/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB til COM1
Fra : vith
Vist : 1876 gange
200 point
Dato : 20-07-09 21:41

Hvordan er det lige man laver en USB-port om til en COM1-port?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 20-07-09 21:45

Det sker ganske af sig selv nå du sætter en printer til computeren...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-07-09 21:46

F.eks. via et konverterstik - evt. fra Sandberg:

http://sandberg.it/product.aspx?id=133-08

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 21:54

Hej IBM760.

Ved det der konverterstik/kabel står der:
Citat
Complies with USB 1.0 and 1.1 specifications
Kan det så bruges til externe "maskiner", der kræver USB 2.0. Eller hva' ?

Mvh

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-07-09 22:02

Citat
Kan det så bruges til externe "maskiner", der kræver USB 2.0. Eller hva' ?

Et godt spørgsmål? - Men i betragtning af, at USB porten sidder på PC-siden og det eksterne udstyr skal benytte COM1, kan jeg ikke se noget problem.

Og hvis sammenligner med dette link, til en anden konverter -er der her angivet USB 2.0:
http://www.beaglesoft.com/232usb.htm og produktet ligner meget Sandberg's.
Citat
Smart USB (Type-A plug) to RS-232 (DB 9-pin male serial port) interface and 2-foot integrated cable
Full compliance with the Universal Serial Bus Specification v1.1. and compatible with USB v2.0 ports
Supports the standard RS-232 Serial (COM) Interface and automatic handshake mode (TD, RD, RTS, CTS, DTR, DSR, DCD, RI, GND)
1 mega baud maximum data transfer rate. Provides dual buffers for upstream and downstream data transfer
Supports Remote Wake-up, Intelligent Power Management and advanced power management such as suspend and resume operations as well as remote wakeup
No IRQ resource required

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 22:04

Det er ikke til en printer, men til en GPS.

Ved computeren godt, at det så skal være en COM1-port, når man sætter Sandberg-konverterstikket i - eller skal man ind et eller andet sted og gøre noget?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 20-07-09 22:16

hvis du sætte GPS'en til et USB stik får den automatisk forbindelse til computeren.
Det gør min i hvert fald.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-07-09 22:20

Hvis du ser specifikationer for Sandberg, burde der ikke være nogen problemer:
Citat
USB (type A) to serial (COM) RS232 adapter
Cable length 30 cm
Up to 500 Kbit/s data transfer rate
Complies with USB 1.0 and 1.1 specifications
Supports PDAs, digital cameras, modems and mobile phones. (Advanced devices/software must support signal conversion to USB).
Virker under følgende:
Windows XP
Windows 2000
Windows ME
Windows 98
Windows Vista
Pentium PC or compatible
1 available USB-port
CD-ROM drive or Internet connection

Hvis du vil være helt sikker, kan du jo forespørge hos din lokale PC forhandler.
Og hvis det så ikke virker, kan du jo levere det tilbage til forhandleren.

Citat
Med Sandberg USB to Serial Link kan du spare masser af penge ved blot at genbruge eksisterende udstyr til serielporten (COM) på nye computere, der ofte kun har USB porte. Du sparer endda også tid, fordi Sandberg USB to Serial Link er nem at installere, da du ikke skal åbne computeren som med indstiks-kort. Virker med de fleste mobiltelefoner, PDA’er, digitalkameraer og modems.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 22:32

Det program der skal bruges sammen med GPS'en kan kun køre, hvis det får GPS-signalet via en COM1-port og en sådan findes ikke på computeren.

Jeg skal derfor være sikker på, at den ikke konverterer til COM2, COM3 eller COM4.

Programmet siger, at der ikke er forbindelse til GPS'en.

Fejlen kan også ligge i styresystemet til programmet. Er ikke sikker på, at styresystemet kan køre i XP.

Men først vil jeg lige sikre mig, at GPS-signalet sendes til COM1.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 22:33

Jeg er noget usikker mht. USB 1,0 og USB 2,0 når der skal tilsluttes en GPS. Har på fornemmeren, at GPS-en er så moderne, at den skal bruge USB 2,0 . Anbefaler at det undersøges inden køb af konverterstik/kabel .

Mvh

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 22:36

GPS'en er ikke helt ny - den er fra 2003 eller før.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 22:38

Citat
Det program der skal bruges sammen med GPS'en kan kun køre, hvis det får GPS-signalet via en COM1-port og en sådan findes ikke på computeren.
Skal konverterstikket/kablet da være modsat: Fra seriel til USB til PC ???

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-07-09 22:55

bliver vist lige nødt til at udrede et par ting her:

vi starter lige med usb 1.1/2.0 den har jeg snart set i mange tråde
usb er bagudkompatibel, dvs. at det kan ALTID køre usb1.1 (Fullspeed) og hvis alt udstyret tillader det kan det skifte op og køre usb 2.0 (Hispeed).
så hvis man læser på noget at det kører usb 2.0 så ved man at det også er i stand til at køre usb 1.1 da det indgår i 2.0 standarden

det næste er COM1 porten, det er noget du skal indstille i den driver der fulgte med til konverterstikket, den kan hedde com 1,2,3,4,5,6............. du bestemmer selv

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-07-09 22:57

Jeg har en GPS, beregnet for PC, som tilsluttes via USB porten på min bærebare med XP.
Den virker fint med det kort som fulgte med PC'en.
Men når jeg sætter en CD med topografisk atlas, eller min CD med søkort; så virker den ikke, da disse to CD'er kun kan indstilles til COM1, 2, 3 og 4. - Imidlertid så benævnes mine tre USB porte som COM 5, 6 og 9.

Jeg er så af den mening, at det nok er det samme problem du er løbet ind i.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-07-09 22:57

vith - prøv at læse lidt mere om installation/driver og evt. problemer på denne side:
http://sandberg.it/support/product.aspx?id=133-08
http://files.sandberg.it/support/manual/133-08%20manual1-12-080528.pdf

Du kunne evt. også kontakte Sandberg, for at få svar på dine spørgsmål:
http://sandberg.it/support/contact.aspx
Telf.: 7026 3500

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 22:57

Måske skal jeg lige forklare sammenhængen:

Det drejer sig om en bærbar computer (på en båd) med et søkortprogram (C-map), der har MaxSea som styresystem. Selve computeren har XP som styresystem. Der er tilsluttet en GPS, som kører sammen med C-map og MaxSea.

Det hele har fungeret fint (med kabler og konverter) indtil harddisken stod af. Der er så sat ny harddisk i.

Efter udskiftningen af harddisken er der formentlig indstalleret en anden udgave af MaxSea (muligvis en ældre udgave, som måske ikke kan køre sammen med XP - når man klikker i egenskaber, står der at den kan køre med Windows 95, Windows 98 og Windows 2000/ME.)

Jeg mener, at på den gamle harddisk blev der gjort et eller andet, så en af USB-portene blev lavet om til en COM1-port. Dette er ikke gjort med den nye harddisk.

Er det bedre forklaret?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-07-09 22:58

hov, nu er det vel en hardware com port vi snakker om.
det er jo en gps, og flere af dem laver jo en comport via bluetooth

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 23:02

Hej vith

Citat
GPS'en er ikke helt ny - den er fra 2003 eller før.
Hvilket stik sidder der i den ende af kablet fra GPS-en, der skal ind i pc-en?

Mvh

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-07-09 23:02

Citat
Jeg mener, at på den gamle harddisk blev der gjort et eller andet, så en af USB-portene blev lavet om til en COM1-port. Dette er ikke gjort med den nye harddisk.

Er det ikke en driver, der mangler at blive installeret?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 23:05

Det stik der kommer fra GPS'en er 9-benet, som så er tilsluttet en konverter med USB-stik - som de andre henviser til.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 23:06

Citat
Måske skal jeg lige forklare sammenhængen:
Var den kommet med i dit spørgsmål, vil mange taster være sparet for slitage .

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 23:07

Hvis der skal installeres driver til konverteren, er det da muligt, at det er der fejlen ligger!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-07-09 23:09

Citat
Det stik der kommer fra GPS'en er 9-benet, som så er tilsluttet en konverter med USB-stik - som de andre henviser til.

gentager tidligere besvarelse:
Citat
det næste er COM1 porten, det er noget du skal indstille i den driver der fulgte med til konverterstikket, den kan hedde com 1,2,3,4,5,6............. du bestemmer selv

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 23:10

heller22 - det har du da ret i ...

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 23:12

EXTERMINATOR - jeg spørger bådejerne i morgen om de har driveren til konverterstikket!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-07-09 23:15

hvis du ved hvilket converterstik der er brugt kan driveren findes på nettet, bare et lille tip da de der små mini cdere har en vis evne til at forputte sig

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 20-07-09 23:19

Prøv lige at læse dette, måske er der noget brugbart her:
http://www.cropscan.com/SerialUSB.html

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-07-09 23:24

Det lyder vel logisk, at driveren har været installeret på den gamle harddisk, men ikke er installeret på den nye.

Jeg spørger dem i morgen, hvad det er for et konverterstik og prøver at finde driveren på nettet.

Foreløbig tak for hjælpen og gode råd fra jer alle.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 00:07

Løsningen er foreslået, du mangler en driver, ikke til converteren men til GPSen, jeg kender det når der skal tilsluttes for eksempel en telefon, der bliver oprette en Com port på usb, af programmet som skal bruges, men tit mangler der driver til telefonen (det er ikke PC Suite jeg snakker om, der er der drivere med) den driver skal så hentes på producentens hjemmeside, du skal ind på GPS pruducentens hjemmeside og hente en driver til bæstet, så går du til Enhedshåndtering og højre klikker på den gule advarsel og klikker på Opdater driver, og så browser du dig frem til den driver du har hentet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 00:59

Hej vith.
Citat
heller22 - det har du da ret i ...
Ja, ja, så slemt er det heller ikke . Held med det og god vind .

God nat

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-07-09 16:02

Sidder nu ved den computer, det handler om.

Vi har nu installeret en anden konverter (Sandberg) og lavet porten til COM1 efter anvisninger fra Severinos link.

Det virker stadig ikke.

Til gengæld kan vi få blå skærm med fejlmeddelelse!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 16:16

Citat
Til gengæld kan vi få blå skærm med fejlmeddelelse!
Selv om havet synes blåt, kan en blå skærm være svær af sejle efter .

Ku altså ik lige dy mig .

Men ovn har helt sikkert fat i noget rigtigt, med at det er GPS's software, der skal opdateres osv. Så læs lige ovn's indlæg igen!

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 16:19

Vedr.
Citat
skærm med fejlmeddelelse!
Jeg går ud fra, at ovn måske gerne vil vide, hvilke fejlmeddelelser der er! Da disse nogen gange kan lede frem til en løsning.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-07-09 20:21

Jeg har installeret adskillige søkortprogrammer, styreprogrammer og GPS'er m.m. og har altid kunnet få det til at virke. Jeg har dog aldrig været ude for, at der skulle en driver til GPS'en.

Eneste forskel på denne installation og de andre er, at der ikke er seriel stik på pc'en samt at der lige er sat ny harddisk i.

Normalt sætter jeg bare GPS'en i seriel-stikket - og så virker det!

Bådejeren har også prøvet med en lille bærbar GPS med USB, men det virkede heller ikke.

Jeg har mistanke om, at der måske er smuttet et flueben - eller noget - under installation af søkortprogram eller styreprogram, men får ikke mulighed for at tjekke det, da båden forlader DK i morgen tidlig. Og jeg kan desværre ikke huske, hvad der stod i fejlmeddelelsen.

Og heller22 - ha ha, nej det er ikke nemt at sejle efter en blå skærm. Har selv prøvet at sejle efter en sort skærm - i en meget lang, smal, snoet indsejling med 8 knobs strøm - det var svært!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 20:45

Hej Vith.

Citat
Og heller22 - ha ha, nej det er ikke nemt at sejle efter en blå skærm. Har selv prøvet at sejle efter en sort skærm - i en meget lang, smal, snoet indsejling med 8 knobs strøm - det var svært!
Du må altså ikke sige sådan noget til en landkrabbe. Jeg bliver helt .

Vi må håbe, at ovn lige kigger ind igen helst inden meget snart , da jeg desværre er totalt tabt vedr. den GPS .

Mvh

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-07-09 21:36

Jeg lader tråden stå lidt, da jeg stadig er i telefonisk kontakt med båden - og det kunne jo være, der lige var en der havde et cowboytrick.

Og heller22 - hvis du bliver helt så skulle du have set mig da det skete (iøvrigt få timer efter jeg havde fået et fiskegarn i skruen!)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 21:45

Hej Vith.

Som man siger: En ulykke kommer sjældent alene . Godt man er landkrabbe . Men jeg ville dæleme gerne ha set dig. (Og her mangler så lige et passende humørikon, der er øverst oppe i det røde felt af grin)

Mkh

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-07-09 22:12

Ja ja, heller22 .... grin du bare, men hvis du virkelig gerne ville have set mig, ville det have krævet, at du var med om bord - og så er det ikke sikkert du havde grinet så meget!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 22:17

Undskyld. Jeg glemte, at der også mangler et ikon, der viser oprigtig medlidenhed .

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 22:44

Jeg kan ikke rigtig se nogen steder om du har været i Enhedshåndtering, for at se efter gule advarsler ? Det skal være med GPS udstyret tilsluttet og gerne med den gamle omformer som ikke giver blå skærm

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-07-09 22:48

o.v.n. - det har jeg ikke prøvet.

Nogen der ved hvad enhedshåndtering hedder på norsk?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 22:54

Jeg kender til en smuk pige, der hedder Anne. Hun arbejder i Jysk, og hun er fra Stavanger. Men hun vil bare ikke give mig sit tlf.nr. . Så det kommer til at knibe med det norske. Men lav da dit eget system om til norsk. Det ved ovn, hvordan man gør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 23:23

Det hedder Enhetsbehandling på norsk, her kommer nogle forslag til at komme til Enhetsbehandling:
1. Klikk Start, Kjør, og skriv deretter inn devmgmt.msc
2. Høyreklikk Min datamaskin, klikk Behandle, og klikk deretter Enhetsbehandling.
3. Høyreklikk Min datamaskin, klikk Egenskaper, klikk kategorien Maskinvare og klikk deretter Enhetsbehandling

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 23:27

. Hvor hulen får du det dog fra ovn ?

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 23:30

Fra Norges land Heller22 sproget ligner vores lidt, tidligere var de to lande et kongedømme

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-07-09 00:03

Og Norge blev selvstændigt d. 17.05.1814 . Man ka vel sin historie . Men det forklarer ikke, hvorfor du kan skrive på norsk, vel ?. Eller hvorfor Anne ikke vil låne mig sit tlf.nr. . Nu skal jeg nok holde op med småsnakken .

God nat til alle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-09 00:05

Der er altså andre smukke jenter end omtalte Anne

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-07-09 00:45

Citat
Der er altså andre smukke jenter end omtalte Anne
Alt for mange, men kun en som Anne .

Og nu tumler jeg i seng .

PS! Gad forøvrigt vide, hvor Vith blev af , nu hvor den sødygtige herre fik sit svar om det norske

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-07-09 08:22

Hvor jeg blev af? Jeg var da gået i seng - skal jo tidligt op og på arbejde.
Og så er jeg ikke en sødygtig herre, men en sødygtig quinde!

Til o.v.n. - tak for det norske - jeg vil maile forslaget, så det ligger klar til ham, når han anduver Norges kyst.

Det er lidt spændende, om vi kan løse problemet, for der er 5 andre der har forsøgt, men har måttet opgive!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-09 09:30

Jeg er temmelig sikker på at sømanden finder en gul advarsel. nu er jeg ikke sikker mere men tror at den advarsel skriver noget om en GPS enhed, spørgsmålet er så og der kan findes en driver til bæstet

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-07-09 10:25

Okay o.v.n. - jeg har mailet dit forslag, men de læser den nok først i morgen.

Uh, hvor er det spændende!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-09 10:56

Husk at udstyret skal være koblet sammen, når han går til Enhetsbehandling ellers vises der ikke nogen advarsel, og det skal være med kabel og converter der virker, ikke den som giver blå skærm

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-07-09 11:34

Det har jeg skrevet til ham, o.v.n.
Og den konverter der gav blå skærm, var min - så den har han ikke mere.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-07-09 12:16

Daws.

Citat
Og så er jeg ikke en sødygtig herre, men en sødygtig quinde!
Ups og av for den da.. Jeg vil så undskylde min "mandehørmer" vedr. jenten Anne . Og jeg føler mig som en stor , idet jeg totalt havde set bort fra, at også gode danske quinder deltager her på Kandu .

Mvh

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-07-09 18:32

Slap af, heller22 - jeg skrev jo kun at jeg er quinde, ikke at jeg er hverken sart, skrøbelig eller mandehader!

Og den med jenten Anne ... den kunne da være brugbar, hvis hun arbejder i en Jysk i nærheden af hvor jeg bor - så kunne jeg jo selv spørge hende (ikke om hendes tlf.nr, men hvad enhedshåndtering hedder på norsk!)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-07-09 19:01

Pu-ha. Dejlig tilbagemelding . Så er jeg rolig igen.

Citat
hvad enhedshåndtering hedder på norsk!
Det har du da heldigvis fået at vide af ovn. Men da det helt sikkert kan misforståes, ville JEG ikke turde spørge Anne om det .

Helt bortset fra det, så er Anne en helt utrolig kompetent medarbejder hos Jysk i Odense. Sammen med sine kollegaer, leverer hun en fantastisk service i den butik. Det er et meget, meget godt sted at handle .

MKH fra

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-08-09 22:08

Citat
jeg har mailet dit forslag, men de læser den nok først i morgen.

Uh, hvor er det spændende!!
Mon den mail er ved at nå frem til sejleren ?

Mvh lille

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-09 22:39

Heller22 du er næsten lige så slem som spammeren, endnu et glemt spørgsmål, men nu fjerner jeg markeringen, så spam du bare løs

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-08-09 08:49

Jeg venter stadig på at sejlerne får afprøvet forslagene - men de er jo ikke i deres båd lige nu, da de går på arbejde!

Spørgsmålet er ikke glemt!

Har lige modtaget mail fra dem - de glæder sig til at afprøve forslagene, når de kommer ned til båden igen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 11:19

Daws Vith.

Godt med en tilbagemelding . Bortset fra, at ovn kalder mig spammer . Og jeg synes bare, at jeg er nysgerrig .

Ha nu en god søndag

Mvh lille

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-08-09 11:34

Hej heller22

Ja, jeg burde nok have kommet med en tilbagemelding lidt før!

Og så betragter jeg nu ikke dine indslag som spam, men som humoristisk hyggesnak mens vi venter på løsningen. Det gør ganske vist tråden lidt lang, og det er ærgerligt, hvis nogen hopper af pga. af det - især hvis de er en del af løsningen.

Det er altid svært at gøre alle tilpas!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 11:51

Kære Vith.

Rigtig mange tak for de trøstende ord . Og pyt med, at tråden bliver lidt lang.

Og så lige lidt om ovn og mig, så du ikke misforstår noget. Den gode Herre og jeg har det med at drille hinanden på forskellige meget venskabelige måder . Hvilket er med til, at det ofte er skønt at være med her på Kandu . Det er bare ski synd for ham, at han måske nu går glip af nogle velfortjente points fra dig .

Mvh lille

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-08-09 16:01

bare lige så i ikke er i tvivl, hvis nogen har skrevet i en tråd kan de tildeles point, også selv om de ikke abbonerer på tråden, så det vil stadig være muligt at tildele points til o.v.n.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-08-09 16:13

EXTERMINATOR

Jeg vidste det godt - men tak for tippet!

Der er jo tilsyneladende "nogen" der ikke ved.

Og til heller22:

(venskabeligt dril!!!)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 17:21

Citat
Der er jo tilsyneladende "nogen" der ikke ved.
Godt ramt, for jeg vidste det skisme ikke . Nå, skidt pyt med det. Jeg trøster mig lige med et par http://kinagrill.dk/, en kop kaffe og en smøg. Så bliver verden udholdelig igen .

Mvh lille

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-08-09 19:49

Nu kan man jo heller ikke vide alt, og derfor er det så dejligt at have kandu, hvor man kan lære nye ting hver dag - og så længe der stadig findes kaffe og smøger, så går det hele såmænd nok.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 20:12

Og tudekiks .
Citat
så går det hele såmænd nok.
Også takket være at der er sådan nogle som dig, ovn, Nordsted, Pia, Severino og jeg kunne blive ved her på Kandu.

Og ofte er det til at blive helt over, at selv om jeg er ved at være en gammel herre, har jeg skisme meget at lære endnu. Så jeg suger til mig, hvor jeg kan komme til det .

Forøvrigt godt at ovn har revet fluen af benet, da jeg ikke lige ved, hvordan han reagerer, når han bliver rost. Han er bl.a (fritids)landmand

C.U. og god aften.

Mvh Store

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-08-09 20:39

Ja, her er nogle brave gutter og gutinder, som sidder klar til at svare på alverdens spørgsmål - hver især med sin viden

Og så er der lige noget jeg ikke har lært endnu: C.U. - havd betyder det?

Nå, nu er der film i flimmeren!

God aften til dig, heller22

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 20:47

C.U. er noget (vi ) unge mennesker bruger i vores smsser. Betyder "See You"

Mvh Store

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-08-09 23:04

Nåårrhh - det vidste jeg da egentlig godt. (Hvor dum kan man osse lige være?)

Det der forvirrede mig, var nok bare dels at du beskriver dig selv som "ved at være en gammel herre" (og så er min fordom altså at sådan nogle ikke kender sms-sprog) og dels at man jo ikke "ses" her på kandu.

Øv - jeg havde lige håbet at lære noget nyt

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 23:24

Ihhh altså. Bare fordi man er en ældre herre, kan man da sagtens have et forholdsvis ungt sind . Så du få lige denne her for din fordom.

Det der ord "ses" er da godt nok her. For jeg kan da "se", hvad du skriver. Kandu ville helt sikkert "gå i sig selv", hvis vi skulle have webcam på . Og "ses": Det er skisme mere træls, når nogen siger: "Nu må vi se, hvad de siger!" Prøv at lytte i dagligdagen, og du vil blive forbavset over, hvor mange der bruger den vending.

God nat og C.U.

Mvh meget (Kan man sige: Meget ikke helt vågen?)

PS! Nu er det tid til din natmad: http://kinagrill.dk/ og så håber jeg for dig, at du må lære en hel masse nyt i morgen. Pøj pøj

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 23:46

PPS! Her i denne tråd er der hygge og godmodig dril . Men har du tid, så prøv at se denne side her : http://www.kandu.dk/spg138108.aspx
Bare t.o.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 03-08-09 09:34

Tak for - den var velfortjent

FYI:
D r ik altid nmt a flg m de unge & alle drs nye påfund (LOL), mn j prøvr så godt j ka! Bl.a. øvr j lidt v a kig på dn hr:

http://peecee.dk/upload/view/183904

Den tråd du henviser til har jeg fulgt med i på sidelinien - den er vældig underholdende

SIT & HAND!

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 03-08-09 13:52

Indl. bem. Har trvl. Vnd. tilb.

Vuf-vuf-vuf

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-08-09 17:53

Citat
FYI:
D r ik altid nmt a flg m de unge & alle drs nye påfund (LOL), mn j prøvr så godt j ka! Bl.a. øvr j lidt v a kig på dn hr:
Jeg synes også, at vejret er fint kl. 13.00, når det regner på den øverste kigger .

Også VUF-VUF-VUF

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 06-08-09 08:20

Tak for svaret severino - som faktisk svarede på det, jeg oprindeligt spurgte om.

Desværre løste det ikke sejlernes problemer, men da det trækker lidt ud med deres afprøvning af jeres andre gode forslag, vælger jeg at lukke dette spørgsmål og senere oprette et nyt, hvis det bliver nødvendigt.

Tak til alle for gode forslag - og tak til heller22 for underholdende venskabeligt dril og humor