/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nye Ram
Fra : Sindt01
Vist : 1108 gange
110 point
Dato : 31-07-09 19:38

Har lige købt nye ram til min stationære com. Men selvfølgelig er der problemer.

Den bipper når jeg sætter dem i. Hvad kan problemet være.

De nye ram er: KVR533D2N4/2G KINGSTON 2GB PC2-4200 CL4 240-PINS DIMM
De gamle ram er: 512MBPC2-4200-533MHz

Fik at vide at de nye ville passe, da jeg købte dem.

Kan det være bundkortet/bios der ikke kan klare dem

prosessoren er x86 family 15 model 6 stepping 4 genuineltel 3319 MHz

Bios version phoenix technologies, ldt 6.00 p.g. 01.09.2006

smbios 2,3

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 31-07-09 19:43

Citat
Den bipper når jeg sætter dem i.

Jøsses mand, du slukker vel for pc.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 19:44

Er du altid så spydig bette flejs

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 31-07-09 19:45

tal dansk din torsk

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 20:00

Rolig nu

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-07-09 20:57

Det må da være forkerte ram, du har købt

Mvh lille og god weekend

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 31-07-09 21:01

har du taget de gamle ram ud

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-07-09 21:05

Til Flejsen.

Du skriver i din profil:

Citat
Nybegynder i alt. Håber jeg kan lære her.
Det kan du sikkert også. Men lad nu være med det her:
Citat
tal dansk din torsk
For det er nu ikke så rart. Det er bare et lille råd til dig fra mig

Og god weekend til dig

Mvh lille

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 21:14

Regner med at det er de rigtige, printet er samme størrelse som den gamle. Jeg har også fået til at starte nu med de nye, men den viser kun det halve pr print altså 1024 og ikke de 2048. Ved godt at windows xp ikke kan se mere en 3.3 gb cirka. Noget andet er ved du om flere harddiske monteret i maskinen tager hukommelse, eller er det først når de bliver brugt.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 21:15

og ja jeg har taget de gamle ud har kun 2 stik/slots til ram

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 21:55

Hvilken bundkort har du sat de nye RAM på ?

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 21:58

Ved det faktisk ikke helt kan se at der står foxconn på det men det er det eneste jeg kan se og jeg har ikke manualen over det. og der står intel på startskærmen, når den starter op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 22:02

Har du SIW eller Everest ? Begge kan fortælle om computerens indhold, der er større sandsynlighed for at bundkortet ikke kan trække dine RAM, end at det er prosesoren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 22:04

Evrest gratis: http://majorgeeks.com/download4181.html
SIW er også gratis, og kan en del mere: http://majorgeeks.com/SIW_System_Info_d4387.html

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-07-09 22:14

Det nummer du oplyser om dine nye RAM-moduler - er der også dem du har fået leveret?
Fra Kingston findes 2 næsten identiske numre:
Citat
KVR533D2N4/2G
Description: 2GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM
Detailed Specifications: Standard 256M X 64 Non-ECC 533MHz 240-pin Unbuffered DIMM (DDR2, 1.8V, CL4)
og
Citat
KVR533D2N4K2/2G
Description: 2GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2)
Detailed Specifications: Standard 128M X 64 Non-ECC 533MHz 240-pin Unbuffered DIMM (DDR2, 1.8V, CL4) (Datasheet)
Mfgr's System P/N's: N/A
Form Factor: Memory Module
Pieces/Unit: 2 (Two 1GB modules, totaling 2GB)

Se evt. på denne side:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/parts.asp?SearchType=KingPNFind&FromPage=SearchResult&KingPN=KVR533D2N4

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 22:21

everest siger at mb. er
producent: dixonsxp
produkt: p4m800p7mb

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 22:37

Dette er hvad der står med fed skrift på pakkerne KVR533D2N4/2G

De er købt ved shg, jeg havde den gamle med da jeg var derude og hente de andre

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-07-09 22:44

Ok, så må vi håbe - at det også passer med indholdet.

De 2 RAM-moduler som jeg fandt på Kingstons side er forskellige på de sidste cifre efter N4: Den ene har kun angivelsen /2G, hvorimod den anden hedder K2/2GB - hvilket betyder at den sidste skal der samtig bruges 2 moduler (hver på 1GB) for derved at få 2GB.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 22:59

De var i hver sin pakke og vi snakkede nemlig om at jeg ikke ville kunne bruge alle 4048 ram, men at de var så billige at det ikke kunne svare sig at spare den sidste blok, så derfor tog jeg 2 stk. på 2024

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-07-09 23:13

Har du prøvet at søge på Kingstons hjemmeside: http://www.kingston.com/default.asp
Du kan f.eks. søge via producentens navn (Search by Manufacturer) - så kunne det jo være, at den evt. fortæller dig, at de ikke kan bruge så store RAM-klodser.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 23:21

nej det har jeg godt nok ikke, men har fundet en side med bios opdateringer der hedder biosagentplus, og den siger at min bios skal opdateres sammen med nogle andre ting på bundkortet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-09 23:24

jeg kiggede lige i min database og det eneste jeg har stående om foxconn er en advarsel omkring bios.
slog dit bundkort op hos foxconn og nyeste biosversion er: 5B4F1P28 dato: 6/1/2007
sammenlign dette med everest eller SIW
hvis det er en ældre BIOS du kører med så opdater
http://www.foxconnchannel.com/support/downloads.aspx?ProductModel=P4M800P7MB-RS2H&TypeID=en-us0000003

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 31-07-09 23:51

Ja min bios er fra 09/01/06 er det let at opdatere sin bios eller kam det gå galt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-09 00:14

det er ikke ret svært, men ja det kan godt gå galt, det er dog sjældent det sker, men det sker altså.
pas på du ikke får slukket mens du opdaterer.

for nærmere info læs på foxconns side: http://www.foxconnchannel.com/support/faq_detail.aspx?ID=en-us0000066

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 01:07

Ja nu har jeg også oplevet det. Efter at have opgraderet min bios er et gammelt/formateret styresystem lagt ind igen med alt hvad der var på harddisken. Hvordan f. kan det lade sig gøre.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-09 01:12

mener du at det lige pludselig er et andet styresystem du starter op på?
så er det fordi det ikke er slettet men ligger på en anden hd og efter bios opdateringen er boot sat til den gamle hd

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 01:16

Jeg har kun haft styresystem på c, men jeg har da geninstalleret et par gange i den tid jeg har haft computeren og den er lavet sådan at man skal trykke f10 under opstart, så kan man vælge derfra hvad man skal.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 01:18

Men jeg skal da ikke klage for højt for den er dælme blevet hurtig i forhold til hvad den var før og det er med de gamle 512mb ram.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-09 01:24

Citat
Jeg har kun haft styresystem på c

alt efter hvordan bios indstilles kan du få alle diskene til at hedde c (når du installerer)
prøv lige at boote op på en anden hd

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 01:26

ok prøver lige

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 01:39

Ok den havde byttet om på harddiskene, men må sige at den så er blevet langsom igen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-09 01:40

så har du jo to muligheder, køre med det gamle eller ryde op på den nye.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-09 01:41

ok, der er jo også den tredie mulighed, nyinstallere

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 01:45

har faktisk lige installeret det igen, og syntes at den var langsom, fandt så ud af at den kun havde 512mb ram. Derfor købte jeg nye til den. Måske det måke er fordi harddisken er ved at stå af. Mener nemlig ikke den plejer at være så langsom som nu.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-09 01:51

lige et (måske) dumt spørgsmål, har du installeret alle drivere, er der nogen fejl i enhedshåndteringen (går ud fra at det er xp som styresystem)

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 01:57

Der er ingen fejl i enhedshåndteringen. og det er xp home edition, hvor det andet er xp pro

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-09 02:03

home/pro ændrer ikke på hastigheden.
du var inde på at disken muligvis ikke er så god, find ud af hvad disken hedder: f.eks seagate eller maxtor eller....

gå så ind på producentesn hjemmeside og hent deres testprogram. det kan fortælle om disken er i orden eller den bør udskiftes

men nu bliver jeg nødt til at hoppe i seng, har en MEGET lang dag foran mig

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 02:07

ja tiden flyver når man leger med sådan nogle ting. Jeg hopper også i seng nu så må den vente.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 01-08-09 09:02

du starter med at skrive at den bipper i opstarten har vi fået at vide hvordan den bipper
der er mange forskellige "bios-bip"

http://www.computerhope.com/beep.htm

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 09:27

Har fået den til at holde op med at bippe, men den kan åbentbart kun se halvdelene af rammen. og har opdateret bios, men har ikke haft de nye monteret efter.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-08-09 16:17

Altså jeg tror at hvis du har flashed bios og den stadig kun viser halvdelen så er det rammene der er mærket forkert. Du kender vel ikke en anden der har en pc de kan afprøves i. HVCis der er dine nyindkøbte ram der er forkerte så er det vel bare retur til Shg og få dem byttet

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 17:59

Tror nok jeg kassere den com. nu er skærmen begyndt at flimre

Godkendelse af svar
Fra : Sindt01

Dato : 31-08-09 22:59

Tak for svaret EXTERMINATOR. Du Får pointene, da jeg ikke så gerne vil have annulerede spørgsmål