/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skærm går i sort
Fra : Sindt01
Vist : 716 gange
220 point
Dato : 08-07-09 18:43

Hej

Jeg har et problem med min bærbare pcer, som er en HP pavillion dv 9000 med windows vista.
Skærmen bliver sort og det eneste man kan gøre er at holde tænd knappen nede indtil den slukker helt, for maskinen kører stadig. Håber der er nogle der kan hjælpe

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 18:57

Du er lige nødt til at fortælle lidt mere. Kommer der noget på skærmen, når du tænder, eller går den i sort midt i "åbningstiden"

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-07-09 19:00

Har samme problem med en HP 8510p.
Skærmen bliver sort og man kan skimte det man lavede før, men som oftest bliver man nødt til at genstarte.

Men jeg er bare med på den tråd her på en "lytter"

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 08-07-09 19:01

Når den går i sort er mens jeg laver noget med den, ikke når den starter op. Det eneste der er anderledes, er når man starter den igen siger den at windows ikke blev lukket korrekt.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 19:08

Citat
når man starter den igen siger den at windows ikke blev lukket korrekt.
Det er jo klart, når den du slukker på knappen . Så til det mere alvorlige. Måske er det på grund af, at pc-en bliver for varm, at skærmen står af. Det kan være at skærmen, er ved at gå i stykker. Det kan være grafikkortet, der er ved at stå af. Men hvor gammel er pc-en?

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 08-07-09 19:12

Den er nok mellem 1 og 1½ år gammel

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 19:18

http://www.eksperten.dk/spm/845715

Prøv at læse lidt her om en anden, der har haft samme problem, som du har nu . Det er noget med at vedkommende fik problemet efter opdatering af Vista.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 19:28

Måske ikke helt det samme problem, men næsten

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 19:33
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 19:50

Grunden til at jeg sender de links er, at du måske kan finde en løsning ved at læse lidt om andres skærme, der er gået i sort. For som du kan se, kan der være mange grunde til problemet. Jeg håber, du finder ud af det.

Mvh

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 08-07-09 20:03

kan være at jeg skal geninstallere det hele igen det er over et år siden sidst

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 20:44

Før du gør det, er det måske en ide at vende bæstet på hovedet, skille det lidt ad, og se hvor meget støv mm. der er inden i det. OBS! Vær forsigtig med eventuel rensning: "Hellere puste end suge"!

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 08-07-09 21:03

Ok det vil jeg prøve imorgen. Har set at man kan få en plade hos harald nyborg, som den skulle kunne stå på så den får mere luft eller det er måske nok med det den får, når den står på bordet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 21:49

Vedr. plade fra H.Nyborg. Det lyder da fornuftigt. Selv har jeg bare lagt et par 1½ cm dimser under hjørnerne ved skærmen, så min putter står lidt skråt. Det er gratis .

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 08-07-09 22:26

Ok jeg havde faktisk overvejet at sætte et par stykker af dem man kan få til at sætte under stolene. Altså dem med tape på og ikke med søm.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 220 point
Dato : 08-07-09 22:30

Nemlig. 1-1½ cm og pc-en kan slippe af med noget varme fra bunden . Men du slipper ikke for at tjække den for støv mm i morgen .

Mvh og ha en god nat

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 08-07-09 22:33

Skal nok

Godnat

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-09 12:14

Jeg tror at problemet nok vil løse sig i disse dage. Vi har haft meget varme dage og nu hvor det er blevet lidt køligere, så vil det nok hjælpe på det. Hvis du ikke er vant til at skille en bærbar ad, så gå frem forsigtigt. For jeg tror ikke på støv, nærmere varme.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-07-09 12:24

Hej Granner.

Det med støvet, var nu også bare for at være på den sikre side. Og ja, lad os håbe, det kun er varmen, der driller Sindt01, og ikke skærm eller grafikkort, der er ved at stå af allerede .

God weekend til alle

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 12-07-09 18:05

Nu kan jeg så tilføje at jeg ikke kan tænde den bærbare mere.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 19:59

Ja, så er gode råd dyre . Noget er gået kaput. Enten grafikkort, motherboard eller skærmen.

Der er kun et værkstedsbesøg tilbage at råde dig til .

Mvh

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 12-07-09 20:10

Ja det kommer jo nok til at koste kassen

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 12-07-09 20:11

Hvad med rammen kan det muligvis være dem

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 20:20

Der ved jeg skisme ikke lige, hvad du mener . Er det rammen om skærmen?

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 12-07-09 20:27

Nej ram har 4 GB i den men det var ikke dem har lige haft de gamle monteret så var det udelukket, det var ellers det billigste hvis det var dem.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 20:32

Der fik du mig dæleme .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 22:26

Kære Sindt01

Som du skriver i dit andet spørgsmål
Citat
det rep. sted jeg har været ved mente at det var en strømfejl, muligvis på bundkortet.
, men som jeg skrev til dig
Citat
Noget er gået kaput. Enten grafikkort, motherboard eller skærmen.
ku det jo desværre se ud, som om jeg fik ret. Motherboard = bundkort. Sjejsse da .

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 15-07-09 20:33

det er nok med 90 % sikkerhed bundkortet, da den hp har problemer med at blæseren ikke køler bundkortet godt nok.

Godkendelse af svar
Fra : Sindt01

Dato : 15-07-09 20:35

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-07-09 21:33

Jamen velbekomme da. Jeg kan af dit andet spørgsmål forstå, at du nu får din pc lavet under garantien. Det er ski fint

Ha det godt

Mvh