/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows + Trådløst netværk.
Fra : toby-a
Vist : 2033 gange
75 point
Dato : 12-07-09 11:19

Hej.

Jeg bruger et eksternt program til at styre mine trådløse netværk (Intel PROSet/Wireless). Sagen er bare at jeg hellere vil bruge Windows' software. Hvordan gør jeg det?

Spørgsmålet vil stige med 20 point, indtil jeg får det besvaret korrekt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 11:29

XP og Vista kan godt overtage styringen af dit trådløse netkort.

Vista:
H - klik på de to comp. nede ved uret.
Vælg netværks og delingscenter
Opret forbindelse til et netværk
Konfigurer en forbindelse til et netværk
Opret forbindelse til et trådløst netværk > næste
Så er det bare at taste de data ind som hører til netværket (routeren)

Glem alle de point.

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 11:35

Citat
XP og Vista kan godt overtage styringen af dit trådløse netkort.

Vista:
H - klik på de to comp. nede ved uret.
Vælg netværks og delingscenter
Opret forbindelse til et netværk
Konfigurer en forbindelse til et netværk
Opret forbindelse til et trådløst netværk > næste
Så er det bare at taste de data ind som hører til netværket (routeren)

Glem alle de point.

Jeg er XP bruger! ;)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 11:43

Eyvind.

Citat
Glem alle de point.
Ja, jeg vil nu vente med at svare, til de point er kommet noget højere op, fx til 495

Mvh

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 11:45

Citat
Eyvind.

Citat
Glem alle de point.
Ja, jeg vil nu vente med at svare, til de point er kommet noget højere op, fx til 495 [Hahahahaha]

Mvh [Sol]

Det var nu ikke sådan ment. Jeg skriver det til alle mine spørgsmål, for så hvis det er et svært spørgsmål. Kan det være at folk vil bruge lidt længere tid på det, hvis det tager lidt længere tid at finde ud af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 11:50

Vi er flere som gerne bruger dage og uger på et spørgsmål til bare 10 point.
Så længe spørgsmålet er interessant eller sjovt nok.

Jeg har ikke Xp kørende på denne comp. lige nu, men men prøv > opret forbindelse til netværk og det skal være via LAN

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 12:00

Citat
Jeg har ikke Xp kørende på denne comp. lige nu, men men prøv > opret forbindelse til netværk og det skal være via LAN

Jeg forstår ik? :)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-09 12:17

Allerførst skal du være sikker på du ikke behøver det medfølgende program....

ellers gør du

højreklik på ikonet nede ved uret til dit tråsløse netwærks program
hvis du kan se en linje hvor der står noget i stil med "brug windows netværk"
vælger du dette punkt, og følger Eyvind's guide.

eller også du afindstallere du det medfølgende software til dit trådløse netkort
hvis du får afindstalleret driverne skal du huske kun at installere driverne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 12:33

Du indstiller inde fra Intel PROSet/Wireless indstillinger, det er længe siden at jeg har brugt programmet, men så vidt jeg husker, så kan du højre klikke på Intel PROSet/Wireless ikonen nede ved uret og der vælge at lade Windows styre det trådløse netværk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 12:35

Eyvind du er for en gangs skyld helt på vildspor, kender du Intel PROSet/Wireless programmet, jeg synes ikke du svarer som om det er noget du kender

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 12:44

Citat
Du indstiller inde fra Intel PROSet/Wireless indstillinger, det er længe siden at jeg har brugt programmet, men så vidt jeg husker, så kan du højre klikke på Intel PROSet/Wireless ikonen nede ved uret og der vælge at lade Windows styre det trådløse netværk

Mange tak for svaret! Det er bare et lille problem. ;)
Når jeg sætter Windows til, og sætter mit netværk til, har jeg ikke netværk. Når jeg så sætter mit netværk fra og til kan den ikke finde nogle netværk, og siger det evt. kan være fordi jeg bruger et eksternt program til at styre mit netværk. :s Når jeg ser nede ved PROSet siger den at det ER Windows den bruger til at vise netværk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 12:44

nixen - det kender jeg ikke, men de andre trådløse programmer som følger med mine adapter.
og der kan jeg bare lade windows overtage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 12:54

For Windows XP: Højre klik på dit trådløse netkort og klik på Egenskaber, rul helt ned og marker Internetprotokol (TCP/IP) klik på Egenskaber, der skal være prik i Find automatisk en IP adresse og prik i Hent automatisk en DNS server adresse.
Du kan også klikke på Konfigurer ud for netkortets navn og måske opdatere driver derfra.
Genstart computeren og højre klik på netværksikonen nede ved uret (de 2 computere) klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, marker dit eget net og log på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 12:59

Det er ikke nødvendig at oprette et nyt netværk, som nogle foreslår, man kan ikke "bare" lade Windows overtage, indstillingerne er nedtonet så længe Intels program styrer det trådløse, og det kan absolut ikke anbefales at fjerne Intels program, før Windows har overtaget, så står spørgeren helt uden trådløs net.
Spørger har nu sat Windows til at administrere (hvis jeg har forstået rigtigt) og det er kun et spørgsmål om indstillinger før det virker

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 13:03

Citat
For Windows XP: Højre klik på dit trådløse netkort og klik på Egenskaber, rul helt ned og marker Internetprotokol (TCP/IP) klik på Egenskaber, der skal være prik i Find automatisk en IP adresse og prik i Hent automatisk en DNS server adresse.
Du kan også klikke på Konfigurer ud for netkortets navn og måske opdatere driver derfra.
Genstart computeren og højre klik på netværksikonen nede ved uret (de 2 computere) klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, marker dit eget net og log på

Hvor finder jeg mit trådløse netkort? :)

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 13:04

Citat
Det er ikke nødvendig at oprette et nyt netværk, som nogle foreslår, man kan ikke "bare" lade Windows overtage, indstillingerne er nedtonet så længe Intels program styrer det trådløse, og det kan absolut ikke anbefales at fjerne Intels program, før Windows har overtaget, så står spørgeren helt uden trådløs net.
Spørger har nu sat Windows til at administrere (hvis jeg har forstået rigtigt) og det er kun et spørgsmål om indstillinger før det virker

Jeg satte Windows til at styre det, men den siger at jeg stadig bruger et eksternt program. Så nu har jeg sat Intel til at styre det igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 13:12

Intel virker også bedst, eller det gjorde det dengang jeg jeg brugte det, har du husket at genstarte computeren ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 13:14

Dit trådløse kort finder du under Kontropanel - Netværksforbindelser

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 13:16

Citat
Intel virker også bedst, eller det gjorde det dengang jeg jeg brugte det, har du husket at genstarte computeren ?

Synes du Intel virker bedst?
Det er i bund og grund bare fordi jeg er i gang med at rydde op på min computer, og jeg ville bare have et af ikonerne væk fra min proceslinje. Når jeg sætter Windows trådløst netværk til at den ikke skal vises på proceslinjen så gør den det alligevel. Ved hvordan man kan sætte den til at den ikke gør det?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 75 point
Dato : 12-07-09 13:28

Nej det ved jeg ikke, men du kan skjule ikonen ved at højre klikke på Start og klikke på Egenskaber, klik på fanen Proceslinje, der skal være markering ved Skjul inaktive ikoner, klik så på Tilpas og find den ikon du vil skjule, klik på teksten ude til højre for at få adgang til at ændre og klik på Skjul altid, slut af med at klikke på Ok og igen på Anvend og Ok

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 13:29

Tror spørgsmålet er kommet lidt på afveje. :) Så jeg giver bare point til dig o.v.n. :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 13:30

Citat
Synes du Intel virker bedst?
ja det gjorde det helt sikker, der er også flere og nemmere muligheder for at indstille der.
Nu bruger jeg selv ikke Windows på den bærbare mere, så det er efter hukommelsen jeg skriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 13:32

På afveje du skal da ikke lukke og give point til nogen, før dit problem er løst, drej spørgsmålet ind på banen igen

Godkendelse af svar
Fra : toby-a

Dato : 12-07-09 13:34

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 13:40

Selv tak - blev problemet løst ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-09 13:51

underligt at komm. som intet har med oprindeligt spørgsmål at gøre accepteres !!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 14:05

Citat
Det er ikke nødvendig at oprette et nyt netværk

Hvem snakker om nyt netværk. ???
Bare en ny netværksforbindelse.

På mine computere - gamle som nye win ME 2000 XP Vista Win7 og ubuntu kan jeg benytte forskellige netadaptere.
SMC / awking / Zyxel og den indbyggede Intel trådløse netkort (adapter)
Alt efter hvilket af de medfølgende programmer jeg benytter kan jeg vælge windows eller det program som hører til.

Men nu skal jeg lige se efter på den medfølgende Intel PROset/Wireless software.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 14:19

Der er en forfærdelig masse hjælpe sider på den CD både til XP og Vista.
Start CD > åbn mappe for at vise filer > vælg P > vælg Docs > find DAN >
Klik på ikonet med det blå e - eller surf rundt i alle billederne med et billedprogram.

Hvis du afinstallerer og iinstalerer igen får du muligheden for at lade windows være den styrende.

Jeg har bare lagt en driver ind fra computerfabrikanten og Vista og win7 har selv opdateret driver.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 15:52

> vælg P > ........................ > vælg XP >

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-07-09 13:38

Ja, glem alt det pointræs, vi vil sikkert alle, hellere have en kold fra kassen, eller en god is her i sommervarmen!