/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
explorer 8
Fra : rammstine33
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 18-08-09 19:07

Har fået problemer med mit internet siden jeg opdaterede til version 8 af internet explorer. Da jeg installerede blev jeg gjort opmærksom på at det var tilføjelses programmer der ikke var kompatible med den nye version. Prøvede at opdatere dem men uden held.
Problemer er at internettet tit går i stå (står "svarer ikke" på linien længst oppe). Specielt hvis jeg er inde på sider som e-boks og internetbank. Men sker også på andre sider. Så er det bare om at lukke det ned og starte op igen.
Efter hvad jeg kan se så starter explorer nu uden tilføjelsesprogrammer, kan det være problemet?
Kender nogen en løsning så please skriv og hjælp mig!!
På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 19-08-09 07:51

bankerne og e-boks bruger programmet java til at logge på med-det kunne jo være en helt gammel udgave af dem du har installeret.

http://www.java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-09 08:17

Husk også at opdatere til nyeste version af FLASH plug-in:

http://get.adobe.com/flashplayer/?promoid=DXLUJ (Hvis ikke du ønsker den overfødige Google toolbar, så husk at fjerne fluebenet FØR du installerer FLASH PLAYER fra siden.)

Der kan dog ligge 'rester' af den tidligere IE version du har brugt før. Specielt ifbm. div. plug-in's (tilføjelsesprogrammer), så rens liiiige din registreringdatabase med f.eks. dette program:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Det kurrerer ofte problemer som dit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-11-09 22:59

Halløjsa
*Lytter' Lig elidt med på denne. Har også fået prblemer med InternatExplorer, lige her efter den sidste *Vigtige' Opdatering til Iexplorer, men ikke Microsoft igen har lavet en eller anden 'bug', som der så senere kommer endnu en rettelse til. Min iexplore loder tit den første side der besøges korrekt og rinelig hurtig, når jeg så skifter til en anden side via et link, banner eller favorit, åbnes siden enten meget langsom eller går helt i stå. Jeg har ikke rigtig kunnet spore mig frem til årsagen, selv om jeg har prøvet at ændre på plugin's, sikkerhedsindstillinger oasv.
Røv irriterende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-09 16:34

Brassovitski -> HUSK: ...at benytte IE8 menu'en:

Sikkerhed (ALT +E): ..og vælg: Slet browserdata

..for at beholde f.eks. dit log-in hér på kandu.dk (..cookie persistance ),
..og så fjerner du fluebenet ..øverst, men sætter det (= fluebenet), ved alle andre muligheder i menu'en

..og derefter ..SÅ:

1.) Renser du din registrerings database.

2.) Laver en alm. Diskoprydning, ..og slet (trygt) ALLE gendannelsespunkter ...ungtagen det sidst oprettede ..i fanen; "Flere Indstillinger".

Nu burde det 'funke' ...for dig også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-09 16:38

UPS. ..en inf. udeladt:
Citat
..for at beholde f.eks. dit log-in hér på kandu.dk (..cookie persistance ),

Bli'r til:

..for at beholde f.eks. dit log-in hér på kandu.dk (..cookie persistance ) fjerner du et evt. flueben fra dette menupunkt

osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-09 16:39

Øeh.. det havde jegt vist skrevet ..ldt underligt ude af 'kontekst':
Citat
..og så fjerner du fluebenet ..øverst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-09 17:16

Molokyle
Jeg kører jævnligt CCleaner, så der er altid ryddet op. Og iExplorer står til at slette temporary internet filer ved afslutning.
Jeg har prøvet at geninstallere Iexplorer 8, den forlanger så at tidligere versioner skal afinstalleres, dette går så ganske automatisk, og den geninstalleres også efter et par genstarter. Og hovsa, så var der lige pludselig en update til java-script, og efter færdig installation af denne, kører Iexplorer nu igen ganske udmærket, så mon ikke den java update har fejlet og så efterladt noget snavs? Bare mærkelig at det lige fald sammen med en opdatering af Iexplorer at den begyndte at virke dårligt.
Så mit råd til rammstine33 må være. Hent den sidste nye version af Iexplorer hos Microsoft download og så kør installationen igen, muligvis retter det også de problemer du har.