/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp til valg af bærbar
Fra : Pigen2
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 18-08-09 13:32

Jeg fik desværre stjålet min bærbar på vores ferie, så jeg skal ud og have en ny til studiet.

Jeg har ikke mange krav, udover, at den skal kunne hverdagsting + køre photoshop og spil...

Tror I denne er ok til dette eller hvad vil I foreslå?

Jeg har ikke meget mere end 3500 til rådighed.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/PRESCQ61205SO/compaq-presario?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 18-08-09 13:34

Har hørt noget om, at man skal se på den bærbares CPU, men det har jeg ikke en hat forstand på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-09 13:44

Min viden om CPU er også beskeden, men hvis du vil have lang batteri tid, så skal du ikke vælge en med Celeron processor (det har den du fundet) Centrino er lidt dyrere, ellers tror jeg den du har fundet, kan klare det du skriver som behov.
Hvad med forsikringen ? Vil de ikke erstatte den du fik stjålet ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-09 13:46

Du får ingen til spil til 3500, en core2dual cpu er, at foretrække.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-08-09 14:42
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 19-08-09 17:47

en core 2 duo vil klart være at foretrække, det her er nok det billigste man kan finde hvis det skal være en c2d

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2480

Den kommer godt nok kun med 2 gb ram, men det koster kun et par huundrede at smide 2 mere i så...
harddisken er kun halt så stor, men med mindre man har et større forbrug af musik og porne, så går det nok