/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fra computer til fjernsyn
Fra : randrup42
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 28-07-09 22:15

hejsa nogen der ved hvad det er for et stik man skal bruge hvis man skal

fra computer til tv
tv'et har ikke nogen vga udgang
hvad skal jeg bruge..?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-09 22:23

Hvad har TVet så

Kommentar
Fra : randrup42

Dato : 28-07-09 22:26

dvi

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-07-09 22:29

På denne side: http://www.av-cables.dk/?gclid=CN-V69ei-ZsCFYEI3godJQab_g skulle der være en chance for at finde et kabel, hvis du ved, hvordan udgangen er fra din pc og indgangen er på dit TV. Hvis ikke, bliver du nok nødt til at fortælle, hvilken pc/skærmkort du har og hvilke indgange der er på TV-et

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-07-09 06:23

Hvis du havde oplyst hvilken udgang der er på din PC, og hvilken indgang der er på dit tv, så ville det være langt nemmere, at målrette en løsning.

Udgangen på dit tv, dur kun hvis det også er en indgang, hvis du skal køre fra PC til TV.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-07-09 09:15

Jeg har set salgsmateriale fra butikker og endda manualer, som kalder alle forbindelser udgange, uanset at der må være tale om indgange.
Det er ret håbløst at kommunikere på den måde..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-07-09 09:18

Jeg har aldrig oplevet et tv med kun dvi indgang, der må være rgb og formentlig også composit.

Du kan få omsættere fra vga til disse indgange.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-07-09 13:48

For Transors skyld er jeg villig til at gentage:

Citat
På denne side: http://www.av-cables.dk/?gclid=CN-V69ei-ZsCFYEI3godJQab_g skulle der være en chance for at finde et kabel, hvis du ved, hvordan udgangen er fra din pc og indgangen er på dit TV. Hvis ikke, bliver du nok nødt til at fortælle, hvilken pc/skærmkort du har og hvilke indgange der er på TV-et
Så skulle udgange fra og indgange i være på plads

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-07-09 19:32

Hej Severino .
Citat
Udgangen på dit tv, dur kun hvis det også er en indgang, hvis du skal køre fra PC til TV.
Hvad hulen mener du med det ?

Mvh Bette

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-07-09 21:42

heller22, jeg har ellers anset dig for at være ret så intelligent så lad nu være med at ødelægge mine illusioner!
Nogen betegner alle huller for udgange. Det kan nemt gå hend og virke misvisende.
En udgang er et sted, hvor der kommer noget ud af, noget man vil overføre til noget andet. Det skal så overføres til en indgang, for at komme ind i den modtagende enhed.
På engelsk kaldes det for input og output. Disse kan også kombineres, som man kan i et scartstik, DIN stik og nutidens digitalkabler.
Mange spørgsmål ville være nemmere at forstå, når man kalder tingene ved rette navn.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-07-09 22:57

Hej Severino.

De eneste udgange der er på mit TV, som er meget moderne, er til højtalere .
Citat
Nogen betegner alle huller for udgange.
Hvor er de dog kedelige. Nogle huller er heldigvis også rigtigt gode "indgange" . Pføj, hvor var den under lavmålet .

Mvh Store

PS! Må jeg ikke drille dig bare en lille smule mere