : 1343 gange
200 point
Dato : 28-11-06 14:36

Da der ofte er brokkerier over point, tænkte jeg at det kunne være interessant at se om der var opbakning for afskaffelse af dem??

Så kandutter, hvis i synets kandu vil blive et bedre sted at deltage i, så skriv jeres nick, så kan vi sende det videre til teamet bag kandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-06 14:41

hellere end gerne - men der skal være en markering af godkendt svar så andre kan søge

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 14:44

Jeg vil gerne have pointsystemet. Må jeg godt skrive det her.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 28-11-06 14:46

Der findes mange pointryttere og folk, der efter min overbevisning, ikke har andet at lave, end at skrabe point til sig, hele dagen lang!
Det ville frembringe et ramaskrig, at fjerne pointene!
Hvad skal de stakkels mennesker så få tiden til at gå med!

Gert

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 28-11-06 14:46

Super god idé.
Personligt går jeg ikke op i dette. Men hjælper gerne hvis jeg kan, uden at modtage noget.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 28-11-06 14:48

Jeg har været på kandu længe, men har egentlig ikke sat mig ind i alt det med point og superbrugere osv.

Jeg vil gerne høre både pros and cons mht til brugen af point. Hvad har ideen bag været oprindeligt? Hvad er godt ved pointene? Hvor er pointene en hindring for en flydende kommunikation?

V.H. Sismo

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-11-06 14:48

Jeg så gerne pointsystemet afskaffet. Evt. skulle der stadig være en indikator som skulle inddikere sværhedsgraden af et givet spørgsmål og for min skyld måtte stjerner også gerne blive.

Alternativt skulle månedens præmie fjernes eller udtrækkes mellem samtlige brugere der havde været aktiv i den pågældende måned som præmien dækker over.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 14:49

Kandu bliver hverken bedre eller dårligere af at afskaffe point.....

Det er jo under alle omstændigheder de samme 20-30 der får dem alligevel...

Men hvad - Kandu har nok ikke mange flere reelle brugere.

Det ville være meget bedre at afskaffe dobbeltprofiler TOTALT....
Det ville tynde eftertragteligt i TÅBELIGE spørgsmål, som ALLE kender svaret på - selv spørgeren

Men der er åbentbart nogle der ikke vil være deres spørgsmål bekendt, selvom det er TYDELIGT at de er gamle Kandubrugere

Jo væk med point og lad et evt. "VAFFELJERN" (hvis der over hovedet skal være noget) gå til EEN - bevares stadig - superbruger som bliver fundet ved alm lodtrækning - ikke efter nogle point - men hver EET lod.

Ordet "VIDENDATABASE" er absolut IKKE anvendeligt her mere.....
30-40% af spørgsmålene har INTET med viden at gøre.....

TIPS er et kapitel HELT for sig selv - der har mindst 50% IKKE noget med tips at gøre....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-11-06 14:49

Yep - ud med poængerne! Men enig i, at der bør være markering for godkendt/accepteret svar.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 28-11-06 14:53

jeg går ikke op i point så gerne for min skyld :)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 28-11-06 15:03

Man kunne også lade alle kommentarer være "anonyme" for spørgeren/deltagerne (kandu skal selvfølgelig kunne se det) og profilerne først komme frem når spørgsmålet er lukket.....

Det er vel IKKE deltagerne der er det vigtige men det anerkendte svar

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-11-06 15:30

Hvorfor sætter du 200 point på spil for sår'n et nemt spørgsmål ? ? ? ? ?
Gambrius

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 28-11-06 16:00

Alle tiders idé - jeg tilslutter mig gerne og refis forslag om lodtrækning blandt alle brugere er osse helt fint

g_h: De vil få tiden til at gå i fora med poængsystem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 16:01

Gambrinus, fordi det kan være et svært spørgsmål for nogle

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-11-06 16:22

Nordsted1

Synes det er alletiders idé at afskaffe point systemet - jeg tilslutter mig fuldt ud!

Clou

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-11-06 16:25

Lodtrækning for alle nick's - så melder hele DK's befolkning sig bare ind i KANDU - snak om langsom server...... og nasseri på andres deltagelse og hjælp.

Ordet "moral" anvendes kun sjældent i dagens DK.

Det kan ikke lade sig gøre at få et perfekt system!

Moster skeptisk

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-11-06 16:35

Citat
Lodtrækning for alle nick's - så melder hele DK's befolkning sig bare ind i KANDU - snak om langsom server...... og nasseri på andres deltagelse og hjælp.

Derfor skrev jeg også indledningsvist
Citat
Alternativt skulle månedens præmie fjernes eller udtrækkes mellem samtlige brugere der havde været aktiv i den pågældende måned som præmien dækker over.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 16:43

Jeg skrev vist også NETOP SUPERBRUGERE - sååååå hvor du har ALLE NICKS fra, må stå for egen regning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 16:45

Det er da udmærket hvis hele Danmarks befolkning melder sig ind hos KANDU.....

Sikke en masse reklamepenge de kan tjene - og så bliver der vel råd til at rette et par fejl her også

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 28-11-06 17:06

For mig gerne, var noget så beklemt da jeg startede og desperat havde brug for hjælp og ikke kunne gi' mere end 20 P, heldigvis var der moral nok til at hjælpe alligevel og tak for det endnu en gang. Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge de points til alligevel, ud over at det er slags anekendelse af at man har gjort noget for en anden, det er fint.
dobbeltprofiler og alt det der forholder jeg mig ikke til, men tag bare poiNerne bort for min - skyld.
Det jeg synes er mest iriternede er hvis folk har fået hjælp og de så ikke engang gider afslutte.MVH B&S

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 17:07

Se nu er Kandu jo en slags forretning, med reklamer i top og lidt længere nede.
(jeg ved godt at der mange som ikke ser den reklame fordi den kan fravælges med et program)
Så når nu alle annoncørerne betaler for reklame, kunne det jo også bare være en af dem som ser reklamen som kan få præmien. Altså stort set alle som kigger her ind.

Uden købe og optjenepoint kunne der også komme mange flere spørgsmål i en lang stribe.
Det ville være meget lettere at spamme Kandu og de "rigtige" spørgsmål ville drukne.

Jeg har tidligere set spørgsmålet om point dukke op, hvor mange skældte ud over nogle unge menneskers forsøg på at snyde sig til lidt point. Er det også dem som er "ligeglad" med point.
Når nu der er så mange som ikke kan lide det pointsystem, hvorfor er det et interessant emne så tit.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 28-11-06 17:08

ja lad os slippe for point ræset.og ladalle deltage i en månedelig lodtrækning.
jeg tilslutter mig fuldt ud.
det er de samme der modtager alle pointerne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-11-06 17:44

Jeg er udemærket tildfreds med kandu som det er og gider ikke at gå op i point debatten,jeg kan ikke bruge det til noget i min verden,spild af tid og så er den ikke længere,videre i dagens interesante emner
Satans nu har jeg spildt et helt minut på noget jeg ikke gider,nå alt kan jo ikke være lige sjovt

Manse øf øf 9933

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-06 19:17

Jeg troede at det med points var for at begrænse "tale tiden" for kandu' s "snakkebasser"
(erstat tale og snakke med skrive og vrøvle).

Men jeg ser slet ikke dette argument anført?
(er det fordi de fleste kandu brugere har så mange points, at det ikke virker som en begrænsning)

I stedet for at afskaffe point systemet, skulle man hellere afskaffe reklamerne...
Hvad hedder iøvrigt det program der "hider" de åndsvage reklamer lige under vore spørgsmål,
og hvordan får jeg det installeret, Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 19:31

Jeg kender ikke programmet, og har heller ikke tænkt på at bruge det, selvom nogle af reklamerne dog irriterer mig lidt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-11-06 19:39
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-11-06 19:46

meld dig til nyheds brevet og du vil få en mail hver gang mpv hosts filen bliver opdateret cirka hver anden md.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 19:50

"Vi" har nu fundet nemmere programmer til reklamerne end det manse9933

Afskaffe reklamer vil ikke være muligt uden brugerbetaling.....

Så SKAL man absolut køre med et pointsystem, kunne man sætte alle spørgsmål til samme pointtal - f.eks 10 - pointuddelerne gider garanteret ikke skrive 50 spørgsmål for at komme af med deres point....

Svendgiversen.....

De fleste "ældre" (ikke af alder) kandubrugere svømmer i point - så mange spørgsmål kan du slet ikke stille..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 19:54

Ja en lav pointsats ville ikke være så tosset.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-11-06 19:56

ØV

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 28-11-06 20:04

Det er da en total fjollet ide at afskaffe point, det er da på den måde man viser at man sætter pris på at få et godt og brugbar svar, og dem der får godkendt et svar får en beløning.

Jeg er ikke så god til at svare, men spørg gerne, og det føler jeg er i orden så længe jeg giver noget for det !!

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 28-11-06 20:32

Jeg kan ikke se at avskaffelse af pointsystemet skal kunne gøre kandu bedre ,der er nogle her på kandu som er så fantastiske til at hjelpe os mindre vidende og det eneste de får er nogle point og det har de så hjerteligt fortjent . kandu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-06 20:44

Det var ikke min mening at afspore debatten med reklame spørgsmålet, men alligevel
>Vi" har nu fundet nemmere programmer til reklamerne end det manse9933
HVILKE??

Og når alle tilsyneladende svømmer i points...

Var det oprindelige formål ikke at begrænse skrive mulighederne for enkelt personer
og derved opnå en mere retfærdig fordeling af spørgsmål?

Og skal der ikke blot en justering af forholdet mellem
daglig point indtjening og minimum satsen for spørgsmål til
for at disponible points igen bliver en begrænsende faktor og sikkerhed mod ensidigt sludder??
Svend

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 28-11-06 21:12

.

ja lad blive fri for de point.
vi har jo masser af dem,hvad skal vi bruge dem til.vi får jo 20 point hver dag.
prøv f.eks. at sætte dem ned og samtidig lavet et loft på hvor mange point man må udsætte.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-11-06 21:26

Det meget sjovt at se dem, der stiler efter point er ikke rigtig med på dette indlæg.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-11-06 21:37

Citat
Det meget sjovt at se dem, der stiler efter point er ikke rigtig med på dette indlæg.

Og dog, nu ved jeg ikke om Nordsted1 "stiler" efter point, men hun ligger da pænt til. Og da det er Nordsted1 som har startet denne debat er det vel ikke helt korrekt.

Kommer selvfølgelig an på hvad du mener med stiler efter point

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 21:39

Vibse68 og Vonna...Vil det være så fjollet en ide at afskaffe point?? Er det ikke dejligt når spørgere husker at sige tak for et svar de kan bruge i stedet for???.... Jeg taler ikke ned til jer, det må i endelig ikke misforstå, jeg spørger

ardal 123.... Der er et loft på 500 point på et spørgsmål

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 21:47

Jeg vil da godt indrømme at det er sjovt at finde/forklare/hjælpe - hurtigt.
Og det er der vist andre der også gør.
Det kan måles med accept af svar......................pointstørrelse er ligegyldig.
Hvis nogen er i tvivl så kig i min og emesen's statistik

Inden tråden bliver en raseritråd, hopper jeg af.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 21:50

e.c.... vi må da bare sørge for at det ikke bliver en raseritråd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 21:56

Nogen der vil slås

LEVE ET POINTFRI KANDU......... (eller max 10-20 pr spørgsmål - og 0 i smalltalk)

Men det skal koste opretteren 100 (dem får kandu som tak for lån af serverplads)

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 28-11-06 22:33

jamen jeg kan bare ikke se formålet ? regner i med at det bliver et bedre Kandu vis Poitsystenet afskaffes ? eller er det bare (forandring Fryder=

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 22:34

Dette lyder ikke så tosset.
Citat
eller max 10-20 pr spørgsmål - og 0 i smalltalk

Det vil anekende et svar, uden at virke overvældende..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 22:36

Vonna...Hvis der ikke er et pointsystem, kan ingen blive beskydt for at være pointryttere..

Mange har snakket om, at det måske kunne være en ide, nu har jeg så bare været den der oprettede spørgsmålet, for at som om der var en stemning for afskaffelsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 22:39

Refi og e.c.... enig og det med et lod i lodtrækningen for hver aktiv kandut syntes jeg da også er god, hvis der skal være en lodtrækning altså

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 28-11-06 22:40

jeg ved godt der et loft på 500 point , men jeg mener den skal være meget lavere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 22:59

Der er generelt alt for meget uddeling af point - ikke at det betyder så meget, men det er undergravende og favoriserer de berømmelige top 10-20 brugere (dem er jeg vist også en af )

Det får mange af de nye til at betragte det hele som noget pjat og har ikke noget med "månedens dims" at gøre.......

Ydermere bør det slet ikke være tilladt at have mere end 1 profil på Kandu (hvordan man så end vil lave det).....

Folk må sgu stå ved det de siger og ikke gemme sig under andet nick, selvom de som regel alligevel røber sig selv

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-11-06 23:12

Citat
Der er generelt alt for meget uddeling af point - ikke at det betyder så meget, men det er undergravende og favoriserer de berømmelige top 10-20 brugere (dem er jeg vist også en af )

Og hvordan mon? Ved at være aktiv på sitet - ellers sidder man naturligvis og kikker på fra sidelinien - hva' ellers...... Og der er plads til alle!

Der bliver IKKE gjort forskel på nogen her!
Man vælger selv, om man vil "knokle" løs for at få point.

Vi kan generelt ikke sige os fri for konkurrence elementet, der er med point.
Og hvad er da galt med det?

Bare det er seriøst, sjovt, lærerigt, hyggeligt....

Moster

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 23:18

Ja men så bevæger vi os lidt væk fra det der var meningen - nemlig at det skulle være en VIDENDATABASE og ikke en legeplads

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 28-11-06 23:44

jeg er bange for at hjelpen bliver ikke så intens når ingen belønning følger med ,at der er 15eller 20 personer der bliver favoritiseret mener jeg ikke passer ,det er jo dem der hjelper og selvfølgelig er der så dem som får de point ,man har sat til ,når man tenker på all den tid de bruger på at hjelpe Jeg siger bare hvad var kandu uden disse20 fantastiske personer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-11-06 00:49

KANDU er i mine øjne både et seriøst sted, hvor man kan få hjælp til alverdens ting, og et hyggeligt sted at mødes med andre og udveksle "åndsvagheder"

Databasen er et plus oveni!

Hvorfor SKAL vi absolut holde seriøsitet og hygge adskilt?

Jeg synes netop, at vi alle, generelt, er gode til at tale seriøst, når det er påkrævet....

Et godt grin kan være lige så givende, som et godt råd.

Det er da ihvertfald det, jeg fortæller folk om KANDU - at der netop er plads til det hele.

MEN, overskrifterne SKAL VÆRE BEDRE, for at kunne bruge dem i vidensdatabasen!

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 29-11-06 01:18

Jeg mener vist det samme som dig Cammillasmoster, men ( og jeg driller )
hvad skriver man hvis det skal være både seriøst, sjovt, lærerigt, hyggeligt.. ?
Du mener jo nok at bare det er en af delene så er det ok!???
For det mener jeg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-06 01:59

Citat
AFSKAFFELSE AF POINT PÅ KANDU
hvad vil du sætte i stedet spørgsmålet er stillet af en som svømmer i point og ikke aner hun skal stille op med dem, der findes da nogen point ryttere, vil de forlade Kandu ? point systemet virker efter min mening udmærket, jeg kan godt se problemet for nye brugere som ikke har ret mange af slagsen, brugere som kun kommer indenfor når der er et spørgsmål de vil stille et spørgsmål, har også et problem, selv startede jeg lidt forsigtig med at oprette min profil, der gik ikke mange dage før jeg kiggede indenfor hver dag, hvis det var mulig, og skrev et indlæg hvis der var noget jeg mente jeg kunne hjælpe med, der gik længere tid før jeg selv stillede spørgmål og da havde jeg mange point. Jeg er ligeglad om der er sat 20 eller 200 point på højkant, men ligefrem afskaffe point systemet ikke sådan uden videre, du nævner ikke hvordan forummet skal virke uden point ?
1. Skal det være umulig at acceptere et svar ?
2. Har tilhængere af point afskaffelse tænkt på hvordan et svar anerkendes ?
3. Hvad skulle blive bedre hvis der ikke var et point system ?
4. Skal spørgsmålet være åben efter at et svar er acceptere, hvis man må acceptere ?
Du må have en ide med spørgmålet, lad os høre den, eller er det meningen os brugere skal give et bud på et point fri Kandu, i mine øjne er det smalltalk bare at kaste et sådan spørgsmål op i luften uden et bud på hvad du vil sætte i stedet. Er der noget som skal ændres er det superpoint, jeg kan ikke se ideen med at optjene point som kun kan bruges i månedens lodtrækning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-11-06 09:45

Refi -
Citat
Ja men så bevæger vi os lidt væk fra det der var meningen - nemlig at det skulle være en VIDENDATABASE og ikke en legeplads

Den hurtigste og mest effektive måde at tilegne sig viden på - er gennem leg.

Ps.
Lige siden jeg begyndte i skolen har jeg faktisk leget mig til min viden om mange ting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 10:58

e.c

Det har du da ret i - tror det gælder de fleste af os....

Nu efterlyser o.v.n. forslag til hvad de´r skulle i stedet......

Det syntes jeg nu der er givet masser af bud på.....

Men Kandu

Lav et spørgeskema
Lad alle "nuværende" brugere (det er vigtigt det kun er nuværende så der ikke bare kommer endnu flere nicks) svare på spørgsmål om udformningen.
Lad skemaet stå en måneds tid så alle får muligheden.

Jeg er ret overbevist om at tilslutningen/udfyldesen af skemaet vil ligge nær de 100% af nuværene brugere.

De må kunne lade sig gøre at tage brugerne med på råd UDEN det går ud over koncept eller indtjening.

Spørgsmålene kunne være bl.a. om:

Pointsystem
Nicks
Spørgsmål (lukning/kategorier)
Udformning (private beskeder - blacklistning osv.)
Tips (mener alle tips under 2 stjerner burde fjernes totalt - men f.eks 20 bedømmere)

Dette blot nogle eksempler på hvad man kunne spørge brugerne om.

Det må være i ALLES interesse at ALLE (næsten ) bliver tilgodeset med deres tilfredshed...

Er brugerne tilfredse - så er annoncørerne sikkert også - og dermed Kandu´s ledelse.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-11-06 11:08

LOOOOL

Sig mig er dat naivitetens dag??? Hvornår har brugerne sidst hørt om, at Kanduteamet gør nogetsomhelst (måske lige bortset fra sikkerhedshuller) hvis ikke det lige passser dem.

Når man læser gl. tråde kan man se, at der tidligere har været 1000vis af forslag til ændringer / forbedringer og fornyelser, men det har været som at sende et brev forbi et sort hul. Der sker NADA.... ikke engang alm. mails bliver besvaret.

Men snak bare videre om alt det der skulle ændres mv., så går tiden da med det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 11:17

Klumme

Det er for tidligt at give op

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-11-06 11:35

Hvis Kandu ændres meget................er det så Kandu.
Der findes masser af forum som er så perfekte at det næsten gør ondt.
Der findes også kedelige forum, hvor næsten ingen tør sige noget forkert.

Der findes vist ikke noget forum mage til Kandu.

Mange af dem som syntes, at Kandu bør rettes ..........................de er her stadig.

Der vil nok være en som fortæller mig, at jeg er halvskør oven i hovedet - Yes og hvad så.

Eyvind.

Ps. Jeg er ikke så dum som jeg lader.................................det er meget værre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 11:46

Det er opdaget e.c

Korrekt der ikke findes noget som Kandu.....

Men det bevirker jo også at Kandu næsten bliver "spammet" med spørgsmål som dette......

Hvem kan dog have interesse i det

Kan være Kandu blot mangler ideerne - dem kan de så få af brugerne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-06 18:12

Vi ved jo at prisen på en vare normalt afhænger af udbud og efterspørgsel,
og nogen vil kunne huske at en væsentlig forudsætning herfor er fri markeds dannelse...

Jeg er stadig så naiv at tro at hovedformålet med point systemet i kandu var/er
at begrænse enkelt personers mulighed for at stille for mange (dumme) spørgsmål,
og derved sikre en mere retfærdig fordeling af mulighederne for at spørge blandt brugerne.

Når nu (hoved) debatørerne herover vader i point, så er der noget galt med markeds mekanismen.
Skal man automatisk have 20 points, bare man åbner for kandu? eller skal man gøre sig fortjent...
Og der må max spørges for 500 Matador Piratos, OK; men hvad med min satsen, bør den ej hæves?

Og vi ved jo, at når vi investerer vil inflationen normalt æde af formuen,
sådan er det ikke her i kandu; points tjent for 5 år siden kan stadig bruges,
helt på linie med de stakkels nye medlemmers beskedne formuer.

Når en idrætsmand skal forsvare sin rangliste stilling, er det de nyeste points der tæller,
gamle reduceres/forsvinder. Skal vi ikke fratage "velhaverne" ovenfor lidt af deres gamle formuer?
Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 18:27

Det er jo det der sker når der er pointuddeling

Du kan ikke tømme lommerne på en millionær hvis du skal bære dem væk i kronestykker

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-11-06 23:41

Hvorfor er nogle misundelige på dem, der har mange point?????

De har jo ærligt og redeligt tjent dem!

Er det misundelse, der gør, at mange vil afskaffe pointsystemet?

Med fare for at generalisere!

Det skulle derimod være en "gulerod" for dem, der er misundelige - de må lette rumpetten og arbejde for at få pointene! Lissom alle andre!

Nøjagtigt som det er med penge, dyre biler o.s.v. IRL!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-11-06 00:42

Jeg synes faktisk det kører meget godt som det gør..er bange for at det kan køre dødt, hvis ikke der var noget der ruskede op i os ind imellem..såen er vi mennesker jo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-11-06 08:22

Nemlig mango!

Jeg kan ikke, med min bedste vilje, se hvad det er, der er så træls med pointsystemet..........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-11-06 08:50

Altså hør nu her nu vil Mango til at gøre os menneskelige.
Det er vi ikke - vi er og bliver nørder, som er ligeglade med point, bare der er nok af dem.
Og hvis dette spørgsmål skulle gå retfærdigt til, så burde Nordsted1 fordele de point med 200 til os hver, her i tråden.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 30-11-06 09:22

Citat
Hvorfor er nogle misundelige på dem, der har mange point?????

De har jo ærligt og redeligt tjent dem!

Er det misundelse, der gør, at mange vil afskaffe pointsystemet?

Med fare for at generalisere!

Det skulle derimod være en "gulerod" for dem, der er misundelige - de må lette rumpetten og arbejde for at få pointene! Lissom alle andre!

Nøjagtigt som det er med penge, dyre biler o.s.v. IRL!

Nu er det point vi taler om, ikke penge/karriere mv.

Hvorfor er du er så stor tilhænger af pointene? - som jeg ser det skaber pointene (til tider) visse ubehagelige diskussioner her på Kandu. Endvidere hører man ofte om dobbeltprofiler, som jeg vil antage vil forsvinde hvis pointene også forsviner.

Skal jeg læse dit indlæg sådan at du ikke vil deltage hvis du ikke kan blive belønnet i form af point ?

Eller har jeg bare misforstået alt ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-11-06 09:30

Du hár misforstået noget, for jeg er ligeglad med, om der er point eller ej.
Men nu er de der, og så er det ok.

Selvom jeg aldrig ved, hvormange point, jeg har (kikker ikke efter), bliver jeg da glad, når det er mig, der vinder point, for så er mit svar jo i orden - forhåbentlig rigtigt godt.

Jeg tror, der skal være lidt konkurrencemoment i det - netop, fordi vi "kun" er mennesker.

KANDU må jo lave det sådan, at man ikke kan lave dobbeltprofiler!

Næ, det er ikke penge og karriere, vi taler om, men er der ikke en lille snert, der minder om det?

Sådan som folk kan hidse sig op over det....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-11-06 09:36

Jeg vil fortsætte med at deltage, selvom pointsystemet bliver fjernet!

Men bliver jeg en af de få?

Jeg synes, det er sjovt at "spille", men griner lisså meget, når jeg taber - det er selve spillet, der er det sjove, men det gør ikke noget, at man skal kæmpe til for det!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 30-11-06 09:37

Camillasmoster - jeg er enig i at der kan være en snert af konkurrence og samtidig at det kan være godt. Hvad jeg ikke kan lide, er når folk hidser sig op over point som du også selv skriver.

Jeg mener bare godt man kan konkurrere med et alternativ pointsystem - evt. som Refi tidligere har foreslået med 10-20 point og 0 point i smalltalk. Herved kan nyankomne Kandu'er måske også have lidt nemmere ved at stille spørgsmål.

Jeg tror ikke Kandu kan lave det sådan at der ikke kan laves dobbeltprofiler - de kan kun lave et setup som ikke indbyder til dette.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-06 09:41

Dette spørgsmål, var oprettet for ligesom at stikke en finger i jorden, for at vejre stemningen, jeg kan se, at der ikke er stor tilslutning til at få point afskaffet, så jeg gør ikke mere ved det.

g_h... man kan da ikke bare rage point til sig, der skal ligesom være en godkendt besvarelse for at få pointerne Selv om point blev afskaffet, ville vi være mange der stadig var her, om det vil være lige så mange som nu, ved jeg ikke.

Sismofyt....Du må vist lige igang med at læse kandus - kom godt igang - ude til venstre

pve... Du nævner en indikator for sværhedsgraden af spørgsmål, jam jam, hva der er let for den ene kan være meget svært for en anden?? Jeg syntes ideen med en lodtrækning bland alle aktive brugere er god, hvis der altså skal være en lodtrækning, jeg syntes rigtig mange ser ned på månedspræmien, men det kan være stemningen er vendt, nu hvor der er tale om kontanter.

Brise&storm, du skal da ikke være beklemt med at du "kun" havde 20 point til at stille spørgsmål for, hvis der er nogle der kun vil svarer for et større antalt point, hold de sig vel væk, men jeg syntes nu ikke jeg har bemærket, at det er sådan, kandu er et godt sted at få hjælp..

Camillasmoster... den 28.11 kl 23.12.... og den 29.11 kl. 00.49

Vonna...Der er da heldigvis mange flere end 20 personer der besvarer spørgsmål på kandu, ehm eller er det dobbetprofiler, som der bliver nævnt Vi bruger godt nok vores tid på at hjælpe, meen det er ikke noget vi er tvunget til

O.V.N. Jeg svømmer altså ikke i spørgepoint, og det er dem der kan være vigtige her
Citat
Er der noget som skal ændres er det superpoint, jeg kan ikke se ideen med at optjene point som kun kan bruges i månedens lodtrækning
Det er jo netop dem vi "snakker" om

Bliver lige nød til at smutte, vender tilbage senere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 09:52

En del dobbeltprofiler kunne nok fjernes ved at knytte medlemmerne med deres IP og ikke med en mailadresse....

Jeg ved udmærket at det også kan omgåes, men det fjerner en del.....

Ligeledes bør profiler der ikke er aktive i en vis periode automatisk kunne slettes af Kandu....

Dette må være muligt UDEN at slette vedkommende i spørgsmålene og kommentarerne....

Men det ser selvfølgelig ikke så godt ud i statistikken

Fjernes pointsystemet bliver debatterne HELT SIKKERT kortere - man/vi/jeg har en tendens til at GENTAGE sig selv blot for at vise at man "stadig er der"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-11-06 10:04

Camillasmoster :
Kode
Jeg vil fortsætte med at deltage, selvom pointsystemet bliver fjernet!

Hvordan i hede hule hel.... slipper vi så af med det kvindemenneske ? ? ? ? ?
Nu er der jo indført uligeløn alle andre steder i samfundet.
Så det ville også være på sin plads, at vi mænd automatisk får 50 % flere point end kvinderne.
Forøvrigt er jeg meget mere ligeglad med point en jer alle sammen tilsammen !
Gambrinus
(Fortjener dette svar ikke point ?)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-06 11:03

Citat
man kan da ikke bare rage point til sig

Nå så det kan man ikke????? LOOL Jvf. lige en vis Hr. Arnefuckingpunktumjakobsens metoder, og tag lige en griner, når du efterfølgende bliver konfronteret med, hvor god en Kanduer han er.... hvilket kan aflæses i modtagne point.... påstår han

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-11-06 11:45

Du har ret Gambrinus ......poængernø bør tilfalde dig, og så er der nok ikke mere at snakke om her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 11:56

Bare annuler spørgsmålet

Skuffelsen vil brede sig som en steppebrand

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-06 14:29

Tak for svaret refi. og alle jer andre.

Jeg kunne ikke afgøre hvilket svar der var bedst, så jeg foretog en lodtrækning, men jeg syntes det har været interessant at følge "slagets" gang, hvor der har været mange gode ideer...og måske refi's svar var/er en mulighed for at undgå nogle af brokkerierne???

De af jer, der har meldt klart ud, at i gerne vil beholde point, var skam også velkommen til at skrive i tråden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 14:48

Takker - men er måløs

Såååå

Ingen skuffelse her

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-11-06 15:09

Ih - så blev det endelig jul.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 15:23

Nu venter jeg bare på de 500 kr.....

De kan da ikke komme uden om mig NU

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-11-06 15:25

Refi - de 500 kommer i morgen.................skal jeg sende nogle af dem videre til dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 15:31

Ja tak.....

Du kan beholde 1 krone for ulejligheden

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-11-06 23:32

arghh refi, han skal vel have til portoen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 09:01

De kan sendes pr efterkrav