/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overførsel af musik i iTunes
Fra : toby-a
Vist : 4495 gange
33 point
Dato : 25-08-09 21:31

Hej.

Jeg vi gerne overføre noget musik fra min gamle PC, til min nye. Problemet er bare, at ved alle de måder jeg har prøvet at overføre har der været på problemer:
1. Overførsel via SharePod
SharePod er et program, hvor du kan overføre sange fra din iPod til din PC. Oplysningerne ved "Kunstner", "Album" osv. var ikke altid korrekt, og da jeg går meget op i, at have orden i mit musik, var denne måde ikke optimal.

2. Overførsel via iTunes
Jeg markede alle sange i iTunes (i selve programmet), og førte dem over til en mappe, og derefter ind i iTunes. Det virker i princippet godt nok, men den overfører bare ikke alle sangene.

3. Overførsel via "Windows"
Jeg markerede alle mapperne med kunstnerne, hvor der deri ligger en mappe med album og deri selve sangene. Da jeg gjorde det, og lagde dem i iTunes, fik jeg kun 841 sange.

Jeg har i alt 2.358 sange, hvoraf er 150-200 der er købt i iTunes Store.

Håber virkelig i kan hjælpe mig, for jeg er ved at være virkelig træt af det her problem!

På forrhånd tak. :)

Mvh.
Tobias Andersen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-09 21:34

Kan man ikke overføre med en usbpen/nøgle??

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 25-08-09 21:44

Altså når jeg mener at jeg har overført med Windows, mener jeg, at jeg har lagt det hele over på en netværksharddisk, som vi har. Derefter har jeg så overført det til min nye computer. Jeg vil i princippet mene det er nogenlunde samme måde, som USB key. Jeg gider også KUN overføre med USB som sidste omvej, da jeg har over 10 GB musik, og mit USB er på 1 GB, så det ville jo også tage lidt tid.

Ellers tak for rådet. ;)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-08-09 22:05

du kan ogsp downloade et program der hedder tunebite, som kan convertere dine musik filer til mp3, så du slipper for licensen og så kan du flytte rundt på dem som du har lyst til og afspille dem uden problemer. Har jeg hørt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-09 22:09

Citat
da jeg har over 10 GB musik, og mit USB er på 1 GB, så det ville jo også tage lidt tid

Jo - mindst 10 min

Helt ærligt skulle det være et problem efter du sikkert har brugt timer på alle mulige andre forsøg

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-08-09 00:51

God meget sen aften.

I Dokumenter\Musik\iTunes\iTunes Musik ligger al din musik til din iPod. Overfør musikken til hvad du end har. Før det derefter tilbage til samme mappe under Dokumenter på din nye pc, da det er der iTunes henter musikken fra. Det er meget simpelt. Jeg udførte selv operationen for et par måneder siden, og det funker bare .

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-09 00:55

Harddisken fra den gamle computer, den kan du sætte ind som ekstra harddisk i den nye computer, hvis du har adgangkode på din gamle Windows, så er det smart at fjerne den først, start så den nye computer og se at den selv har fundet den "nye" harddisk, den har fået et drev navn i Computer (Denne computer hvis det er Windows XP) åben så din musik mappe på den nye computer, og åben det nye drev (den gamle harddisk) og åben din musik mappe på den (Denne computer - Documents and settings - dit brugernavn - Dokumenter - Musik, så tager du alle dine musik mapper en efter en og trækker over i den nye musik mappe.
Du kan også vælge at lade harddisken bliver der altid, så kan du i Itunes indstillinger pege på musik mappen på den gamle harddisk, så ved Itunes at det er der musikken er gemt

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-08-09 01:01

Det med at flytte den gamle harddisk over i den nye pc er vel kun muligt, hvis toby-a's pc er en stationær og ikke en bærbar . Og det fremgår ikke lige af spørgsmålet .
Mvh

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 26-08-09 16:20

Citat
God meget sen aften.

I Dokumenter\Musik\iTunes\iTunes Musik ligger al din musik til din iPod. Overfør musikken til hvad du end har. Før det derefter tilbage til samme mappe under Dokumenter på din nye pc, da det er der iTunes henter musikken fra. Det er meget simpelt. Jeg udførte selv operationen for et par måneder siden, og det funker bare [Blink] .

Mvh [Ikke helt vågen]

Det var i princippet det jeg gjorde, da jeg overførsel via Windows. Jeg førte dog bare ikke over i dokumenter men på skrivebordet, og derefter tilføjede jeg det. Jeg havde sat den til at den skulle kopiere det i iTunes Music mappen (der hvor den deler op efter albumkunstner, album og sang).

Kan det have nogen forskel?

Jeg tror jeg vil prøve igen, for jeg forstår ikke helt hvordan denne måde, kan gå galt. :P

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 26-08-09 16:22

Citat
Det med at flytte den gamle harddisk over i den nye pc er vel kun muligt, hvis toby-a's pc er en stationær og ikke en bærbar [Nørd, i tvivl!] . Og det fremgår ikke lige af spørgsmålet [Meget forvirret] .
Mvh [Ikke helt vågen]

Begge er bærbare, hvoraf den nye ikke har noget CD-drev (hvis i kan bruge det til noget). :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-09 20:47

Så dur mit forslag ikke, medmindre du har - eller vil købe et usb kabel sæt, som kan bruges til harddiske: http://www.batteribyen.dk/usb___sata___ide_hdd-p-3583.html?cPath=237_257&osCsid=e8d65c8508ef3ee98e2372f8c26ed527
og mit nummer 2 forslag dur slet ikke

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-08-09 22:26

Citat
hvoraf den nye ikke har noget CD-drev
Så må du enten købe kabler, som ovn foreslår, eller bruge memory-stick. Fordelen ved memorysticket er, at det kan bruges til meget andet også.
Citat
Jeg havde sat den til at den skulle kopiere det i iTunes Music mappen
Lidt forvirret! Har du kopieret musikken til Dokumenter\Musik\iTunes\iTunes Musik-mappen på den nye pc? For det er
der, hvor den deler op efter albumkunstner, album og sang, og der iTunes henter fra til din iPod.

Mvh

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 26-08-09 22:34

Når du tilføjer musik i iTunes, kan du sætte den til, at den automatisk kopierer filen til Dokumenter/Musik/iTunes/iTunes Music, og det var det jeg havde gjort. Jeg havde lagt alt musikken fra min gamle PC, til min nye, i en mappe der bare hed "Musik fra tidligere PC". Så markerede jeg alt i mappen "Musik fra tidligere PC", og tilføjede til iTunes. iTunes kopierer derefter selv alle sangene over i Dokumenter/Musik/iTunes/iTunes Music, hvor du derefter kan slette dem, hvor du oprindeligt havde dem. Både lidt info, og tip. :)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-08-09 22:35

Her er et prisexempel på en 16 GB USB-stick (som jeg kalder Memory-stick):
http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=1773 + 75,00 kr i porto. Hos Billigmedien kan du også ehverve andre billige gode varer

Og undskyld Nordsted1, jeg havde overset dit "bud" om også at bruge USB-stick .

Mvh

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 26-08-09 22:38

Okay, tak for rådet. Men kan virkelig ikke se hvad jeg skal bruge det til. :) Vi har i hjemmet allerede en netværksharddisk, og jeg har også et USB key. :)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-08-09 22:44

Citat
Når du tilføjer musik i iTunes, kan du sætte den til, at den automatisk kopierer filen til Dokumenter/Musik/iTunes/iTunes Music, og det var det jeg havde gjort
mm. Men så vidt jeg kan forstå på dig, virker den måde at gøre det på jo ikke . Eller forstår jeg det hele mis ?
Prøv min måde, hvor du skipper det automatiske, og se om det virker .

Mvh Forvirrendorf

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 26-08-09 22:47

Jeg forstår ikke helt din formulering længere oppe. :) Du blander min iPod med ind i det, er det meningen? ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-09 22:47

Nu er vi måske ved at være tilbage til starten

Vi bruger usbpenne/keys/momerystik til flere ting, flytte rundt på billeder- musik- noter osv, og det er jo ikke en større investering, så jeg syntes du skulle købe sådan en dims og få din musik flyttet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-08-09 22:50

Sorry for det med 16 GB-en.
Citat
at jeg har lagt det hele over på en netværksharddisk, som vi har
Det var skisme smuttet for mig . Så nu har jeg lige lært, at jeg ikke skal ha travlt, når jeg er ski .

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 26-08-09 22:50

Citat
Nu er vi måske ved at være tilbage til starten [Rækker Tunge]

Vi bruger usbpenne/keys/momerystik til flere ting, flytte rundt på billeder- musik- noter osv, og det er jo ikke en større investering, så jeg syntes du skulle købe sådan en dims og få din musik flyttet [Blink]

Jeg vil mene det er samme måde, som at overføre det til en netværksharddisk?! :) Jeg kan i princippet ikke se hvordan det kan gå galt, men det gjorde det altså ved mig. :P Jeg tror jeg prøver på denne her måde igen i morgen, for det er jo den mest logiske og nemme måde, at gøre det på. :) Jeg ved bare ikke hvad der gik galt sidste gang. :P

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-09 22:51

Så go' nat med dig Heller22

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 26-08-09 22:51

[CITAT]Det var skisme smuttet for mig [Flov] . Så nu har jeg lige lært, at jeg ikke skal ha travlt, når jeg er ski [Ikke helt vågen] ./CITAT]
Det er helt i orden, jeg smutter også i seng lige om lidt. ;)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-08-09 22:58

Citat
Du blander min iPod med ind i det, er det meningen? ;)
Det var et exempel på den logiske rækkefølge vedr. brugen af iTunes.
Citat
Jeg kan i princippet ikke se hvordan det kan gå galt, men det gjorde det altså ved mig.
Har du tjækket i stifinder, om musikken ligger i den rette mappe?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-08-09 23:04

Og godnat til dig kære Nordsted og til Toby også. (Jeg ville bare ønske, at du, Toby, ville prøve den manuelle kopiering fra netværksdrevet og droppe det automatiske halløj ).

Natter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-09 23:20

heller22--enig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-09 00:40

Itunes har et bibliotek hvor musikken vises, det er ikke der musikken gemmes, er du helt sikker på at det ikke bare er biblioteket du overfører?
Jeg vil foreslå at åbne Musik mappen og mappen Itunes og Itunes Music, tag derefter de enkelte mapper en efter en og flyt dem over på netværksharddisken, hvis du tager mappen Itunes Music og flytter hele mappen med alle underampper, så sker der typisk det at en del filer ikke kommer med, derfor arbejdet med at flytte under mapperne en efter en, og det gentager du når musikken skal videre over på din nye computer

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 01:00

Hej ovn.

Til orientering:

Jeg har altså mange gange flyttet hele mappen "iTunes Musik" over på en extern HD uden tab af nogle filer. (Og tilbage for den sags skyld, og jeg har sammenlignet mapper begge steder.) Det er min måde at lave en backup af al musikken på. Og jeg tror stadig, at det er Tobys automatik-halløj, der driller .

Kunne ikke lige skvatte i søvn. Derfor er jeg her igen .

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-09 01:18

Det er jo ikke sikkert at du har lige så meget musik som toby-a
Citat
Kunne ikke lige skvatte i søvn
du kan sove når du bliver gammel

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 27-08-09 11:45

Citat
Det er jo ikke sikkert at du har lige så meget musik som toby-a
Ca. 9,5 GB

Mvh - vågen igen (sådan da) .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 11:53

Citat
Cathcart Dato : 27-08-09 11:45
Sjejsse - det er nu 3.gang, at jeg kløjs i at ha 2 bruger-profiler.

Citat
Det er jo ikke sikkert at du har lige så meget musik som toby-a
Ca. 9,5 GB
Mvh - vågen igen (sådan da)

Mvh - ikke vågen nok

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-09 12:03

heller22, mon ikke du skulle nøjes med at bruge en profil

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 12:26

Daws Nordsted. . (Som tak for tungen )

Citat
heller22, mon ikke du skulle nøjes med at bruge en profil
Både jow og nej. Den ene med tilhørende email bruges til pc ol. Den anden med tilhørende email bruges til politik ol. Grunden til dette er, at jeg vil holde disse adskilt og begrænse antallet af mails i hver indbakke . Og som alle vel kan se, giver den ene profil IKKE point til den anden . Mit "eneste" problem er bare, at jeg en sjælden gang imellem glemmer at skifte .

Til Toby.

Sorry for dette lille intermezzo, som ikke havde en disse med dit spg. at gøre. Men jeg tillod mig altså lige at give Nordsted en forklaring .

Og i morgen "får" jeg en ny brugt bærbar. Så vil jeg installere iTunes på den også. Og så skal jeg flytte musik manuelt fra den "gamle" gamle til den "ny" gamle. Bare for at vise dig, hvor let det bør være . Og hvis nogle skulle spørge: Så JA, jeg har købt en extra bærbar, kun for at kunne score point fra Toby. .

Mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-09 12:30

Du må bruge to pc'ere, en til hver profil, hvor profilnavnet og loging bliver husket... det må ikke være nemt at være blevet gammel

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 13:50

Hej Nordsted.
Citat
Du må bruge to pc'ere, en til hver profil
God ide. Så har jeg da også noget andet at bruge den "ny" gamle til .
Citat
det må ikke være nemt at være blevet gammel
Nøh. Og nogen gange føles det sgu bare svært at være blevet født .

Mvh

PS! Gad vide, hvad Toby siger til vores Smalltalk ? Bare han ikke bliver !!!!

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 27-08-09 15:25

Jeg er ikke sur, det er helt i orden. ;) Jeg prøver på den manuelle måde igen dag. Jeg skal bare lige have ordnet nogle lektier først. X(

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 17:11

Tak for din forståelse . Og god arbejdslyst med både lektier og flytning af musik .

Mvh H

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 27-08-09 17:14

Tak tak. :) Skal lige forstå det 100 % korrekt. Jeg flytter mappen iTunes Music over på min netværksharddisk (hvor begge mine computere har adgang til), og derefter gør jeg hvad? Tilføjer jeg bare mappen til iTunes, eller skal jeg overføre dem til min nye computer først, eller? :)

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 27-08-09 17:25

I mappen "iTunes Musik" på netværksharddisken ligger al din musik, ik?

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 27-08-09 17:32

Jo.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 33 point
Dato : 27-08-09 17:36

I Dokumenter\Musik\iTunes\iTunes Musik ligger al din musik til din iPod. Kopier mappen "iTunes Musik" til din netværksHD. Kopier derefter "iTunes Musik"-mappen tilbage til Dokumenter\Musik\iTunes\ på din nye pc. Der vil den overskrive den existerende mappe "iTunes Musik", og det skal den også.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 17:37

Jeg havde ik lige set dit "jo" mens jeg skrev opskriften

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 27-08-09 17:43

Nu forstår jeg. :) Den er i gang nu, du får nok pont'ene senere! Får håber godt nok det virker! :D

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 18:15

Jeg krydser fingre og tæer, for at du får det til at virke. Og ski med pointene. Det er bare rart at prøve at hjælpe.

Men virker det ikke, må du vente til en gang i weekenden. For som du har set, har jeg købet en "ny" gammel pc for at se, om jeg kan få det til at virke, det der frem og tilbage. .

Mvh H

PS! Send mig lige navn og adresse, så jeg kan sende dig regningen

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 27-08-09 21:44

Det virkede ikke første gang jeg lagde det ind, men det gjorde det 2. gang. Ved ikke hvorfor den opfører sig sådan, men nu har jeg i hvert fald alt mit musik på min nye computer, og er rigtig glad. :)

Godkendelse af svar
Fra : toby-a

Dato : 27-08-09 21:46

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-08-09 21:55

med det. Skisme skønt, når noget virker. Og så må jeg bruge den "ny" gamle pc til mine 2 bruger-profiler .

Mvh H .

PS! Send mig lige navn og adresse, så jeg kan sende dig regningen . Jeg er villig til at slå en halv skade .

PPS! Husk at lave backup af mappen "iTunes Musik" på din netværksHD, hver gang du tilføjer noget ny musik .