/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tastatur bestemmer selv
Fra : mathias123
Vist : 801 gange
55 point
Dato : 05-08-09 17:04

Det er en krig at skrive det her, så jeg gør det kort.

På forskællige tidspunkter er det som om tastaturet tastaturet holder en bestemt knap nede, for det meste 'N' eller `. Andre gange, hvis jeg med musen prøver at lukke et program nede ved start ved at højre klikke kommer den frem med 'luk gruppe' men alligevel lukker den en masse andre ned istedet. Jeg regner med dette også er fordi en knap bliver holdt nede. Jeg er på bærbar, så jeg har prøvet at sætte et almindeligt tastatur til men ingen forskel. Kan det være spyware, er bærbarens tastatur for beskidt neden under, og hvordan gør man sådan en ren, eller er der en måde jeg kan slå det indbyggede tastatur helt fra?

tak.

Mathias.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 17:38

Når du sætter et almindeligt tastatur til uden at det bliver bedre af den grund, tyder det mere på
at du har fået en virus

Prøv at gå ind her http://www.malwarecheck.dk/forum/ og opret dig som bruger - det er gratis
så skal du nok få hjælp

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-09 18:01

Hvorfor tror I alt er virus?

Hvis du kan skrive normalt med et usb/os2 keyboard, så er det nok dit keyboard der er i stykker. Hvis din mus også er normal når du tilslutter en usb/os2 mus så er det nok også din touchpad/trackstick som er i stykker.

Prøv det og meld tilbage.

Kommentar
Fra : mathias123

Dato : 05-08-09 18:24

Jeg bruger en USB mus og har altid gjort det. Musen er ikke problemet, men jeg har alligevel slået touchpaddet fra, men ingen forskel. Kan tastaturet slås fra, eller hvordan kan den gøres ren?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 05-08-09 20:05

Hvis det ikke virker....så ER det VIRUS

sådan kan det gøres(uden billeder, må bruge fantasien)
http://www.computing.net/howto/simple/keyboard/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 20:31

Citat
Jeg er på bærbar, så jeg har prøvet at sætte et almindeligt tastatur til men ingen forskel.

Kan du ikke se, at det ikke kan være snavs under en tast på den bærbare, når det ikke hjælper at skifte tastatur??

Det er derfor jeg tror du har virus... få det dog tjekket, de er skam venlige mennesker på malwarecheck

Kommentar
Fra : mathias123

Dato : 05-08-09 20:44

Nordsted, det hjælper ikke fordi det 'ødelagte' tastatur stadig er sat til. Den bruger stadig knapperne af sig selv.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-09 20:57

Hold da op hvor i fare op med virus, fortæl mig hvem der laver en virus der får et keyboard til at skrive forskellig tegn i stedet for det der er på tasten!!!
Jeg sidder i en hardware support og jeg kan fortælle at jeg MANGE der ringer ind og siger deres keyboard skriver andre tegn end det skal, der er ikke meget andet og sige end at man skal koble et usb/os2 keyboard til man VED virker, man behøver ikke deaktivere det der ikke virker, har man stadig problemet så er det keyboard der er ødelagt, man kan dog så gå videre med fejlsøgningen og sige brugeren skal geninstallere driver/firmware næste skridt hvis det heller ikke virker er geninstallation af OS(styresystem) og hvis det heller ikke virker, er det så stadig virus???
I think not, jeg er ikke i tvivl om at det er keyboardet der er defekt.

Kommentar
Fra : mathias123

Dato : 05-08-09 21:08

webnoob, det er jeg heller ikke. Og jeg er 100% sikker på at USB keyboardet virker. Så hvad jeg kan gøre for at deaktivere det indbyggede keyboard er spørgsmålet. Jeg mener jeg sagde at den skriver af sig selv. Jeg rør den slet ikke. Hvis jeg ikke udtrykkede mig klart nok så må i undskylde.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-09 21:10

du kan ikke deaktivere dit keyboard, så skal du pille det af din computer, men når du bruger usb keyboardet skrive det så de rigtige tegn når du taster?

Kommentar
Fra : mathias123

Dato : 05-08-09 21:36

Ja, men problemet er ikke når jeg taster, det er at der kommer perioder hvor det er som om den holder forskællige taster nede. Uden for disse perioder hvor det indbyggede tager over, vikrer USB tasterturet perfekt, jeg har også brugt den på andre computere og der er intet galt med den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-09 21:41

så er det keyboardet den er gal med, prøve at pil det af og start computeren op med KUN usb keyboard.

Kommentar
Fra : mathias123

Dato : 05-08-09 22:09

Det er nemlig keyboardet den er gal med.

Det må jeg lige ordne imorgen efter arbejde. Jeg må indrømme jeg er lidt nervøs for at pille tastaturet af en bærbar, selvom der ikke ser ud til at være en anden måde. Jeg skal vel have ledningerne der går til knapperne af og det hele, eller hvordan fungere sådan noget?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-09 23:12

Hvilken bærbar snakker vi om?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-08-09 23:41

Det indbyggede keyborad vil stadig give problemer, selv om du sætter et externt tastetur til.
Så jeg forstår godt din frustration.
Men prøv at fortælle hvad det er dit "automatiske keyboard" skriver uden din mellemkomst.
Måske er det et trådløst tastetur
Tasteturer er opbygget på flere forskellige måder. Men det mest brugte i dag er vel nok de små gummi totchmed en lille kerne der går ned og forbinder de to forbindelser der er under knappen.
Det kan være en sådan fidus der hænger for tæt på. - Hvor gammel/ung er denne PC?