/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trådløs hovedtellf. til bærbar
Fra : hovhow
Vist : 1144 gange
50 point
Dato : 27-08-09 23:05

Kan nogen anbefale en trådløs hovedtelefon, som kan bruges på en bærbar pc, i stedet for de gode gamle jackstick hovedtelefoner?

Tak for forhånd!

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-09 23:14

Nederst på siden er der trådløst headset.
http://shop.skype.com/intl/da/headsets/

Jeg følger spændt om der er nogen som ved om det er godt.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 23:40

God sen aften hovhow.

Skal hovedtelefonen være med mikrofon?

Hvis ikke, er her også nogle at vælge imellem:
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/lyd_%26_billede/h%c3%b8retelefoner/tr%c3%a5dl%c3%b8se/

Mvh H

PS! Det er godt nok nogle lækre ørebøffer m. mikrofon, som Eyvind har fundet

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 28-08-09 09:26

Hejsa - tak for forslag. Hovedtelefonen skal ikke være med mikrofon.

heller22: Er du sikker på, at disse hovedtelefoner kan bruges på en bærbar pc på lige fod
med en jack-stick-hovedtelefon....altså i stedet for?

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-09 09:30

Ja men lidt dyre, og så var det rat at vide om de er gode. Jeg skal nemlig bruge dem til Skype telefoni, i stedet for det billige headset jeg har nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-09 09:35

Ok - hopper fra igen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-09 11:59

Ja da, der er flere muligheder.
Jeg bruger et par hovedtelefoner med IR, hvor IRsenderen står lidt højt, for at jeg kan ligge på sofaen og tage en morfar, og høre musik samtidig. Den er dog afhængig af, at der er optisk sigte mellem sender og høretelefonen.
Jeg har også et par trådløse højttalere, hvor jeg sætter senderen til min PC og kan så gå ud i havepavillionen, og få musikken ud af de medbragte højttalere (i stereo). - Disse højttalere kan både kørepå lysnet og batterier.

Der findes også en udgave, hvor man bruger en FM sender, og hovedtelefonerne har så indbygget en radiomodtager, lige som i højttalerne.

Ellers kan man bruge sit trådløse netværk, hvor man så bruger en netradio med trådløs overførsel.

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 28-08-09 13:33

Tak severino - kan du anbefale et bestemt mærke/produkt?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-09 14:12

Jeg har 2 sæt Philips med IR, og jeg syntes de spiller godt. Det er SBC HC135 og SBC 3029.
Men vi kan ikke bruge dem begge i samme rum, uafhængig af hinanden, men bruger den til at lytte til det musik konen sidder og vipper med tærerne i takt til.

De trådløse højttalere er nogle som jeg købte i ALDI for et par år siden. Så dem har vi gerne brugt i det store partytelt, når vi har forskellige kanibalgilder. Så slipper man for ledningerne, og kanibalerne får ikke skubbet til musikmaskinen, i deres extase over et lækkert lamseben!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-08-09 14:41

Citat
Er du sikker på, at disse hovedtelefoner kan bruges på en bærbar pc på lige fod med en jack-stick-hovedtelefon....altså i stedet for?
Der melder jeg pas. Men er de med "store" jack-stik, kan du for ca. 30-40 kr købe en lille mellem-tingest, der "omsætter" fra stor til mini . Men ring til CDON og spør. De er skisme så ski flinke .

Mvh H

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-09 15:39

Hvis den har et standard mini jack, så kan den gå direkte i HT stikket på PC'eren. Jeg bruger det jævnligt, når jeg skal gennemhøre den musik jeg henter på nettet, og konen skal se sine glamour udsendelser for tudefjæs i TV'eren!

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-09 22:35

http://www.pixmania.com/dk/dk/342961/art/sony/tradlose-hovedtelefoner-m.html
Disse hovedtelefoner har mini-jackstik. Kan altså bruges til pc, MP3-spillere, iPod mm.

Mvh H

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 02-09-09 21:16

Tak for svaret heller22. Jeg følger ikke helt dit råd, men du gav mig en god idé - jeg landede på disse: http://www.compware.dk/default.asp?varespec=434976

så er jeg også klar til trådløs snak, hvis det skulle være en dag.

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-09-09 22:33

God aften HovHow

Jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe dig lidt på vej . Og så fremgår det jo ganske tydeligt, at du alligevel valgte et headset med mikrofon. Det kan jeg godt forstå, for det er nu også det bedste, når man Skyper .

Mvh
Heller